- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A hlavně pamatujte že jak chytnete dřevo, tak jste v maléru. A můžete mít sebelepšího helmuta. A je pak jedno jestli jedete horace, žiletku nebo celopero. :-)
A hlavně si správně nastavte výšku sedla, jinak se zbytečně nadřete. Dámy mají tendenci si sedlo nastavit tak, aby se jim lehce nasedalo. To je ale chyba. Sedlo má být tak vysoko, abyste nohu propínali když je šlapka v dolní poloze. Pak budete mít mnohem větší sílu a méně se nadřete.
Pokud nevěříte, zkuste se zvednout z mírného přidřepnutí a plného dřepu. Z mírného to jde snáze
1. Není to šlapka, ale pedál. 2. Noha nesmí být úplně připnutá, jinak si zničí kolena.
Mno, můj dědeček jezdil na kole každý den, a to do obchodu. Jezdil na něm v běžném oblečení, s běžnými botami na nohou. To kolo měl stále jen jedno, asi 50 let.
Stejně tak máma jezdila na kole do obchodu na chalupě, rovněž na nějaké prastaré rozhrkané "herce". A "místní" na podobných rozhrkaných herkách jezdili dnes a denně do práce a z práce.
Jako děti jsme na kolech drandili po pražském předměstí za hezkého počasí každé odpoledne, žádné helmy, žádné "cyklooblečky" (ano, byl tam malý automobilový provoz, tak to nebylo nebezpečné).
Přijde mi, že dnes je všechno "děsné složité", přehnaně sofistikované, ke všemu najednou potřebujeme spoustu udělátek, doplňků... Nejen cyklistika. Možná je to trošku tím, že dříve se např. na tom kole jezdilo, když se na něm potřebovalo "někam dojet", zatímco dnes je to cosi jako "součást životního stylu".
asi něco jiného jet do krámu stovky metrů pro rohlíky nebo desítky kilometrů na výlet, nemluvě o lidech, kteří jezdí ve vyšším tempu klidně sto a více km, co myslíte?
Dvě fotky na efekt s dámami bez helmy rovná se velké mínus...
Článek na Ona dnes - primárně pro ženy. Proto mi přijde zajímavé doporučovat jezdit s duší a pumpičkou (taky montpákami). Kolik dnešních mladých žen umí vyměnit duši někde na kraji cesty? Myslím, že je jednodušší si někoho stopnout a ukázat ženskou křehkost než měnit duši sama. Nebo sehnat někoho, kde danou ženu hodí domů i s kolem.
Jezdím na bezduších a nebudu v batohu vozit 4 duše dnes používaných rozměrů. Rád pomohu, ale dotyčný/á musí mít své lepení nebo duši.
Na kole najedu tak 100 až 150 km týdne, ale až do teď jsem netušil, co všechno jsem si ještě nekoupil a jak to je náročné. Asi toho nechám.
Jenoms nepochopil, že to nejsou rady pro tebe...
Ještě bych doplnil jeden bod: Pořiďte si také pojištění, které bude krýt případné škody, které můžete na kole způsobit.
Stačí totiž chvilka nepozornosti a když se třeba někomu šikovně otřete o auto, tak jde škoda do desetitisíců.
Joo, máme v pojištění domácnosti i odpovědnost za způsobenou škodu. Obzvláště škody na zdraví mohou jít do milionů
Pravidlo cislo 1: Nenakupujte nic v Endorphin Republic, odkud je expert Matej Kretik. Je to asi nejdrazsi cykloobchod v teto zemi.
Taky dám radu, nekuouhte "tesco" kola pokud chcete fakt jezdit. Kolo za 10k je dobrý na cestu k vodě od chalupy tak 3km. Když budete jezdit víc budete trpět a nadávat na brzdy, přehazovačku, sedlo, hmotnost... Třeba jedno nejmenované kolo z nejmenovaného desetiboje se při silném záběru do pedálů, tak kroutí, že přeskakuje řetěz na kazetě, vyzkoušeno na třech různých kolech stejného modelu.