(ilustrační snímek) | foto: Petr Topič, MAFRA

Dopravní podnik upravil jízdní řády kvůli uzávěře Libeňského mostu

  • 74
Pražský dopravní podnik upraví od pondělí kvůli zavřenému Libeňskému mostu také autobusové linky. Kvůli uzavření mostu jsou přesměrované tramvaje. Na soumostí mohou jen cyklisté a chodci, je totiž v havarijním stavu. Navíc nedaleko, v Zenklově ulici, probíhá plánovaná rekonstrukce.

Až do června je tak obousměrně vyloučen úsek Palmovka - Bulovka a do odvolání úsek Dělnická - Palmovka.

Linka 1 ve směru od Sídliště Petřiny je zkrácena do zastávky Dělnická, odkud pokračuje jako linka 6 ve směru Kubánské náměstí.

Na Libeňský most smějí jen chodci a cyklisté. Lidé si stěžují radnicím

Linka číslo 3 je ve směru z centra zkrácena do zastávky Palmovka v ulici Sokolovské, odtud pokračuje jako linka 31 přes zastávky Palmovka v ulici Na Žertvách, Palmovka v Zenklově ulici a Ohrada na Spojovací.

Linka 6 ve směru od Kubánského náměstí jede pouze do zastávky Dělnická a pokračuje jako linka 1 na Sídliště Petřiny. Linku číslo 10 podnik zrušil, namísto ní je posílen provoz linky 16.

Ve směru od Spořilova ze zastávky Dělnická je linka 14 odkloněna přes zastávku Nádraží Holešovice do obratiště Výstaviště Holešovice, kde končí. Dále jsou zkráceny intervaly linky číslo 16 na trase Lehovec - Sídliště Řepy a vybrané spoje končí v zastávkách Kotlářka a Nádraží Vysočany.

Kolem přes most

První den od uzavření Libeňského mostu se na každé straně mostu objevily stojany s koly. Služba veřejného sdílení kol s názvem Rekola zde podle prohlášení na svých facebookových stránkách zavedla náhradní cyklodopravu.

Lidé, kteří se chtějí dostat z Manin na Palmovku, nebo obráceně, si mohou do patnácti minut půjčit kolo na přejezd mostu zdarma. Pro zapůjčení je nutné stáhnout si do telefonu aplikaci a registrovat se.

Běžně ukončené spoje linky 17 v obratišti Výstaviště Holešovice jsou prodlouženy do zastávky Kobylisy, zastávka Březiněveská. Linka číslo 24 ve směru od Kubánského náměstí pak končí v zastávce Palmovka v ulici Na Žertvách (nástupní zastávka v ulici Sokolovská).

V úseku Vltavská - Palmovka bude linka číslo 25 odkloněna přes zastávky Těšnov, Florenc a Invalidovna, zároveň se odkloní i linka 94 v úseku Dělnická - Palmovka přes zastávky Vltavská, Florenc a Invalidovna. 

Od Ústředních dílen DP bude linka 95 končit na zastávce Palmovka v ulici Sokolovská, nástupní zastávka je v ulici Na Žertvách.

Zavedení nových linek

V prvním případě se jedná o linku číslo 30 v trase Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Ládví - Sídliště Ďáblice. Dále pojede linka 31 na trase Spojovací - Ohrada - Krejcárek - Palmovka, odkud pokračuje jako linka 3 přes zastávky Palmovka v ulici Na Žertvách a Palmovka v ulici Zenklově - odtud pojede v pravidelné trase směrem na Nádraží Braník, resp. Sídliště Modřany.

Zřídí se i nové zastávky, konkrétně Vltavská (obousměrně) na předmostí Hlávkova mostu a dále Palmovka (obousměrně) v ulici Sokolovská.

Autobusová doprava

V denním provozu pojede autobusová doprava X10 na trase Palmovka - Vosmíkových - Bulovka, v nočním pak X95 na trase - Palmovka - Vosmíkových - Bulovka - Ke Stírce - Kobylisy - Vozovna Kobylisy.

Dopravní schéma s úpravami kvůli uzávěře Libeňského mostu

Změny se dotknou linky 156, na které se zřizují obousměrné zastávky Maniny na předmostí Libeňského mostu, v ulici Dělnická u křižovatky s Jankovcovou, a Dělnická, ve směru Strossmayerova náměstí v ulici Dělnické za křižovatkou s ulicí Dělnickou a směr Nádraží Holešovice v tramvajové zastávce ve směru od Pražské tržnice.

Libeňský most - délka oprav závisí na památkové ochraně

Než Ministerstvo kultury rozhodne, zda most prohlásí za kulturní památku, musí TSK čekat a chovat se k mostu, jako k památce. 

  • 1 varianta: Most prohlásí za památku: Příprava rekonstrukce se vrátí zpět na začátek a současný projekt v hodnotě 60 milionů korun bude ukončen. Bude třeba zažádat o nové územní rozhodnutí, o stavební povolení a nakonec bude vypsaná nová veřejná soutěž na správce stavby. To vše potrvá nejméně 5 let.
  • 2 varianta: Most památkou nebude: Nejdříve by bylo nutné prodloužit platnost stavebního povolení. TSK by pak mohla pokračovat v započatých zakázkách a rekonstrukce by začala na přelomu let 2018/2019 a trvala by dva roky. 

Vedení města v roce 2014 schválilo rekonstrukci, při které měl být most nahrazen novou, širší stavbou. Proti tomu se ohradila část odborné i laické veřejnosti.

Od 29. ledna se také v Dělnické ulici zřizují nové zastávky v za křižovatkou s ulicí Komunardů ve směru na Strossmayerovo náměstí a také zastávka ve směru k Nádraží Holešovice v ulici Komunardů, v tramvajové zastávce od Pražské tržnice.

Zavádí se linka X156 v trase Nádraží Holešovice - Jankovcova - U Vody - Přívozní - V Přístavu - Přístav Holešovice - Maniny - Maniny - Maniny - Tusarova - Dělnická - Maniny - Maniny - Přístav Holešovice - V Přístavu - Přívozní - U Vody - Nádraží Holešovice.

Na libeňské straně bude zřízena od 29. ledna nová náhradní linka X25, která pojede po trase Palmovka - Elsnicovo náměstí - Libeňské doky - Libeňský most (v blízkosti obvyklých tramvajových zastávek Libeňský most) a zpět. Standardní autobusy pojedou na lince X25 ve špičkovém intervalu 8 minut, v ostatních obdobích po 15 až 20 minutách.

Nakonec je v pracovních dnech posílena linka 201 na trase Nádraží Holešovice - Bulovka vloženými spoji s označením X201.