- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kolik doktorů to těm seniorům dá, ze známosti/soucitu? Nebo za slib, že budou jezdit opatrně a kolem komína? Kolik seniorů argumentuje tím, že se potřebují dostat na nákup nebo k doktorovi? Že to mají daleko na autobus? Prostě musí být přezkoušení.
Nedávno jsem jel za exsousedem, lehce přes osmdesát. Bylo to peklo, každá křižovatka, zatáčka. Do kopce jsem měl chuť vystoupit, předběhnout ho a říct mu, ať se na to vykašle, že je nebezepčnej sobě i ostatním. 14 dní na to konec... Ke konci chodil k doktorovi dost často. Řidičák mu nechali do posledního dne.
Spousta důchodců udělala řidičák, když ani neexistovaly např. podélné dopravní značky. Doktor prohlídne oči a dá stempl. Můžete jezdit. Prostě od určitého věku ne prohlídky, ale přezkoušení, jízdy a podle toho řidičák. Tečka.
Chybu bohužel může udělat každý.
Osobně bych ale pro řidiče od určitého věku zavedl povinné přezkoušení. Současné potvrzení od lékaře je zbytečnost. Z okruhu blízkých osob vím, že lékař prodloužil povolení i člověku bez prostorového vidění a s parkinsonem. Takže je "vtipné", že když jsem si v 18 dělal řidičák, tak jsem byl testován na zrak. To je OK, ale člověk v 80ti letech testován není! Kdy je větší pravděpodobnost problému? Chtělo by to začít řešit. Tady zemřeli dva lidé. kolik jich ještě bude, než se něco změní???
Vážený pane,Váš návrh je sice super,ale je jedině dobrý na vytvoření dalšího korupčního megaprostoru-viz dění kolem autoškol dnes.Že Vám kámoš doktor dá papír asi nikdo nezpochybní,ale ne všichni. LP při 65 letech jsem absolvoval nedávno-důsledné ušní,asi 50 minut jen v ordinaci oční na všech těch testerech,cukr,tlak s výsledkem,že jsem přišel o sk.C.Což mi moc nevadí.bo P V3S už běžně nejezdí a nové auto neumím ani nastartovat o odhadu na couvání když nemáte praxi nemluvě. Takže stávající pravidla jsou myslím vyhovující a to ostatní je jen v lidech. A jak vidíte,moje paní doktor je velmi zodpovědná a kdyby byli tací všichni....jenže kdyby,že.
Chytrolínů,co naváží do seniora tucty,ale jako obvykle nikdo,kdo by o věci něco věděl.Hlavně že si plivnete. Když se otevřela křižovatka Bříza,tak těch třicetiletejch géniů co jelo od HK na Jičín skončilo na dálnici a teda oklikou přes Smiřice myslím stovky a každý,kdo tam jezdí málo mi dá za pravdu,že to tam je složitější. Jinak že někdo napíše,že by viníka nehody nepohřbíval,ale vyhodil na hnůj je úžasná vizitka cenzorů tohoto plátku zvláště za nic,za které se dávají bany za psaní o Ukrajině.
S prodlužováním odchodu do důchodu budou muset řídit stále starší.Jezdi ale pomaleji,kdyby měli dobré auto,tak by přežili. Auta se zdrazuji,budou jezdit stále starsi vraky.
Nejen penzisti mají jezdit autobusem !
sem jel po D 52 do brna a za pohořelicemi jel senior proti mně, dostal jsem strach, že někoho zabije, tak hned volám 158, říkám, co se děje a kde jsem, načež paní mně řekla, že když proti mně jede po dálnici auto, tak nejsem na dálnici, tím to skončilo
Mě by zajímalo srovnání schopnosti řídit u průměrného seniora a průměrného třicátníka, který si dal dvě piva. Řekl bych, že reakční doba a schopnost vyhodnotit dopravní situaci bude v nejlepším případě obdobná, ale za ohrožení je obecně považován jen ten třicátník. Stáří je ošklivé, i chápu, že pro spoustu seniorů je auto životní nutnost, ale ta rizika pro ostatní jsou značná a proto od určité věkové hranice by měly probíhat velmi přísné a poměrně časté testy schopností bezpečně řídit auto.
mě by zajímalo srovnání schopnosti řídit hloupýho třicátníka a seniora, řekl bych, že schopnost seniora bude obdobná, možná lepší
o jedno starý tele na silnicích min..
Ostatním přeji brzké uzdravení.
Znovu připomínám, že vzdělání v autoškolách trestuhodně chybí kapitola "Co dělat, když udělám velkou chybu?" -- a tam probírat právě věci typu "Vjel jsem omylem do protisměru v místě, kde jsou směry oddělené svodidly" nebo "vjel jsem do zóny se zákazem vjezdu".
A samozřejmě je potřeba dovzdělat i současné držitele řidičáku, protože třeba tvorba záchranářské uličky nebo zipování je pořád pro mnohé naprostá záhada.
Souhlasím. Dalším bodem by měl být nácvik, jak se chovat při nehodě. Sáhnout pro vestu, zapnout varovky, vyhodit osádku za svodidla, dát trojúhelník, volat 112. Co teď a co potom. Pak je to stresová situace, lidi pobíhají po vozovce...