První nástraha čeká ve směru od Karlových Varů u odbočky na Kfely. Silničáři zde totiž opraví hned dva mosty za sebou. Po dobu oprav bude silnice kompletně uzavřena. Uzavírka začala na sklonku minulého týdne.
„Veškerý provoz odvádíme na část staré silnice do Plzně,“ uvedl Jiří Baloun, vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic Karlovarského kraje.
Správci silnice se na tuto alternativu připravovali už s předstihem. „Úsek staré silnice jsme upravili už loni tak, aby se na něj dal provoz převést,“ vysvětlil Baloun s tím, že bezprostředně před uzavírkou bylo nutné silnici osadit svodidly a dopravními značkami.
Rekonstrukční práce se dotknou dvou mostů v sousedství odbočky na Kfely. „Práce oficiálně začaly 19. dubna,“ uvedla Jitka Čmoková, mluvčí krajského úřadu.
Fakticky zde ale stavební ruch začíná až dnes. Uzavírka, na níž bude provoz řízený semaforem, potrvá podle harmonogramu do letošního 30. listopadu.
S kyvadlovým řízením dopravy pak musejí motoristé počítat i o několik kilometrů dále v Krásném Údolí. Tam začíná úprava průtahu městem. Dotkne se úseku dlouhého 1,1 kilometru, kde jsou vyjeté koleje, výtluky a trhliny v asfaltu.
„V rámci stavby také zrekonstruujeme či osadíme nové chodníky, na začátku a konci stavby doplníme symetrické vjezdové brány, dále upravíme napojení místních komunikací, vjezdů a okolních ploch dle nově navržené hrany komunikace, případně nové obruby,“ popisuje správce komunikace rozsah prací na svém webu.
V obci se také objeví nové zálivy pro zastávky autobusů, součástí projektu je i vybudování dešťové kanalizace ve dvou úsecích. Hodnota zakázky je téměř 40 milionů korun. Její realizace potrvá až do letošního prosince.
V Útvině bude hotovo do prázdnin
Na druhou stranu už do prázdnin by podle projektu měla být hotová úprava silnice v nedaleké Útvině. Tam Ředitelství silnic a dálnic navázalo na práce z loňského roku. Obcí se dá aktuálně projet jedním jízdním pruhem s tím, že dopravu kyvadlově řídí semafory.
„Minulý rok jsme zde dokončili přemístění stávajících uličních vpustí a osazení nových obrubníků, což probíhalo současně s pracemi investovanými obcí,“ uvádí správce komunikace na webu.
Letošním záměrem je zrekonstruovat samotnou vozovku a vybudovat nové vjezdové brány. „Částečná uzavírka potrvá do 30. června,“ doplnila Jitka Čmoková z krajského úřadu.
Řidiči směřující do Plzně tak nyní mají v zásadě dvě možnosti. Buď si na cestu vyčlení delší čas, nebo využijí alternativní trasu. Ta nejvyužívanější vede z Karlových Varů po silnici I/6 do Bochova, kde mohou odbočit na silnici ve směru na Toužim. Motoristé se díky tomu vyhnou všem třem problematickým úsekům.
Ředitelství silnic a dálnic už ale spřádá plány pro příští rok, které se také výrazně dotknou provozu na silnici I/20. Na řadu totiž přijdou problematické serpentiny nad Bečovem nad Teplou. Silničáři už mají na tuto stavbu povolení a do konce pololetí chtějí vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele. Až dojde na realizaci projektu, přinese to opět nutnost uzavřít rekonstruovaný úsek.