„V křižovatce se od zprovoznění obchvatu v říjnu 2021 stalo už třináct dopravních nehod. Jejich příčinou bylo ve všech případech nedání přednosti v jízdě,“ uvedla mluvčí krnovské radnice Dita Círová.
Ředitelství silnic a dálnic nechalo zpracovat bezpečnostní audity obou stykových křižovatek na obchvatu a právě tu s Petrovickou je potřeba upravit. Prozatím jsou na křižovatce silnic I/57 a I/45, tedy obchvatu a Petrovické, stopky.
„Toto přechodné dopravní značení zde bude umístěno do doby řádného projednání úpravy dopravního značení, jehož výsledkem bude trvalé osazení této značky z obou směrů silnice I/45,“ řekl mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
Druhou hodnocenou křižovatkou bylo křížení obchvatu s Hlubčickou ulicí, ta ale není riziková.
Poslední úsek obchvatu Třince konečně funguje, zatím pouze v jednom pruhu |
Krnov prověřuje i možnost umístění radaru na problémovém místě. Na obchvatu v místě křižovatky ve směru od Města Albrechtic do Opavy platí padesátka, řidiči ji ale nedodržují. Týdenní měření v únoru ukázalo, že z 22 tisíc zaznamenaných aut jelo 96 procent rychleji.
„Třetina přestupců jela do šedesátky a třetina mezi šedesátkou a sedmdesátkou. Rychlost nad 90 kilometrů v hodině překročilo osm procent řidičů. Nejrychlejší průjezd křižovatkou byl zaznamenán v sobotu 11. února v 8.48 hodin. Řidič měl na tachometru 173 kilometrů v hodině,“ upřesnil vedoucí organizačního odboru Krnova Igor Kozelek.
Částečné zprovoznění obchvatu Frýdku-Místku pomohlo, celý se otevře v červnu |
Měření ale nekvituje policie. „Po debatě se zástupci dopravní policie pravděpodobně od záměru upustíme. Podle jejich názoru by nevedl ke snížení počtu nehod,“ sdělil starosta Krnova Tomáš Hradil.
Krnov zároveň usiluje o přeměnu křižovatky na okružní, o čemž však ŘSD podle jejího mluvčího Mazala v krátkodobém horizontu neuvažuje.