Palm Pre 2

Palm Pre 2 | foto: Palm

Legenda Palm vstane z mrtvých, nový smartphone přijde v druhé půlce roku

  • 2
Legendární značka Palm se vrátí. Po letech čekání ji na trh přinese čínská firma TCL, která vyrábí smartphony Alcatel nebo BlackBerry. Stát se tak má v druhé polovině letošního roku. První novodobý Palm se má objevit v nabídce amerického operátora Verizon.

Značka Palm patří TCL od roku 2015, kdy ji čínská firma koupila v rámci rozprodeje zbytků někdejšího Palmu od HP. TCL získalo značku, operační systém webOS koupilo LG a dnes jej používá ve svých televizorech. Zatímco systém už má roky využití, značka Palm zahálela.

A mohlo se zdát, že TCL nemá moc důvodů ji na trh vracet. Obzvlášť poté, co firma převzala výrobu a následně získala licenci na používání značky BlackBerry. Palm a BlackBerry byly v prvopočátcích smartphonů konkurenti a představa, že TCL bude používat obě značky, které nemají zdaleka masový dosah, se mnohým zdála nereálná.

Jenže podle informací, které přinesl server Androidpolice, se zdá, že Palm se nakonec skutečně vrátí. Server zjistil, že nový smartphone Palm s operačním systémem Android by se měl představit letos v druhé polovině roku. Nabídne ho operátor Verizon, který býval tradičním partnerem Palmu a uváděl jeho novinky v USA i v době, kdy už zájem o značku opadal.

Čínská firma původně slibovala, že značku obnoví tak, že založí novou pobočku v Silicon Valley. Zatím není jasné, jak nový smartphone vznikal, ale spolupráce s Verizonem i prodleva, která nastala mezi koupí značky a jejím možným návratem napovídá tomu, že u TCL možná budovali nový Palm od základů. Jak by mohl nový smartphone vypadat, zatím není jasné.

Strategie čínské TCL s používáním známých a kdysi legendárních značek by s návratem Palmu znamenala rozšíření portfolia na tři značky: Alcatel, BlackBerry a právě Palm. Pokud se tak stane, bude zajímavé pozorovat, jak dovede TCL jednotlivé modely odlišit. U BlackBerry a Alcatelu se mu to daří a i když firma nepatří do pětky největších výrobců smartphonů na světě, nejspíš se jí nevede špatně. Každá ze značek navíc oslovuje zákazníky na trochu jiných trzích.