- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda, že jsem nějak přehlédl tu výstavu, minulý týden jsem přes Třebovou jel.
Zato dneska nejsou schopni ani udrzovat silnice a zeleznice v radnem stavu atd. A nove letiste v Berline - to by i Mongolci zvladli lepe.
Tak proto se v ČR staví dálnice tak pomalu.
"Přeci nebudeme tak rychlí a dokonalí, jako nacisté"
Němci dělají líp než Češi a mají proto víc peněz a to bez ohledu na to, že jsou nacisté nebo ne, Češi zase dělají líp jako Makedonci a proto mají víc peněz jako oni
"Inženýři, kteří měli na starost trasování, projektování a výstavbu německé průchozí dálnice Vratislav – Vídeň, překonali svou dobu."
-------------------------------------------------------------------
Rozhodně ano - včetně ekologie. Před skoro sto lety - za války!
Totiž - poblíž Černé hory - v údolí říčky Lubě - u lokality "Krkatá bába" je informační cedule z detailem projektu dálnice v tomto místě. Projekt respektoval onu "Krkatou bábu" - což je asi dvoumetrový balvan, balancující na asi desetimetrové skalce natolik, že přemostění říčky rozdělil na dva oddělená mostní díla tak, aby "Krkatá bába" nebyla nijak dotčena. Před a za údolíčkem se dálnice v projektu opět spojila ve spojité těleso 2x2 pruhy. Co dodat...?
Pracoval jsem v letectvi a mel jsem cest pracovat s nemeckyma letadlama (Fieseler Storch a Siebel). Jako elektrikar jsem pracoval i s pristrojema a radiovym zarizenim: ti lide co to navrhovali a vyrabeli byli generaci pred nama (a to Ceska letadla nebyla pred druhou SV zrovna spatna)! Kdovi kde by dnes "Cesko" bylo kdyby zustalo Protektoratem (zlocinecke umysly Nemcu stranou)...
Tak oni nacisté byli technicky vepředu prakticky ve všech oblastech a kdyby nebyli limitováni zdroji a hlavně Hitlerovým megalomanstvím, který těmi omezenými zdroji mrhal na spoustu nesmyslů, tak by zbytek světa měl asi hodně vážné problémy. Takže nakonec jsme vlastně měli štěstí v neštěstí.
Nedělal bych si iluze o tom, že všichni Němci tu dálnici stavěli jen z nadšením. Mnozí si uvědomovali, podobně jako za socíku, že pracují pro totalitu a dobrých výsledků se dá bohužel i dosáhnout negativní motivací, to znamená ze strachu.
tak snad, každý trochu znalý, ví, že s stavěly i z důvodu, že zajištovaly zaměstnanost obyvatelstva a že, po dokončení měly sloužit i vojenským účelům..
Plánované rozšíření dálnice od Vyškova přes Brno směr Popůvky bude drahý a do budoucna neefektivní, dokud nebude obchvat od Prahy jižním směrem na Bratislavu a severním směrem na Olomuc, Zlín což nepředpokládám, bohuželtak bude pořád z Brna při křížení směr Svitavy, Olomouc, Bratislava a Znojmo jeden obrovský špunt
Podle toho úvodního fota mi nepřijde, že by ta dálnice byla projektována na 160 kmh. V té zatáčce by mohla jet auta tak maximálně 80.
Tenkrát byla jiná auta a jiní řidiči.
A při známé důkladnosti a preciznosti Němců si nemyslím, že by nevěděli co plánují a co říkají o záměru projektu
Od té doby se moc nezměnilo. Jen politici a sféry vlivu.