„Jedná se o dočasné řešení, než dřevěné sedačky vyměníme za plastové. Dřevěné sedačky nahrazujeme postupně v rámci pravidelné údržby tramvají,“ řekl redakci iDNES.cz Šabík.
Dřevěné sedačky se v tramvajích poprvé objevily v roce 2013 a jejich problém byl zjevný ihned. „Dopravní podnik reaguje na stížnosti cestujících ohledně kluzkosti sedaček v tramvajích KT8N2 a 15T, kde jsou použité dřevěné sedačky,“ uvedl tehdy mluvčí DPP Petr Vorlíček.
Tramvaj s Ježíšem budí rozpaky. I taková reklama je v pořádku, říká DPP |
DPP na tento problém reagoval tím, že navrhl pár technických opatření, jako bylo zaklonění sedaček o 12 milimetrů, snížení výšky sedáku či výměna lakování za více strukturované.
Které sedačky vám v tramvajích vyhovují více?
S kluzkými sedačkami se potýkali také v brněnském MHD. V roce 2014 na základě ankety vybrali cestující sedačky plastové s drsnějším povrchem, Dopravní podnik Brna však do ekologičtějších autobusů v roce 2015 od jiného výrobce zvolil také jiný typ sedaček.
Podle Šabíka se Praha dřevěných sedaček zbaví, u některých tramvají po více než dekádě, postupně.