Jestli pí Konečná napsala "žhavě současný film o manželkách a milenkách", nevím, protože jsem byla informována pouze o námětu. Dnes jsem zjistila, že poslala i scénář, který jí však byl vrácen, s tím, že se musí upravit.
Návrh na smlouvu byl podán, je tu ovšem jeden problém – smluv a hotových scénářů máme v České televizi na několik let dopředu… proto vedení dramaturgie dobře ví, že smlouvy budeme moci vyhotovovat pouze u jednoznačně kvalitních námětů.
Zda tento námět patří či nepatří mezi takové, je na rozhodnutí dramaturgie, jimž v rozhodnutí pomáhají i externí posuzovatelé.
O sporu Konečné s ČT čtete zdeScenáristka Ordinace obviňuje Českou televizi z absolutismu |
Nevím, proč vznikl pocit, že o všem v programu rozhoduji já. Samozřejmě, že o většině témat s kolegy diskutuji, mám to v pracovní náplni.
Svůj úkol však vidím hlavně v prosazení žánrové pestrosti a samozřejmě i v tom, abychom se nepřekupovali více, než je nutné (určitý "odpis" bude vždy, ne pokaždé se práce podaří).
Já totiž musím myslet i na jiná centra, jiné žánry, např. dokumenty, tvorbu pro děti… A v neposlední řadě i povinnost dát příležitost i začínajícím autorům a tvůrcům.
Námět na zvažovaný seriál na téma pošta schválen nebyl a autorka byla o odmítnutí námětu informována. Pořadí odmítnutých neděláme, nejsme sportovní redakce.
Čtěte stížnost Lucie KonečnéČT skomírá pod pod bičem Kateřiny Fričové řečené Veliké, píše scenáristka. |
Druhým odmítnutým seriálem byl námět pod názvem Ententýky, což jsme oznámili předkladateli projektu.
Špetku humoru vítáme, ba co více, toužíme po alespon té špetce…
Ostatně, z práce Lucie Konečné, spadající do tohoto žánru jsme relativně nedávno odvysílali televizní film Kolotoč.
Vyzývat mě ke schůzce přes všechna hlavní nádraží paní Konečná věru nemusí. Ověřovala jsem v sekretariátu, zda někdy projevila zájem o schůzku. Neprojevila.