„Debaty o zastavování vlaků v České Třebové se vedou paradoxně od roku 2010, kdy byl ve městě otevřen nový terminál za více jak 330 milionů korun propojující automobilovou, autobusovou a železniční dopravu,“ sdělil Netolický, který celou věc vidí jako koncepční spor.
„Jsme přesvědčeni, že není žádný důvod omezit zastavování mezinárodních rychlíků v České Třebové, jelikož dojezdová doba zůstává stejná jak při zastavení, tak při pouhém průjezdu,“ doplnil Netolický.
Společně s náměstkem Jaromírem Duškem zpochybnil také závěry studie vypracované společností SUDOP.
„Ve studii se objevují imaginární úspory spojené s průjezdy vlaků. Tyto úspory reálně neexistují. Pan ministr nám proto přislíbil, že studie bude posouzena další nezávislou autoritou, tentokrát z akademické obce,“ uvedl hejtman. Posuzovat ji bude Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze.
Podle českotřebovského starosty vzal ministr vážné argumenty na vědomí a rozhodne se později.
„Chtěli zrušit zastavování sedmi párů rychlíků, jeden pár se do jízdního řádu vrátil. Takže šest jich v České Třebové zastavovat nebude, ale změny by se měly odehrát při změně grafikonu v červnu,“ řekl starosta Jaroslav Zedník.
Hejtman pozval ministra na návštěvu Pardubického kraje nejen kvůli tomuto tématu, ale také kvůli silnici R35 a dopravním stavbám chystaným ve spojitosti s miliardovou investicí Foxconnu.