Diskuze
Plzeň začala shánět extra dlouhé tramvaje, jedna sveze více než 240 lidí
Děkujeme za pochopení.
P28a96v36e80l 44R86u97l43f
Proč tak velké? Vždyť se DP Plzeň neumí chovat ke klientům, staví si jak chtějí, klidně vás uzavřou ve voze jen aby si vás všechny zkontrolovali jestli je neokrádáte ... Další věc je, že jezdí prázdné vozy až na určité krátké časy dne ...
D21a57n88i25e25l 94N62o59s95k65a
Jen aby se vešly na zastávky... (jak se u nás u takových "projektů" občas stává) nebo na smyčky..
M23i37k90u41l98á91š 57K39a46l50i33n67a
Plzeňská Škoda vyrábí opravdu úžasné stroje, jen když se ty stroje objednávají pro Českou republiky, vždy to jsou křápy.
Asi by pomohlo vypráskat Kotase, ať si maluje někde ve školce.
J82a49r58o16s73l60a62v 73K24o14u29t50s38k22ý
Nekritizujte a proveďte svůj návrh. Třeba bude lepší
P62e94t24r 50H30r38a85b63á77k
Vidím dva zásadní problémy. Zaprvé nedostatečné ostruvky. Hlavní přestupní uzel v sadech Pětatřicátníků nezvládne takovou nálož. Dalším problém vidím v přehnané kapacitě tramvaje. Myslím si, že je furt lepší, když budou tramvaje kratší a budou jezdit častěji, než delší s menším intervalem.
R57i81c85h97a44r32d 14P50o57l20á53k
Samé bludy. Kratší intervaly s běžnými tramvajemi se neosvědčily (je to nakonec i v článku docela pěkně vysvětleno), o žádné přehnané kapacitě se pak nedá hovořit. Ostrůvky jsou také v článku vysvětleny, pár nevyhovujících bude do zahájení provozu upraveno. No a kapacita Pětatřicátníků je také v pohodě, protože se nezvýší objem cestujících, nýbrž jejich rozložení. A na tak velké tramvaje je tento uzel dobře připravený. Jednak se díky gigantickým ostrůvkům vejdou do stanice tyto obludy možná klidně i s další tramvají za sebou. A jednak tyto ostrůvky obsluhují čtyři kapacitní přechody pro chodce, které vedou na všechny směry.
A73l49e66š 19F31r12ý95b32a
Nechtějí taky ušetřit na platech řidičů?
V USA teď jezdí dlouhé spřažené soupravy, ale jen třeba 4x za hodinu i ve všední den, a nebo ani to ne. Kratší soupravy by mohly jezdit častěji, ale museli by platit řidiče.
V Praze je člověk zvyklý na příjemnější intervaly, ve všední dny do 5 min, o víkendech někdy "až" 15 min. Záleží na tom, která linka to je.
O18n17d50ř12e86j 38R62a24t95a30j
No jo ale my nejsme praha a nikdy nebudeme.
J93a81r29o70s10l33a86v 62K27a50d20l63e71c
Nějak se zapomíná na nerovnost podlahy a hlavně na bezpečnost cestujících před řidičem tramvaje. Tedy omezovač rychlosti při rozjezdu aby cestující nepadali hned po uzavření dveří a automatickém sebrání odměn řidiči při neoprávněném užití elektromagnetů či průjezdu zatáčky jako závodník. Přednostně by tramvaj měla jezdit již dávno bez použití řidiče.
J39o84s48e23f 38V15o29r28á42č62e22k
No, moje řeč, a to zapomínají na to že předek už bude v Borských polích a konec bude odjíždět s Košutky. Že-jo pane Kadlec?
B68r50o40n83i20s15l69a88v 54G37a26b71r53y77š
Cesta kapacitních souprav je určitě správná, zvlášť, když je to poslední možnost jak uspokojit přepravní poptávku na vytížených trasách. Ale vidím problém v těchto ohledech. Předpokládám, že je PMDP už řeší.
1) Na takto dlouhé neoddělitelné tramvaje je potřeba zvláštní infrastruktury a vybavení. O prodloužení nástupišť se už hovořilo, ale co vybavení vozovny? Svou roli hraje v Plzni i to, že se tam momentálně staví nová, která snad na vozy této délky bude připravená.
