Práce na kilometr a půl dlouhém úseku od světelné křižovatky směrem na Svitavy začaly v sobotu 15. července a byly ukončeny v noci z 30. na 31. srpna nalajnováním vodorovného dopravního značení. Původně byla rekonstrukce naplánována do 9. září.
ŘSD o tom informovalo dnes odpoledne v tiskové zprávě. „Na stavbě se střídalo až 70 specialistů denně, pracovali jsme sedm dní v týdnu až do pozdního večera, některé méně hlučné práce jsme prováděli i v noci. Nasadili jsme maximum kapacit, takže zatímco na jednom konci úseku se frézovala vozovka, na jiném místě jsme už pokládali asfaltové vrstvy,“ řekl stavbyvedoucí společnosti Skanska Luboš Jiskra k rekonstrukci, která byla podle projektové dokumentace naplánovaná na 116 dní.
Společnost Skanska zakázku za více než 30 milionů vyhrála i díky tomu, že nabídla o polovinu kratší termín realizace a práce stihla za 54 dní.
Taková byla jedna z klíčových podmínek ŘSD. Jakékoli omezení by totiž na mimořádně vytíženém tahu, který bude minimálně ještě čtyři roky suplovat neexistující dálnici D35, znamenal dopravní kolaps.
Aby stavba co nejméně zkomplikovala již tak hustou dopravu na jedné z nejvytíženějších silnic na východě Čech, dělníci prováděli některé práce v nočních hodinách.
Silničáři pracují na hlavním tahu na Moravu i v noci, do září bude hotovo |
Za měsíc a půl dělníci stihli kompletně vyfrézovat, položit a nalajnovat asfalt od křižovatky u průmyslové zóny až téměř po hlavní světelnou křižovatku.
Řidiče zdrží oprava I/35 u Hřebče
Další komplikace čekají řidiče od 4. září kousek za Litomyšlí. ŘSD plánuje v pondělí 4. září spustit rekonstrukci povrchu hlavního tahu u Svitav. Nový asfaltový koberec získá přibližně osmikilometrový úsek od křižovatky u Opatovce na křížení I/35 s I/43 až po tunel Hřebeč.
Podle smlouvy mají práce vyjít bez daně na bezmála 134 milionů. Počítá se přitom s výměnou a obnovou svislého i vodorovného značení. Kromě výměny asfaltu chystaná rekonstrukce zahrnuje i sanaci podkladních vrstev, obnovu nezpevněných krajnic, výměnu svodidel, vyčištění příkopů a drobné opravy propustků. Součástí akce je i dočasná úprava křižovatky I/35 a I/34 u Koclířova, kterou silničáři přestaví na okružní.
„Nová okružní křižovatka je koncepčně navržena jako malá kruhová křižovatka oválného tvaru s vnějšími poloměry 21 a 13,25 metru. Okružní křižovatka je navržena ve stávajících hranicích průsečné křižovatky. Součástí této stavby je přisvícení okružní křižovatky,“ uvádí se v zadávací dokumentaci. Nový kruháč by mohl alespoň trochu zmírnit nepříznivou bilanci nehod do dostavby dálnice.
25. srpna 2023 |