- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč tak velké? Vždyť se DP Plzeň neumí chovat ke klientům, staví si jak chtějí, klidně vás uzavřou ve voze jen aby si vás všechny zkontrolovali jestli je neokrádáte ... Další věc je, že jezdí prázdné vozy až na určité krátké časy dne ...
Jen aby se vešly na zastávky... (jak se u nás u takových "projektů" občas stává) nebo na smyčky..
Plzeňská Škoda vyrábí opravdu úžasné stroje, jen když se ty stroje objednávají pro Českou republiky, vždy to jsou křápy.
Asi by pomohlo vypráskat Kotase, ať si maluje někde ve školce.
Nekritizujte a proveďte svůj návrh. Třeba bude lepší
Vidím dva zásadní problémy. Zaprvé nedostatečné ostruvky. Hlavní přestupní uzel v sadech Pětatřicátníků nezvládne takovou nálož. Dalším problém vidím v přehnané kapacitě tramvaje. Myslím si, že je furt lepší, když budou tramvaje kratší a budou jezdit častěji, než delší s menším intervalem.
Samé bludy. Kratší intervaly s běžnými tramvajemi se neosvědčily (je to nakonec i v článku docela pěkně vysvětleno), o žádné přehnané kapacitě se pak nedá hovořit. Ostrůvky jsou také v článku vysvětleny, pár nevyhovujících bude do zahájení provozu upraveno. No a kapacita Pětatřicátníků je také v pohodě, protože se nezvýší objem cestujících, nýbrž jejich rozložení. A na tak velké tramvaje je tento uzel dobře připravený. Jednak se díky gigantickým ostrůvkům vejdou do stanice tyto obludy možná klidně i s další tramvají za sebou. A jednak tyto ostrůvky obsluhují čtyři kapacitní přechody pro chodce, které vedou na všechny směry.
Nechtějí taky ušetřit na platech řidičů?
V USA teď jezdí dlouhé spřažené soupravy, ale jen třeba 4x za hodinu i ve všední den, a nebo ani to ne. Kratší soupravy by mohly jezdit častěji, ale museli by platit řidiče.
V Praze je člověk zvyklý na příjemnější intervaly, ve všední dny do 5 min, o víkendech někdy "až" 15 min. Záleží na tom, která linka to je.
No jo ale my nejsme praha a nikdy nebudeme.
Nějak se zapomíná na nerovnost podlahy a hlavně na bezpečnost cestujících před řidičem tramvaje. Tedy omezovač rychlosti při rozjezdu aby cestující nepadali hned po uzavření dveří a automatickém sebrání odměn řidiči při neoprávněném užití elektromagnetů či průjezdu zatáčky jako závodník. Přednostně by tramvaj měla jezdit již dávno bez použití řidiče.
No, moje řeč, a to zapomínají na to že předek už bude v Borských polích a konec bude odjíždět s Košutky. Že-jo pane Kadlec?
Cesta kapacitních souprav je určitě správná, zvlášť, když je to poslední možnost jak uspokojit přepravní poptávku na vytížených trasách. Ale vidím problém v těchto ohledech. Předpokládám, že je PMDP už řeší.
1) Na takto dlouhé neoddělitelné tramvaje je potřeba zvláštní infrastruktury a vybavení. O prodloužení nástupišť se už hovořilo, ale co vybavení vozovny? Svou roli hraje v Plzni i to, že se tam momentálně staví nová, která snad na vozy této délky bude připravená.
2) Vzhledem k tomu, že provoz různých typů vozidel je jinak finančně náročný, může se stát, že přijde doba, kdy budou takto dlouhé tramvaje z hlediska poptávky zbytečné. Např. v německých městech Gera a Görlitz jsou na linky vypravovány soupravy dvou tramvají KT4 a o volných dnech jezdí na linkách jen jedna taková tramvaj. Podle mě je to ideální kombinace, byť je negativem nevyužitý prostor v místě spřažení tramvají a v kabině druhého vozu.
3) Tramvaje s takovými parametry budou energeticky náročné. Jako projektant trakčního vedení jsem se už v několika městech setkal s tím, že je nutno vypracovat nový energetický výpočet a posílit napájecí síť. Avšak to by bylo nutné i v případě více vozidel v oběhu.
Snad jen pokud by to byla opravdu stavebnice, tak by se dala délka upravit dle potřeby.
Nastoupíš na Koterově, projdeš tramvají a vystoupíš na Lochotíně :-)
Zde je příklad nesmyslnosti výběrových řízení. Ve městě Plzeň, plzeňáci vyrábí tramvaje pro půl světa. Nakonec ve vlastním městě, pro svoji vlastní přepravu budou vypisovat výběrové řízení a nedej Bože, že vyhraje jiná firma. To bude reklama pro město, pracující v závodě i celou ČR a její hospodářství. Mělo by být samozřejmostí, že vlastnímu městu dodá tramvaje místní firma ve špičkové kvalitě za přijatelnou cenu pro přepravu i svých zaměstnanců. Ušetřilo by to spoustu peněz na výběrové řízení, na výplaty nezaměstnaným, přineslo daně do pokladny nehledě na reklamu.
Na to snad ani nemá cenu reagovat. Popíráte prakticky všechna.pravidla trhu. A navíc Škoda Transportation spadá pod PPF a to má sídlo v Nizozemsku.
1-Kde je limit, co je tramvaj, co již je vlak?
2-pak nastoupí patrně vícepodlažní Elefant.