Krnov chce uspíšit obchvat, zaplatí proto aktualizaci technické studie

  8:41aktualizováno  8:41
Více než tři čtvrtě milionu z kasy krnovské radnice a z dotace Sdružení pro výstavbu komunikace I/11–I/57 čítají náklady na technickou studii západní části obchvatu Krnova. Tamní radnice chce investicí za stát uspíšit přípravy silnice, která z města vyvede kamionovou dopravu jedoucí od Bruntálu směrem na Polsko. Studie bude hotová už za měsíc.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Zdeněk Němec, MAFRA

Krnov leží na vytížené trase do Polska a denně jím projede na třináct tisíc aut. Část dopravy z města odvede vznikající severovýchodní obchvat, nejvíce zatíženým částem Krnova však neuleví. Klíčový je pro ně obchvat západní.

„Nejvytíženější je u nás ulice Partyzánů. Její obyvatelé by mohli vyprávět, co obnáší bydlet u komunikace, po níž projedou denně stovky kamionů. Právě to vyřeší až západní obchvat,“ vysvětlila mluvčí krnovské radnice Dita Círová.

Město tak ze svého a s pomocí peněz Sdružení pro výstavbu komunikace I/11–I/57 platí aktualizaci technické studie obchvatu, náklady činí 730 tisíc korun.

Studie vychází z devět let starého projektu, jehož zadavatelem bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Tu pak včetně aktualizovaného modelu dopravy a přesného předpokládaného výčtu nákladů předá státu s požadavkem zařazení stavby do plánu investic Státního fondu dopravní infrastruktury.

Trasa více než tříkilometrového obchvatu vede nezastavěným územím, členitým terénem s velkým převýšením. Výška konstrukce bude v některých místech až patnáct metrů nad terénem.

Nová silnice nebude dříve než za deset let

Odhad stavebních nákladů v cenách roku 2018 je tři čtvrtě miliardy korun. Projekt má do roku 2022 platný posudek EIA, tedy schválený dopad stavby na životní prostředí. Budoucí trasa již je součástí územního plánu města i kraje.

„Západní obchvat je klíčová stavba a budeme se snažit, aby byla provedena v co nejkratším čase. Co nejdříve také budeme po ŘSD požadovat vizualizace, a to nejen u přemostění Ježnické ulice, aby lidé mohli vidět, jak výrazně stavba naruší krajinu,“ uvedl starosta Tomáš Hradil. První jednání se uskutečnilo už tento týden.

I přesto obchvat nebude dřív než za deset let. „Projednání stavby bude s ohledem na vlastnické vztahy a velký zásah do nezastavěného území složité, časový horizont, kdy by mohlo dojít k realizaci, odhadl projektant na více než deset let,“ doplnila mluvčí Círová (podrobněji o západním obchvatu zde).

Autor:

Nejčtenější

Čeští Lake Malawi jdou do finále Eurovize, o vítězství se utkají v sobotu

Albert Černý z Lake Malawi 14. května 2019 v semifinále Eurovize. Kapela si zde...

Do sobotního finále Eurovize postoupily obě favorizované zpěvačky reprezentující Řecko a Kypr, dále zástupci Běloruska...

Města chtějí vrátit nebezpečný chemický odpad zpět Polákům. Ti zatím mlčí

Sanace nebezpečného odpadu odbornou firmou, která má za úkol odvézt ze skladu...

Česká města, do kterých Poláci navezli na sedm set tisíc litrů nebezpečných chemikálií, požadují, aby stát odpad vrátil...

Postřelili muže, líčí lidé z Frýdku-Místku. Policie potvrdila násilný čin

Ilustrační snímek

Policie vyšetřuje násilný čin ve Frýdku-Místku. Podle místních tam byl ve čtvrtek večer postřelen muž. Policisté zatím...

Ostrava - Liberec 0:1, naději na Evropu trefil v závěru Kamso Mara

Ostravský záložník Robert Hrubý (vlevo) a liberecký stoper Kamso Mara, který...

Konečně vystřelili na bránu, konečně dali gól. Liberečtí fotbalisté v nadstavbové části Fortuna ligy ve skupině o titul...

Provozovatelky Dětského ráje musí skončit, radní u nich koupil lahev vína

Dětský ráj v Ostravě tvoří venkovní hřiště i vnitřní herna s kavárnou.

Klára Merová a Petra Kunešová, provozovatelky Dětského ráje v Komenského sadech v Ostravě, porušily nájemní smlouvu....

Další z rubriky

Ostravské stopy: Na pijatyku s havíři nelze zapomenout, směje se Hanzlík

Jaromír Hanzlík s cenou prezidenta za přínos českému filmu (7. července 2018).

Jeden z nejznámějších herců své generace Jaromír Hanzlík nedávno zavítal do svého rodiště – Českého Těšína – na 21....

Nábřeží Ostravice se dočká dalších úprav, řeka má lákat stále více lidí

Podle architektonického plánu by úpravy nábřeží měly stát asi 15 milionů korun.

Cyklostezky, loděnice, kde se koná řada akcí, či Rozmarné slavnosti řeky Ostravice, které se 22. června uskuteční už...

K záchraně vzácného brouka pomohla ohořelá hrušeň

Páchníka hnědého zachránila ohořelá hrušeň.

Na konci loňského roku v Poodří začal projekt, který chce zachránit vzácného brouka páchníka hnědého. Zároveň má zdejší...

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz