Ale popořadě. Že se pod Řípem koná party, která má blíž ke komerční pouti než k hudebnímu undergroundu, to názorně předvedl už odpolední turnaj celebrit. Na hřišti o sebe zakopávali například Dan Bárta, Vilém Čok a modelka Diana Kobzanová. Zpěvačka Ilona Csáková dokonce přesně zavěsila...
Na hlavním pódiu byla prvním výrazným lákadlem domácí Ecstasy of Saint Theresa. Špatná volba! Náročný a inteligentní pop Jana P. Muchowa se skvěle vyjímá v intimitě klubů, ale sotva pobaví tisíce návštěvníků festivalu.
Ti se proto rozprchli po obrovských cirkusových stanech a došlo k málo vídané situaci: zatímco u hlavního pódia posluchači poklimbávali ve stínu, vydýchaný stan dunící technem byl přeplněný a fanoušci tančili s rukama nad hlavou. A stan protější, označený jako alternativní, v tu chvíli královsky bavila Věra Bílá s cikánským souborem Kale. Po poslední písni musela dokonce sama uznale zatleskat publiku.
Jedno pozitivum bylo už v tu chvíli jisté - oproti loňsku je v areálu dost pitné vody, ubylo front, a hlavně se výrazně zlepšil zvuk.
Průšvih na hlavní scéně měl teprve přijít. Nastoupil totiž Andy Fletcher, člen legendárních Depeche Mode, a pokoušel se mixovat desky. Na jeho výkonu bylo nejnamáhavější popotahování z cigarety, jinak šlo o amatérismus hraničící s výsměchem divákům. I přesto se našlo pár stovek shovívavců, kteří mu zatleskali, když pustil depešácký hit Personal Jesus.
Ale kdo přijel za kvalitou, byl v té době jinde - buď na druhém otevřeném pódiu, kde bavil svým akčním mícháním desek maďarský dýdžej Corvin Dalek (užívali si to i pasažéři nedalekého řetízkového kolotoče), nebo třeba na výtečné makedonské dechovce Kocani Orkestar v alternativním stanu.
Teprve po desáté se zlepšila hlavní scéna, a to radikálně. Nastoupila skupina Dirty Vegas z Kentu a obalila energický taneční rytmus parádními rockovými kytarami a perkusemi. Ve fantastické pohodě byl i zpěvák Steve Smith, a tak se z Dirty Vegas stalo nejpříjemnější překvapení festivalu.
Vrchol však přišel až s příchodem Massive Attack. Základní (a nyní jediný) člen skupiny, Robert del Naja, pozval na pódium desítku dalších zpěváků a muzikantů a společně provedli snad šest tisíc posluchačů depresivními skladbami z nové desky 100th Window.
Jedna ku jedné je střídali s tím nejlepším, co kapela vytvořila v devadesátých letech, a během necelých dvou hodin nepřipustili hluché místo. Ale publikum fascinovala i obrovská obrazovka za jejich zády, na které se například rychle střídaly otázky zpochybňující oprávněnost amerického zásahu v Iráku.
Že jsme přesto stále jen na průměrném festivalu, to připomněl hned následující účinkující - Roni Size. Jeden ze zakladatelů tanečního stylu drum'n'bass se sice předvedl jako kvalitní dýdžej, ale nechal se doprovázet mírně prostoduchým a otravným rapperem, který ho celé dvě hodiny zahrnoval lichotkami.
Přibližně patnáct tisíc zaprášených návštěvníků odjíždělo v rozpolceném stavu - Creamfields pro ně nebyl ztrátou času, ale příští rok je zase co vylepšovat.
Creamfields 2003. |
Turnaj v minikopané, kde jednu z branek za svůj celek vstřelila i zpěvačka Ilona Csáková, zahájil 8. srpna druhý ročník mezinárodního festivalu taneční hudby Creamfields. |
Vedro a zvýšená spotřeba nápojů všeho druhu provázela začátek druhého ročníku mezinárodního festivalu taneční hudby Creamfields uspořádaném 8. srpna na letišti v Roudnici nad Labem. |
Žíznivá dvojice dívek na začáku druhého ročníku mezinárodního festivalu taneční hudby Creamfields uspořádaném 8. srpna na letišti v Roudnici nad Labem na Litoměřicku. |
Andy Fletcher na festivalu Creamfields. |
Andy Fletcher na festivalu Creamfields. |
Andy Fletcher na festivalu Creamfields. |
Kočáni Orkestar na Creamfields. |
Ladida na Creamfields. |
Ladida na Creamfields. |
Massive Attack na festivalu Creamfields. |
Massive Attack na festivalu Creamfields. |
Massive Attack na festivalu Creamfields. |
Massive Attack na festivalu Creamfields. |
Massive Attack na festivalu Creamfields. |
Věra Bílá na festivalu Creamfields. |