Matyáš Kodl stojí spolu se svými sourozenci Adélou a Jakubem za sekcí Kodl Contemporary, v níž aukční dům jejich otce nabízí současné české i světové umění. | foto: David Turecký

V Česku bereme umění příliš elitářsky, říká galerista z rodiny Kodlů

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Matyáš Kodl neunikl rodinné tradici a pod hlavičkou jednoho z nejprestižnějších tuzemských aukčních domů dělá v zahraničí českému umění jméno jako málokdo. Jak funguje spolupráce v rodinné firmě, proč u nás není umění součástí veřejné debaty a jakou roli hraje ve světě umění nástup toho digitálního?

Bohatá sběratelská tradice rodiny Kodlů dokazuje, že s láskou k umění se musíte narodit. Její základy položil v 19. století mecenáš umění Jan Kodl a jeho odkaz naplňuje rodina dodnes. V čele aukční galerie Kodl, jež během pravidelných aukčních dní běžně láme cenové rekordy na českém trhu s uměním, stojí Martin Kodl, který v roce 1989 uspořádal první předlistopadovou aukci na pražském Žofíně. 

Výběrem pro aukční síň Sotheby‘s jsme trochu určili trend současné tuzemské tvorby. Beru to velmi zodpovědně a s pokorou.

Matyáš Kodlgalerista

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se