Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Začala debata o pěší zóně v centru Pardubic, lidé se přou o trolejbusy

  10:22aktualizováno  18:31
Pardubičtí radní v pondělí odpoledne vyslechli názory lidí na zřízení pěší zóny v podstatné části třídy Míru v centru města. Už nyní tak vědí, že jakoukoliv variantou naštvou část obyvatel. Jedni si představují třídu Míru jako klidnou pěší zónu, druzí bojují za zachování trolejbusových linek.

Třída Míru v centru Pardubic | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Chceme pozvat především majitele nemovitostí a ty, kteří provozují živnost na třídě Míru. Přivítáme však každého, komu není lhostejná budoucí podoba našeho města. Předpokládám, že zastupitelé budou následně brát na zřetel vůli těch, kteří jim dali ve volbách svůj hlas a které zastupují," řekla už dříve primátorka Pardubic Štěpánka Fraňková.

Podle ní budou lidem představeny dvě varianty budoucího vzhledu bulváru. Jednak čistá pěší zóna, ale také opravená ulice, po které budou dál jezdit trolejbusy městské hromadné dopravy.

Třída Míru v Pardubicích
Třída Míru v Pardubicích

Třída Míru v Pardubicích

Právě o těchto dvou variantách lidé v pondělí odpoledne diskutovali nejvíce. "Každý, kdo za mnou přijede do Pardubic, tak říká, jak skvělou veřejnou dopravu tady máme. Líbí se jim, že všude, i na třídu Míru, v klidu dojedou trolejbusem,“ uvedla jedna z důchodkyň, která se dostala ve slušně zaplněném sále k mikrofonu.

Architekti Milan Košař a Aleš Klose, kteří spolu sedí i v pardubickém zastupitelstvu, však budoucí podobu ulice viděli úplně jinak. Podle nich má třída Míru poslední šanci na záchranu právě v pěší zóně. "Pro třídu Míru znamenalo otevření Afi Paláce poslední ránu. Lidé i obchodníci se přesunuli právě tam. My je musíme dostat zpátky na něco pěkného, na něco, co je přiměje se na místě zdržet. To jsou předzahrádky, ale ne trolejové vedení,“ řekl Košař.

Už několikrát schválená pěší zóna by měla být od Sladkovského ulici po obchodní dům Grand. To znamená, že by měřila nějakých 260 metrů. I to se však zdá někomu příliš. "Nevím, na co chtějí na třídě Míru další kavárny či hospody, když umírají i ty, které tam už jsou. Jsem zvědavý, kdo bude na té jejich pěší zóně,“ řekl v sále Miloslav Šimek, který v ulici bydlí.

Raději ani znovu nehlasovat, navrhuje náměstek

"Bohužel to vypadá, že zastupitelstvo bude znovu hlasovat o tom, zda to bude čistá pěší zóna, nebo ne. Výsledek hlasování nechci odhadovat, protože to bude hodně těsné. Pokud ale čistá verze pěší zóny neprojde, město vyhodí z okna miliony. Projekt se totiž připravuje s vyloučením veškeré dopravy," popsal náměstek primátorky Jindřich Tauber.

Pardubičtí zastupitelé totiž už v roce 2006 přijali usnesení, že se ze třídy Míru má stát pěší zóna s vyloučením jakékoliv dopravy, a to v úseku od lékárny ke Grandu. Toto rozhodnutí potvrdilo i minulé zastupitelstvo.

Jenže podle názoru představitelů města se v posledních letech živé centrum přesunulo od Grandu směrem k AFI Paláci. Tento trend může pokračovat i dále, protože pražský developer má velké plány s nedalekým areálem bývalé Prokopky. Proto se domnívají, že je potřeba diskusi o budoucí podobě třídy Míru znovu otevřít.

"Dokumentace, která byla dosud na tento prostor zpracována, ještě za minimálních úprav umožňuje zachování hromadné dopravy. Byť by to bylo v omezeném režimu a ze stávajících sedmi linek, které v úseku Grand - lékárna projíždějí, by zůstaly zachovány maximálně dvě. Zastupitelům chceme nicméně tuto variantu předložit a bude na nich, zda potvrdí rozhodnutí svých předchůdců, nebo zvednou ruku pro trolejbusy," dodala Fraňková.

Lidé mohou debatovat také na webu

Vizualizace prostoru před Zelenou bránou v Pardubicích, který by navázal na třídu Míru. Její konec je vlevo.

Protože se během pondělního veřejného projednávání zřejmě nedostalo na každého, zřídil magistrát speciální e-mailovou adresu trida.miru@mmp.cz, jejímž prostřednictvím se může kdokoliv vyjádřit k rekonstrukci ulice.

Všechny informace budou mít občané možnost najít i na samostatné webové stránce, jejíž spuštění se plánuje v nejbližších dnech, a samozřejmě na webových stránkách města.

Vyhodnocení se dočkají i písemné názory, které dorazí poštou nebo je lidé nechají na podatelně radnice. "Jak už jsme několikrát prohlásili, chceme co nejvíce komunikovat s veřejností a chceme znát její názor," dodal Jindřich Tauber.

  • Nejčtenější

Nadvláda pokračuje. Třinec slaví pátý titul v řadě, vyrovnal historický rekord

28. dubna 2024  23:27

Na českém hokejovém trůnu zůstává všechno při starém. Třinec v napínavém sedmém finále porazil...

Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák

1. května 2024  15:24

Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Nauč se pískat.“ Zaplněné pardubické náměstí se těšilo na oslavy, přišlo zklamání

26. dubna 2024  15:09,  aktualizováno  19:47

Pardubické Pernštýnské náměstí dnes mohlo zažít velkou hokejovou noc - oslavu titulu. Po porážce...

Cena z výběrových řízení neplatí, D35 do Ostrova je už dražší skoro o miliardu

25. dubna 2024  18:17

Stát zaplatí za stavbu dvou úseků dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem mnohem více,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nechte brankáře být! Přísný trend ochuzuje o emoce. Je to divné, uznávají i hráči

25. dubna 2024  8:58

Když Ondřej Kacetl opouštěl třinecké brankoviště, deset tisíc lidí v Pardubicích ho vypískalo....

Stát se přiblížil stavbě nejnáročnějšího úseku D35, ministerstvo má poradce

2. května 2024  19:08

O krok blíž se posunul pokus státu o další výstavbu dálnice se soukromou účastí, tedy takzvaný PPP...

Obchvat Svitav odvedl tisíce aut, radary z výpadovky na Brno čeká stěhování

2. května 2024  14:59

Svitavská radnice přesune měření rychlosti z úseku, kterým kvůli nově dokončenému obchvatu města už...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Dotace z EU zachránily Automatické mlýny, na čachry s penězi doplatil hotel

2. května 2024

Miliardy korun z Evropské unie v posledních dvaceti letech nemířily jen do asfaltu a kolejí,...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...