„V průběhu zjišťovacího řízení jsme dostali připomínky týkající se zejména ochrany přírody, migrační prostupnosti a dotčenosti obcí v okolí stavby,“ odůvodnila rozhodnutí Dana Kučová z krajského úřadu v Ostravě. „Vzhledem k tomu a neúplnosti údajů v oznámení potřebných k posouzení záměru je potřeba dokumentaci dopracovat,“ dodala.
V praxi to znamená, že Správa železnic bude muset do studie zapracovat například i námitky zástupců veřejnosti z obcí, jako jsou Hnojník a Střítež, které sice přímo na trase mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem neleží, ale prochází jimi trať Frýdek-Místek – Český Těšín.
Ta je brána jako záložní trasa v případě, že by trať Frýdek–Ostrava nebyla průjezdná, a využívat by ji mohly například vlaky a vozy z nošovické automobilky Hyundai.
Připomínky, k nimž bude muset Správa železnic přihlédnout, měli například i pracovníci České inspekce životního prostředí, ale také odbory životního prostředí ostravského a frýdecko-místeckého magistrátu.
Samotné zahájení stavebních prací plánovali zaměstnanci Správy železnic na podzim roku 2024, ale rozhodnutí úřadu zřejmě termín posune. „V návaznosti na rozhodnutí krajského úřadu se dá předpokládat přibližně roční zdržení v přípravě stavby,“ konstatoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.