Diskuse k článku

Na jaře by měly vlaky v tunelu u Plzně zkoušet rychlost až 200 kilometrů

V prvních týdnech roku 2019 se pro vlaky v nejdelším železničním tunelu v České republice u Plzně zvýší povolená rychlost až na plánovaných 160 kilometrů v hodině. Na jaře by pak měly začít zkoušky dvousetkilometrové rychlosti. Řekl to generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a61n 27Š57l36e52h37o23f88e68r 7451429189798

Ono je sice hezké, že v lednu bude v tunelu povolena rychlost 160, ale co je to platné, když většina lokomotiv nasazována na zdejší vlaky umí max 140 km/hod ;-)

0/0
17.12.2018 17:52

F50i98l91i28p 14T43ř88e84b63a 6613210688786

To jste to video nemohli alespoň pustit pozpátku?

+1/0
14.12.2018 10:47

J33a52r61o72s77l31a85v 40Z29a50j85i84c73e12k 6484931737967

By me zajimalo, jak se zacina zkouset rychlost 200 km/hod.

0/−2
14.12.2018 10:31

J38i81n51d92r73i23c98h 85K80u18c46h97a64r 1467674727149

Podle výsledků zkoušek bychom mohli začít připravovat i další úseky železniční infrastruktury v rámci České republiky

Co chtějí vymýšlet, ČR není první země kde se zavádí 200km/h. Proč se parametry neobšlehnou v zahraničí?

0/−2
14.12.2018 9:57

F70i36l94i66p 20T32ř48e30b58a 6153430408406

U nás je na to potřeba nejdřív připravit tunely.

0/−1
14.12.2018 10:48

J49a90n 89Č63e82r86n36ý 8390770484731

Zkouška by měla ověřit, zda se cestující při takto vysokých rychlostech tlakem vzduchu nezadusí.

+3/−3
14.12.2018 9:37

J90i50ř76í 93Z31i85k49a 2279106964779

A běžec s praporkem zvládne držet celou dobu potřebnou rychlost.;-D

0/0
14.12.2018 23:17

J66i77ř39í 27M58r12á71z 6258174647549

no a pak stojíte mezi Smíchovem a Hlavním 20 min :-/ mimochodem tento týden 2x zpoždění přes 20 min směrem Plzeň. Hlavně že budeme testovat 200 Rv

+2/−1
14.12.2018 9:10

M49i68r55e17k 10V62o80j45n74a91r 2861311753699

Což o to, pokračování z Plzně dál na čáru samozřejmě důležité je, avšak násobně důležitější je vyřešit úsek mezi Prahou a Berounem. Až poté, co se z Prahy do Plzně pojede hodinu či méně, bude možno aspoň trochu racionálně mluvit o koridoru. Nezbývá, než doufat, že se toho dožijeme :-)

+4/−1
14.12.2018 6:28

F55r54a98n71t64i26š39e43k 70N33a22v33r64á37t33i66l 2623412181456

Vážený pane Ťoku, rychlost 200km/h nejsou parametry pro zamýšlenou VRT, to je rychlost pro železnici konce 20 století.

V tom ale davno nezijeme. Neseďte na zadku a vyražte za hranice, tam poznate VRT.

+4/−1
14.12.2018 6:18

K10a17r47e23l 85N86o46v64á32k 8859781553638

Kam všichni pospícháte?

+1/−2
14.12.2018 10:50

F57i13l57i72p 52T51ř48e24b16a 6963310938756

Nic proti, ale v našich podmínkách ať radši nic nepoznává, a nejdřív opraví, co je potřeba opravit. Bude to podstatně užitečnější, než VRT.

+1/0
14.12.2018 10:51

F96i52l21i18p 39H55r22d39l68i47č17k84a 9850774793743

Jedná se pouze o rychlost v tunelu na plánované VRT, která by měla mít rychlost samozřejmě vyšší (300 nebo 350). Tento tunel se na vyšší rychlost neplánoval zcela prostého důvodu, neboť vlaky takhle těsně před Plzní, kde budou stavět, musí beztak zpomalit na přiměřenou rychlost.

0/0
15.12.2018 1:05

Najdete na iDNES.cz