S budováním lávky začala firma v listopadu loňského roku. Proti původní zřícené lávce je nová širší i vyšší. Je 256 metrů dlouhá a čtyři metry široká, takže se po ní dá nejen chodit, ale i jezdit na bruslích nebo na kole.
V zábradlí je zabudováno světlo a je možné jej v případě povodní sklopit. V případě nutnosti po lávce projede i záchranná služba. Životnost konstrukce je podle magistrátu minimálně 100 let.
„Stavby podobného rozsahu trvají zpravidla od začátku soutěže zpracovatelů k hotové stavbě zhruba čtyři roky. Nám se tento proces podařilo o rok zkrátit,“ uvedl náměstek primátora pro dopravuAdam Scheinherr (Praha Sobě).
Podle náměstka je nová stavba bezpečnější než původní. „Na rozdíl od té původní je konstrukce navržená tak, aby nekorodovala, a každý detail byl snadno kontrolovatelný, což byl problém té minulé,“ sdělil.
22. října 2020 |
Dodal, že v Technické správě komunikací (TSK), která se o pražské mosty stará, bylo posíleno příslušné oddělení.
Před spuštěním se na lávce uskutečnily zatěžovací zkoušky, při kterých na ni najíždělo deset avií a multikár o celkové hmotnosti téměř 35 tun.
Kvůli předloňskému zřícení původní lávky státní zástupce obvinil dva muže z obecného ohrožení, a to projektanta Jiřího Stráského a bývalého šéfa oddělení mostů Antonína Semeckého. Oba vinu popírají. Soud začal v polovině září, rozsudek zatím nepadl.