ODPOVĚDI Dagmar PeckovÉ NAJDETE ZDEProslulá pěvkyně odpovídala čtenářům iDNES.cz |
Na Pražském jaru se letos Dagmar Pecková představuje ve dvou svých polohách: operní a písňové. 13. května v premiéře nového nastudování Dvořákovy Rusalky, režírovaného Jiřím Heřmanem, ztělesnila dvojroli Ježibaby a Cizí kněžny. Více o představení zde.
Čtenáře iDNES.cz zajímalo, jak často bude Dagmar Pecková v Rusalce k vidění a nakolik je složité zvládnutí dvojrole. "Na příští sezonu jsou naplánována čtyři představení. Dvojrole v Rusalce samozřejmě jednoduchá není, ale vynahrazuje mi to úžasná inscenace pana Heřmana, s jehož výkladem této dvojrole se naprosto stotožňuji," odpověděla pěvkyně.
Podruhé pěvkyně vystoupí ve čtvrtek 28. května ve Dvořákově síni Rudolfina jako ozdoba večera Pražské komorní filharmonie, řízené Jiřím Bělohlávkem. V rámci večera, který je součástí projektu Martinů Revisited, přednese jednak skladatelův vokální cyklus Niponari, jednak výběr z u nás neznámých písní francouzského skladatele Josepha Cantelouba.
Dagmar Pecková patří ve světě k nejuznávanějším mezzosporanistkám současnosti. Absolventka pražské konzervatoře je laureátkou řady soutěží, mj. i Pražského jara. Již zkraje své umělecké kariéry byla angažována do drážďanské Semperovy opery, odtud odešla do Berlína, kde byla řadu let sólistkou Německé státní opery.
"Začínala jsem u operety a muzikálu. Nejprve v plzeňské operetě a pak v Hudebním divadle v Karlíně, ale je to již doba dávno minulá," zavzpomínala Pecková v on-line rozhovoru. Na otázku, zda by se k muzikálovému žánru za předpokladu zajímavé nabídky nevrátila, pěvkyně odpověděla: "Ne, nevrátila, myslím si, že rozdíl mezi dnešními muzikálovými produkcemi a mezi tím, co jsem dělala téměř před třiceti lety je veliký. I tehdy to bylo na hranici kýče, a dnes už je to daleko za ní."
Za více než dvacet let umělecké činnosti stanula na většině nejvýznamnějších operních i koncertních pódií včetně Covent Garden a Carnegie Hall. Natočila desítky nahrávek, mezi nejvýše ceněné patří alba se skladbami Gustava Mahlera a Wolfganga Amadea Mozarta.
Dagmar Pecková je držitelkou ceny Thálie za rok 1999 za titulní roli v Bizetově opeře Carmen, kterou ztělesnila v režii Jozefa Bednárika na scéně pražského Národního divadla.