Bez reklamy ani ránu. Bude už i na Facebook Messengeru v mobilu

  0:18aktualizováno  0:18
Oblíbený mobilní kecálek se brzy promění. Facebook totiž do Messengeru po úspěšném testování implementuje cílené reklamy. Zobrazovat se budou na domovské obrazovce.

Mobilní Messenger projde změnou, k nelibosti uživatelů v něm budou cílené reklamy. | foto: Facebook/koláž Mobil.iDNES.cz

Omezený betatest zobrazování cílených reklam přímo v mobilním Messengeru spustil Facebook letos v lednu v Austrálii a Thajsku. Po ukončení testování je pravděpodobné, že se tento z pohledu uživatelů nešvar rozšíří do celého světa. Podle informací serveru The Verge by se tak mělo stát do konce tohoto roku.

Hlavní stránka Messengeru tak výhledově ztratí současný vzhled, mezi jednotlivé chaty se totiž začne přimíchávat cílená reklama. Firmy budou mít také nově možnost opětovného spojení s uživateli, s nimiž byli ve vzájemném kontaktu, a to prostřednictvím sponzorovaných zpráv.

Tento krok Facebooku byl jen otázkou času - na „timeline“ Facebooku nejsou totiž reklamy „šité na míru“ danému uživateli novinkou. Totéž platí i v případě Instagramu, kdy pro uživatele specifické reklamy narušují přehled příspěvků ze sledovaných účtů.

Jakkoli je takový krok uživateli nelibě přijímán, stěží proti němu cokoli podniknou. Reklamy jsou totiž pro Facebook jediným zdrojem příjmů z těchto jinak bezplatných služeb. Nejnověji tak tento ze strany společnosti logický krok pocítí zhruba 1,2 miliardy uživatelů, kteří Messenger měsíčně používají.

Podle sdělení Facebooku se začnou reklamy na domácí obrazovce Messengeru zobrazovat malému procentu uživatelů již koncem července, zpětné reakce společnost využije k případnému vyladění aplikace. V nadcházejících měsících se pak „dočkají“ i zbývající uživatelé. Bude zde sice možnost reklamu skrýt, ovšem pouze dočasně.

Jedinou nadějí je fakt, že Facebook v souvislosti se zavedením zobrazování cílené reklamy ani jednou nezmínil „dietní“ Messenger Lite, jehož předností je nejen úspora místa v telefonu, ale i dat (více zde) - nabourání přehledu chatů reklamou by se zajisté na celkové datové spotřebě nepříznivě promítlo.

Autor:
 

Nejčtenější

Huawei ztrácí přístup k Androidu. Bez něj budou jeho smartphony neprodejné

Ilustrační snímek

Huawei podle agentury Reuters s okamžitou platností přichází o aktualizace operačního systému Android a příští modely...

První oběť obchodní války. Google poslal ke dnu nový Honor 20 Pro

Honor 20 a 20 Pro

Rozpačité představení novinek od Honoru následuje další překvapivá informace. Model 20 Pro nedostal Android certifikaci...

Huawei pod tlakem. Skončí nadobro s mobily? Otázky a odpovědi

Sídlo Huawei (18.12.2018).

Google oznámil, že přestane poskytovat čínskému výrobci Huawei služby spojené s operačním systémem Android. Následně...

Vodafone naštval zákazníky. Kvůli změně účtování hovorů zaplatí více

Ilustrační snímek

Vodafone od července razantně mění způsob účtování hovorů u předplacených karet. Namísto současné tarifikace 60+1, kdy...

Překročí naše představy. Blíží se revoluce v designu smartphonů

Bude takto vypadat Samsung Galaxy S10?

Několik lidí stojících za úniky informací ohledně nových smartphonů se shodují, že letos nás čeká ještě jeden přelom v...

Další z rubriky

Online randění pozastaveno. Facebook nechtěně odstřihl uživatele od Tinderu

Aplikace Tinder

Změna bezpečnostních nastavení Facebooku v reakci na nedávné skandály s úniky dat má celkem závažný důsledek pro ty,...

Neničte si prohlížením smartphonu oči. Poradíme, jak na to

Ilustrační snímek

Snížení jasu displejů mobilních telefonů může celkem výrazně ulevit vašim očím. K tomu jsou ideální noční či temné...

Aplikace ukazovala otravující čísla. Data kradl antivir přímo z mobilů

Škodlivý kód Cooligan napadá zařízení s Androidem 4 a 5

Zajímavý model vymyslelo studio DU. Jedna jejich android aplikace ukazovala, kdo volá, včetně obtěžujících čísel...

České školství zaostává. Rozdíly mezi školami se prohlubují
České školství zaostává. Rozdíly mezi školami se prohlubují

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz