Zpracování žádanky, kterou do systému zavede lékárník, mu trvá jen několik minut. „Lékomat je navržený tak, aby zajistil rychlý a spolehlivý provoz v ústavní části lékárny,“ uvedl Jiří Gelnar ze společnosti Repharm, která lékárny skupiny Agel provozuje.
Než byl automat spuštěn, fungoval podle něj výdej léků pro nemocnice tak, že si jednotlivá oddělení poslala žádanku, lékárna léky objednala a potom musel magistr vzít každou krabičku do ruky, zaevidovat ji, odkódovat a vložit do transportního boxu.
„Poté obsluha léky zabalila a odeslala,“ popsal Gelnar s tím, že právě tuto část má nově v náplni práce lékomat. „Robot léky vyhledá, zneplatní kódy dle legislativy, naskládá vše do připravené bedny a nahlásí lékárníkovi, že je vše hotovo k výdeji. Doposud bez jediné chyby.“
Obsluha lékárny díky němu získala více času věnovat se přípravě léků nebo jiným činnostem, které musela až doposud z důvodu chystání léků odložit. „Když jsme se dozvěděli, že nám tu bude pomáhat robot, měli jsme obavy,“ připouští vedoucí lékárny Jarmila Staszková. „Stačilo ale pár týdnů, kdy se zaškoloval a dokonale jsme se sžili. Docela zapadl do party a jako člen týmu dostal i jméno – Karel.“