Chybějící vozovku, ale hlavně protihlukové zdi a lávku pro pěší by měli v co nejkratší době dostat na projektem určená místa stavaři na Prodloužené Rudné tak, aby ji mohli začít využívat řidiči jedoucí z Ostravy na Opavu a naopak.
Ti zatím musí jezdit zejména po porubské ulici 17. listopadu, kde se hlavně v době špiček tvoří dlouhé kolony znamenající nejen časovou ztrátu při jízdě, ale i výrazné znečištění životního prostředí.
To vše by měla dostavba Prodloužené Rudné změnit. Původně šestikilometrový úsek silnice, na jejíž dokončení se čeká, se začal stavět už v roce 2012.
Na dostavbu se ale stále čeká. Do průběhu stavby zasáhly spory s Občanským sdružením Skalka, jehož zástupci požadovali úpravy projektu. Navíc se v katastrálních listech zničeho nic objevila věcná břemena, o jejichž zápisu neměli zástupci ŘSD podle svých slov sebemenší tušení.
A stavba se na dlouhou dobu zablokovala. K průlomu došlo až před několika dny, kdy se podařilo získat veškerá potřebná stavební povolení.
„Během ledna se začalo se zpracováním nové projektové dokumentace pro stavební objekty, související s nedokončeným úsekem dlouhým zhruba 400 metrů,“ přiblížila poslední nutní kroky mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Nová žádost o stavební povolení byla podána v květnu, v srpnu bylo stavební povolení vydáno, 24. září nabylo právní moci.“
„Je to výsledek kompromisu na všech stranách, věřím, že stavební firma teď udělá vše proto, aby chybějících 414 metrů dokončila ještě letos.“ komentoval zahájení stavebních prací hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
„V dodatku ke smlouvě stojí, že zhotovitel má dvanáct měsíců na uvedení stavby do provozu a sedmnáct měsíců pak na její dokončení v plném rozsahu,“ upřesnila podmínky smlouvy Nina Ledvinová.
Podle ředitele ŘSD Radka Mátla podnik jedná se zhotovitelem o zkrácení doby stavby minimálně na třetinu. „Vše bude záviset na klimatických podmínkách. Doufám a věřím, že se prodlouženou Rudnou podaří dokončit do konce letošního, nebo do začátku příštího roku,“ dodal Mátl.