Dopravní podnik měl mezi lety 1996 a 2019 více než sedm stovek autobusů s motory LIAZ a Renault, které v době svého vzniku odpovídaly právě této normě
V současné době je ve vozovém parku městského dopravce 1 150 autobusů, z nichž 408 plní aktuální normu EURO VI a 518 pak odpovídá normě EURO V/EEV.
„Zbývající autobusy jsou v provedení EURO III a IV, avšak i tyto vozy rychle mizí z ulic,“ uvedl dopravní podnik ve své zprávě.
Z technického pohledu představují městské autobusy s označením EURO II poslední motorizaci, která byla vybavena klasickou koncepcí palivové soustavy, jejímž hlavním prvkem bylo mechanické vstřikovací čerpadlo včetně mechanicky ovládaných vstřikovačů.
Jak upozorňuje DPP, tato jednoduchá, konstrukčně nenáročná a provozně spolehlivá koncepce však musela být s nástupem normy EURO III nahrazena novými prvky, které se již neobešly bez elektronického řízení.
„Samotná konstrukce autobusů byla rovněž na velmi solidní úrovni, což dokládá dlouholetý provoz v náročných podmínkách, který značně překonal původně deklarovanou životnost 10, respektive 12 let,“ pochvaluje si dopravní podnik.