ŘSD chce zakázat levé odbočení před Havířovem. Městu se to nelíbí

  8:02aktualizováno  8:02
Mnoho kritiky vyvolal v Havířově návrh Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na změnu systému dopravy na velmi frekventované silniční spojnici mezi Ostravou a Havířovem, a to konkrétně na poslední křižovatce před velkým havířovským kruhovým objezdem. Se záměrem nesouhlasí ani vedení havířovského magistrátu.

Auta v jednom směru i v protisměru, do toho odbočení vlevo na Šumbark i ze Šumbarku do Havířova - to je křižovatka před Havířovem. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

ŘSD hodlá znemožnit levé odbočení ze čtyřproudé silnice I/11 ze směru od Ostravy na havířovskou část Šumbark. Stejně tak by nemohla auta odbočovat ze Šumbarku vlevo na Havířov.

„Křižovatku musíme upravit zejména kvůli tragickým dopravním nehodám. V místě vybudujeme střední dělicí pás se svodidly. Vše bude doplněno dopravním značením,“ popsala mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Upozornila, že řešení vzešlo z bezpečnostních auditů. „Jsme si vědomi nevole občanů, avšak v tomto případě dáváme přednost bezpečnosti a plynulosti na této frekventované silnici I. třídy,“ dodala.

Náměstek primátora: Obáváme se ucpání rondelu

Náměstek havířovského primátora Bohuslav Niemiec snahu o zabezpečení místa chápe, zvolenou variantu však nepovažuje za dobrou.

Zmínil, že pokud se kamion jedoucí od Ostravy bude chtít dostat do šumbarské části Havířova, musel by nově dojet na velký rondel, celý ho obkroužit a vyjet zpět na Ostravu. Teprve poté odbočit. Případně využít úzké odbočky pod podjezd přímo z okružní křižovatky.

„Máme obavy, že se už tak velmi vytížená okružní křižovatka bude ucpávat kamiony a dalšími vozy, případně se Šumbark odřízne od Havířova,“ argumentoval Niemiec.

Připomněl, že město začíná vedle okružní křižovatky rozsáhlou rekonstrukci prostranství před železničním nádražím. „Bude tam stavební provoz, navíc v případě přívalových dešťů se podjezd někdy zalije vodou. A pokud se něco stane na okružní křižovatce, tak nemáme rezervní variantu řešení dopravy.“

Problémem zůstává i rychlost

Proto město navrhuje úsekové měření rychlosti od výjezdu z okružní křižovatky na Ostravu. „Devadesát procent řidičů tam nedodržuje předepsanou rychlost. Za zhruba deset let se na zmíněné křižovatce staly dvě tragické nehody. A vždy tak, že auto jedoucí až 150 kilometrů sestřelilo vůz, který odbočoval ze Šumbarku na Havířov,“ přiblížil.

Magistrát sice není účastníkem povolovacího řízení, ale krajskému úřadu poslal námitku k dopravnímu návrhu ŘSD.

Jednatelka havířovské autoškoly Michaela Zuczková míní, že ke zklidnění situace na křižovatce by pomohl menší kruhový objezd, který by vyřešil jak odbočování přes protisměr, tak současně zpomalil auta.

Termín rozhodnutí není zatím jasný

Znemožnění odbočení vlevo za dobré nepovažuje. „Tato varianta mi přijde nereálná i z hlediska příjezdu kamionů na nedaleké překladiště kontejnerů či autobusů do blízkého depa ČSAD,“ vysvětlila.

Policie neřekla, k jakému dopravnímu řešení se přiklání. Vedoucí krajské dopravní policie Jiří Zlý jen poznamenal, že jde o dopravně nebezpečné místo, kde se staly vážné nehody. „Krajskému úřadu jsme se k návrhu ŘSD vyjádřili, věc je nyní v řízení,“ podotkl policista.

Mluvčí krajského úřadu Miroslava Chlebounová sdělila, že 11. dubna skončí třicetidenní lhůta pro podání námitek. Termín rozhodnutí však úřad ještě nezná. „Zatím nelze určit dobu potřebnou pro naplnění všech zákonných požadavků,“ poznamenala Chlebounová.

Křižovatka leží na Ostravské ulici před vjezdem na velký havířovský rondel.

Křižovatka leží na Ostravské ulici před vjezdem na velký havířovský rondel.

Mapy poskytuje freytag & berndt. Společnost také vytváří mobilní aplikaci PhoneMaps, která obsahuje turistické a cykloturistické mapy celé Evropy, aplikace je ke stažení zdarma na Apple Store a Google Play Store © freytag & berndtSHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap

Autor:

Nejčtenější

Šikana v autoškole. Zkoušky lidé dělají i desetkrát, než získají řidičák

Ilustrační snímek

Tereza Klimšová z Ostravy udělala autoškolu až napošesté, další žadatelce nestačilo ani tolik pokusů a řidičák ještě...

O bezdomovecká iglú je zájem i v zahraničí. Chtějí je i lidé s přístřeším

Pavla Klečková a Manu Chilaud dokazují, že do bezdomoveckého iglú se vejdou i...

Projekt bezdomoveckých iglú, který do Česka přivedla ostravská dvojice Pavla Klečková a Manu Chilaud, má za sebou první...

Liberec urval čtvrté finále v prodloužení a vyrovnal sérii s Třincem

Liberečtí hokejisté slaví vyrovnání finálové série s Třincem.

Hokejisté Liberce dokázali podruhé srovnat finálovou sérii Tipsport extraligy. Čtvrtý duel na ledě Třince rozhodlo až...

Žháři ve Vítkově útočili před deseti lety, Natálka musela na sto operací

Dvouletá Natálka na popáleninovém oddělení FN Ostrava-Poruba. (14. srpna 2009)

Stačí vyslovit jméno Natálka a mnohým se vybaví holčička, která málem zemřela po útoku žhářů ve Vítkově na Opavsku....

Asistenti přepravy se osvědčili, z ostravské MHD vykázali přes sto tisíc lidí

Každý desátý člověk jezdí po Ostravě hromadnou dopravou bez zaplacení. Vyplývá...

Dopravní podnik v Ostravě v dubnu před dvěma lety zavedl novou službu - asistenty přepravy. Jejich úkolem je mimo jiné...

Další z rubriky

Žili jsme jen ve zkušebně nebo v hospodě, vzpomíná Richard Kroczek

Richard Kroczek, manažer skupiny Buty.

K nejosobitějším ostravským kapelám určitě patří Buty. Její kořeny sahají do poloviny 80. let, kdy vznikla pod křídly...

Auta odvážející kůrovcem napadené dřevo ničí cesty. Obce stát odškodní

Jedním z vedlejších efektů kůrovcové kalamity bude možná vyšší bezpečnost na...

Škody na cestách v Moravskoslezském kraji, kde se těží 40 procent kůrovcem napadeného dřeva v republice, odhadují...

Medvědice opustila okolí Hukvald. Hejtman chce mít povolení k zásahu

Medvěd v oblasti Smrku na Frýdecko-Místecku, jak ho nafotil cyklista Jaroslav...

Medvědice, která se v minulých dnech pohybovala v okolí Hukvald, je zpátky „doma“ v Chráněné krajinné oblasti (CHKO)...

Najdete na iDNES.cz