2) Vzhledem k tomu, že provoz různých typů vozidel je jinak finančně náročný, může se stát, že přijde doba, kdy budou takto dlouhé tramvaje z hlediska poptávky zbytečné. Např. v německých městech Gera a Görlitz jsou na linky vypravovány soupravy dvou tramvají KT4 a o volných dnech jezdí na linkách jen jedna taková tramvaj. Podle mě je to ideální kombinace, byť je negativem nevyužitý prostor v místě spřažení tramvají a v kabině druhého vozu.
3) Tramvaje s takovými parametry budou energeticky náročné. Jako projektant trakčního vedení jsem se už v několika městech setkal s tím, že je nutno vypracovat nový energetický výpočet a posílit napájecí síť. Avšak to by bylo nutné i v případě více vozidel v oběhu.
J65a84r43o48s77l81a40v 54K44a20d26l48e24c
Snad jen pokud by to byla opravdu stavebnice, tak by se dala délka upravit dle potřeby.
M33a19r75e11k 61Š28i17m11o58n
Nastoupíš na Koterově, projdeš tramvají a vystoupíš na Lochotíně :-)
V91á13c51l22a79v 30P18o43l23á23k
Zde je příklad nesmyslnosti výběrových řízení. Ve městě Plzeň, plzeňáci vyrábí tramvaje pro půl světa. Nakonec ve vlastním městě, pro svoji vlastní přepravu budou vypisovat výběrové řízení a nedej Bože, že vyhraje jiná firma. To bude reklama pro město, pracující v závodě i celou ČR a její hospodářství. Mělo by být samozřejmostí, že vlastnímu městu dodá tramvaje místní firma ve špičkové kvalitě za přijatelnou cenu pro přepravu i svých zaměstnanců. Ušetřilo by to spoustu peněz na výběrové řízení, na výplaty nezaměstnaným, přineslo daně do pokladny nehledě na reklamu.
P93a44v71e30l 84H78ř63í80b80a24l
Na to snad ani nemá cenu reagovat. Popíráte prakticky všechna.pravidla trhu. A navíc Škoda Transportation spadá pod PPF a to má sídlo v Nizozemsku.
R30a66d71o89m45í79r 77K35o63l52e45k
1-Kde je limit, co je tramvaj, co již je vlak?
2-pak nastoupí patrně vícepodlažní Elefant.
Už si neškrtnou, zuří kluby kvůli vlajce se svastikou. Vůz neměl ani technickou
Byl to okamžik. Žena sedící na sedadle spolujezdce v lehkém zaplachtovaném nákladním vojenském autě...
Žena, která ležela pobodaná na lavičce, zemřela. Policie zadržela jejího partnera
Žena, která v úterý ležela pobodaná v centru Plzně na lavičce, ve středu v nemocnici na následky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Policisté si mysleli, že žena na lavičce je mrtvá. Lékaři pobodanou oživili
Plzeňští policisté vyšetřují napadení ženy v centru Plzně. Zraněná žena ležela podle informací...
Konvoj svobody přilákal tisíce lidí, policie zjistila, kdo mával nacistickou vlajkou
Plzní projel tradiční Convoy of Liberty, přehlídka historické vojenské techniky jako vrchol oslav...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Patřila zavražděnému bezdomovci? Nález lidské hlavy v řece budí otázky
Premium Mladá slovenská turistka se v pátek procházela v centru Plzně podél řeky Radbuzy, když si u břehu v...
Koubek: Šulcův odchod? Jedině top pětka. Když někdo přijde, poblahopřeju
Možná byl v posledních minutách trochu nervózní. Nakonec ale jeho svěřenci zvládli utkání strhnout...
Plzeň - Slovácko 4:2, hosté drželi remízu, pak udeřil třígólový Šulc
Aby si ještě udrželi naději na evropské poháry, potřebovali bodovat. Fotbalisté Slovácka ve druhém...
Při nehodě dvou aut a motorky se zranilo sedm lidí, motorkář napadl záchranáře
Při nehodě dvou aut a motorky u Nové Hospody na Plzeňsku v sobotu dopoledne utrpělo zranění sedm...
Ženy jsou odolné a nefňukají. Na rozdíl od chlapů, ví ze zkušeností cestovatel
Stejně jako mají věřící desatero přikázání, má i polárník, spisovatel a cestovatel Jaroslav...
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...