Na stavbu terminálu kraj víc peněz nedá, vzkázal hejtman radním Pardubic

  13:42aktualizováno  13:42
Vedení společnosti East Bohemian Airport (EBA), které provozuje pardubické civilní letiště, uvažuje o tom, že by se stavba nového terminálu oproti plánům mohla rozšířit. S tím ale zásadně nesouhlasí Pardubický kraj, který firmu společně s městem vlastní. Víc peněz na stavbu nedá.

Celkový pohled na budoucí terminál. | foto: Vizualizace Magistrát města Pardubice

„Nový terminál podle stávajícího projektu bude naprosto dostačující pro plnohodnotný provoz letiště. V prvé řadě je nutné, aby do Pardubic začali létat cestující, až poté je na místě řešit otázku dostavby druhého patra, kde má být restaurace, kanceláře či VIP prostory,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Kraj má ve firmě EBA 34 procent akcií, zbytek patří městu. Jejich domluva byla vždy složitá. I samotnou stavbu terminálu hejtman zpochybňoval s tím, že mu nikdo neukázal „byznys plán“.

Pardubice chtějí terminál stůj co stůj a debatu o smyslu rozšíření letiště odmítaly jako zbytečnou. Po odlivu ruské klientely čísla přepravených cestujících z Pardubic spadla ze 180 tisíc v roce 2013 na loňských 60 tisíc.

Nedávno schválený rozpočet kraje počítá se zaplacením podílu na financování stavby v roce 2018.

„Původně to mělo být o dva roky déle. Kraj financuje výstavbu z vlastních zdrojů celkovou částkou ve výši 87,4 milionů korun a tu v současné chvíli nehodlá navyšovat,“ řekl hejtman.

Stavba terminálu za více než 250 milionů korun by měla být dle předpokladů dokončená na podzim příštího roku. Město doufá, že poté se turisté na letiště vrátí v počtech, které ho využívaly ještě před několika lety. S naplněním této vize je ovšem hejtman skeptický.

„Je potřeba si uvědomit, že jen samotnou výstavbou terminálu nenalákáme nové turisty, ale pouze doháníme komfort, na který jsou cestující zvyklí na ostatních regionálních letištích. Zajištění vyššího turistického zájmu je věcí marketingu a spolupráce s cestovními kancelářemi a agenturami,“ dodal Netolický.

Optimisticky to naopak s opětovným přílivem cestujících vidí šéfka letiště Hana Šmejkalová (více čtěte zde).

Autoři: ,

Nejčtenější

Matka zemřela po pádu z koně, dcera žádá milion po národním hřebčínu

Tradiční Hubertovu jízdu letos v kladrubském hřebčíně zakončili honem „na...

Okresní soud v Pardubicích otevřel případ smrti jednačtyřicetileté ženy, která v říjnu 2016 při tradiční Hubertově...

Kvůli chlapci v kómatu přestane pardubická ORL seřezávat krční mandle

Adámek čtyři dny po operaci mandlí začal silně krvácet, minuty čekal na pomoc...

Klinika ORL pardubické nemocnice nebude na doporučení krajského úřadu nadále provádět seřezávaní krčních mandlí. Při...

Nemocnice nabídla šestimilionovou zálohu na odškodné za operaci mandlí

Adam Vyčítal

Pardubická nemocnice nabídla rodině chlapce, který je po operaci mandlí a pozdějších komplikacích v kómatu, šest...

Svitavy skryly chytrý záchod v lese, odemkne ho esemeska i karta

Chytrý záchod montovala dodavatelská firma v lese poprvé.

Svitavy dlouho řešily, jak se v příměstském lese protkaném naučnou stezkou vypořádat s nářky zejména žen, kterým v...

Tisíce zubů z pryskyřice nahrazovaly štěrk pod zahradní dlažbou

Majitelé nasbírali podle svého vyjádření deset kbelíků umělých zubů.

Překvapení zažili noví majitelé domu ve vsi na Svitavsku, když se pustili do oprav zahradní dlažby. Jako podkladový...

Další z rubriky

Trolejbusy v Pardubicích dostanou nové tratě, včetně té přes most u Parama

První šest trolejbusů z 18 nově dodaných už nyní ukrajuje první kilometry, ty...

V Pardubicích budou do roku 2022 nové trolejbusové tratě. Povedou přes most u Parama, Studentskou ulicí u univerzity na...

Restaurátoři na záchranu tisícileté studny spotřebují šest set kilo cukru

Archeologický výzkum pod budoucí dálnicí přinesl řadu svědectví z doby kamenné...

Více než rok potrvá záchrana unikátní pravěké studny, kterou loni v trase budoucí dálnice D35 objevili archeologové....

Z Mýta na Sibiř. Parta ostřílených autobusáků jede přes půl světa dva týdny

Skupina řidičů má za úkol překonat s autobusy Iveco dlouhou cestu na východ...

Pět tisíc kilometrů. To je vzdálenost, kterou musí pravidelně urazit řidiči z vysokomýtské firmy Iveco, když předávají...

Najdete na iDNES.cz