- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zabezpečovačí zařízení z roku 1988 je v podstatě nové, když na řadě hlavních tratí slouží zabzař z 50. - 80. let a na lokálkách zařízení, které technologicky sahá do 19. století. Ostatně si ale myslím, že zrovna tady na této trati je zabzař o dost starší, když tam ještě relativně nedávno byly přejezdy a návěstidla autobloku vzoru SSSR.
První studii proveditelnosti jsem viděl na YT kanále SŽDC před více jak 3 lety s tím, že tato varianta byla tehdy označena písmenem C, tedy jako nejméně pravděpodobná. Jako stát asi máme dost financí na to, abychom je teď utratili za rekonstrukci úseku, který za osm let nahradí z větší části tunel.
Za 2,7 miliardy Kč zrychlení o 5 až 10 km/hod.?
Tahle optika se nedá brát pokud se opravují mosty, zvyšuje zabezpečení, zlepšuje přístup cestujících atd. atd.
Klasické české pytlíkování. A co teprve úsek Česká Třebová - Brno! Jediné, co se jako zázrakem podařilo kvalitativně povýšit, je úsek Česká Třebová - Zábřeh na Moravě.
Nebojte, i zde se chystají výlukoviny. A dokonce peronizace stanic.
Nejblbější možné řešení. Rychlost se zvýší z 80 na 85-90 km/h. Ostatní varianty byly s napřímením trati, částečně tunelové a s rychlostí 160-200 km/h. Navíc rekonstrukce stávající trati znamená několik let výluk. Gratujuju babišovsko-zemanovským investičním stratégům. Vodohospodářské lobby, ekologům a zabedněné místní samosprávě je potřeba se postavit s argumenty. Ne ustupovat. Železnice je teda asi méně ekologická a více ohrožuje vodní zdjoje, než dálnice. Nevím. Lidi jsem tu dobře?
I blbí a impotentní komunisté tady plánovali alespoň tunelovou třetí kolej na 200 km/h. Tak teda postavíme průplav Dunaj-Odra- Labe.
Buďte bez obav, v této zemi se nepostaví nic, co by bylo dotažené do konce a ne jen polovičaté řešení. Babiše ani Zemana bych z toho nevinil, od toho by tu měli být osvícení odborníci, kteří tu dlouhodobě chybějí nebo jsou někde, odkud nic neovlivní.
Tempo výstavby dopravní infrastruktury je zoufalé. Podle stránek Správy železnic se má tunel Oucmanice začít stavět 2028, dokončen 2034.
JAko by nám tak nějak chybělo Boží požehnání, taky máte ten dojem? Nechutné tahanice kolem restitucí, kauza čínských křesťanů, vracení majetku šlechtickým rodům, A na druhé straně dálnice, VMO, želez. koridory, atd. Jako by to spolu jaksi souviselo...