„Posoudí nejvhodnější technické řešení, vedení trasy dráhy i investiční a provozní náklady. Pokud vše dobře půjde, budeme mít začátkem příštího roku jasno v tom, jaké varianty budou možné a za kolik peněz,“ popsal postup primátor města.
Z podobné studie, kterou si zhruba před rokem nechaly zpracovat České dráhy, jež lanovku stále vlastní, lze zjistit, že oběžná varianta lanovky by v krátké verzi stála asi sto osmdesát milionů korun a v dlouhé asi o třicet milionů více.
Kyvadlová by při obnovení původní dráhy stála asi dvě stě milionů, ale v prodloužené variantě až k zastávce tramvaje by se cena dostala přes tři sta milionů. Od studie město mimo jiné očekává i odhad budoucích provozních nákladů.
„I to je pro nás velmi důležité, protože zkrátka musíme vědět, kolik bude muset budoucí provozovatel za fungování lanovky platit,“ dodává primátor.
Lanovka je mimo provoz od 31. října 2021, kdy po přetržení tažného lana spadla jedna ze dvou kabin. Při nehodě zemřel průvodčí, v kabině pro 35 lidí byl sám. Třinácti cestujícím ve druhé kabině se nic nestalo, zůstala viset na nosném laně patnáct metrů nad zemí.
Průvodčímu se podařilo aktivovat záchrannou brzdu a kabinu, která po přetržení tažného lana prudce sjížděla zpátky k dolní stanici, zastavit.
31. října 2021 |