V pečivu byl několikacentimetrový kovový předmět. | foto: archiv čtenáře

V ořechovém hřebenu byl kus železa, podle pekárny šlo o ojedinělý případ

  • 48
Několikacentimetrový kovový předmět našel v zakoupeném pečivu zákazník liberecké prodejny Norma. Podle řetězce i pekárny United Bakeries, která pečivo dodává, šlo o ojedinělý případ.

Zákazník zakoupil hřeben s ořechovou náplní v pondělí 21. května. „Naštěstí před porcováním čepel nože narazila na neidentifikovaný předmět,“ sdělil redakci iDNES.cz známý poškozeného, který si nepřál uvést jméno.

Vedení řetězce mrzí, že k takové situaci došlo. „Projednali jsme záležitost s dodavatelem, kterým je společnost United Bakeries. Reklamace toho druhu se nám nestávají, šlo o ojedinělou situaci,“ sdělil jednatel společnosti Norma Günther Wisslicen.

Předmět mohl do pečiva někdo umístit záměrně

Společnost United Bakeries potvrdila, že od Normy obdržela reklamaci. „Na základě rozboru dodaného výrobku probíhá mimořádná kontrola výrobní linky jemného pečiva za aktivní účasti vedení pekárny. Kontrola je zaměřena na vstupní suroviny, těsto, vyrobené těstové kusy, průběh tvarování včetně kontroly dávkování náplně před kynutím produktu a pečením a dohotovení výrobku,“ řekl ředitel pražské pobočky United Bakeries Denis Vala.

„Při kontrole nebyl zjištěn na technologii identický předmět ani nikterak podobající se část, jako v reklamovaném výrobku,“ dodal Vala, který poukázal i na možnost, že předmět mohl do výrobku někdo vložit během distribuce nebo jakkoliv úmyslně.

Vala pak shodně s Wisslicen uvádí, že s podobnými případy se pekárna nesetkává často.

„Jiná reklamace z trhu, ani neshoda na výrobcích v provozu zaznamenána nebyla. Výrobky prodáváme denně v řádech mnoha tisíc kusů. Jednalo se tedy o zcela ojedinělý případ,“ vysvětlil Vala a přidal i omluvu. „Velice nás mrzí tato negativní zkušenost s naším výrobkem. Jsme ochotní nabídnout zákazníkovi kompenzaci formou vzorků z naší pekárny. Samozřejmostí je možnost osobní omluvy zákazníkovi.“

Na prodejně nezazněla omluva, řekl muž

Kamaráda poškozeného však především mrzí postup reklamace přímo na prodejně. „Dokážu si s velkou fantazií představit, že se podobná situace může přihodit. Nicméně při reklamaci nezazněla ze strany prodejny žádná omluva. Přitom shodou okolností při reklamaci zboží byla i regionální manažerka nebo oblastní manažerka,“ řekl muž.

Společnost Norma na dotaz iDNES.cz ohledně reklamace na prodejně neodpověděla, jednatel společnosti se však za způsobené komplikace omluvil. „Zákazníkovi se tímto omlouváme a věříme, že k podobným případům nebude docházet,“ řekl Wisslicen.