Diskuze
Vysokorychlostní železnici by na Vysočině chtěli, moc tomu ale nevěří
Děkujeme za pochopení.
arakain
Problém zní - ZAOSTÁVÁME, JDEME SMĚR ALBANIE, NE EVROPA
A to proč? Protože Němci nás upozornili na fakt, že pokud se do tokamžitě nedáme, tak nás prostě objedou. Ono už dnes Hamburk - Vídeň existuje skoro celé na 200km/h a velká část úseků je v Německu po VRT na 300km/h a jezdí se tam takto. A Němci nyní řeší, zda postavit či razantně zmodernizovat Berlín - Dresden ze 160 na aspoň 230 a pak přes ČR do Vídně, nebo VRT směrem Berlín - Mnichov. Protože, přes Lipsko za pomocí ICE už dnes je Berlín - Dresden srovnatelné a jde to ještě zrychlit. A když nás Němec objede, tak žádní další turisti, žádný další příliv investic, hold si seďte za pecí a dobře Vám tak. Vždyť dnes z Frankfurtu do Londýna jedu po zemí rychleji než letadlem (když přičtete časy na letišti, cestu na letiště a zpět) a DB má cenu od 49 EUR, což je často i levněji. Příští rok začne jezdit přímé spojení Paříž - Vídeň - Budapešť/Bratislava, pravděpodobně TGV. Rozšířit dálnici D1 nám nepomůže, nehledě na to, že je to dražší, než VRT Praha - Brno.
J.K. 4
Kdyby Patrik Rumler věděl,
jakou cenu skutečně platíme za masový automobilismus, ještě rád by do toho vlaku sedl. A ono k tomu brzy dojde, toho se ještě dožije. Masový automobilismus je v současném objemu ekonomicky neudržitelný. Kdo to ještě nechápe, ať si do souvislosti stále rostoucí dluhy a stále více času stráveného v plechovkách a kvůli plechovkám.
astrix01
Vysokorychlostní železnici zatím neééé,
ale vysokorychlostní internet ano,
Ludek_III
Na Vysočině
lidi smrdí korunou, ale jezdit by chtěli v Orient expresu.
Pundit
Naprostý nesmysl,
budovat novou paralelní trať do Brna, když už se na stávající trati proinvestovaly desítky miliard.
J.K. 4
Re: Naprostý nesmysl,
Nesmysl je především za stovky miliard zvyšovat kapacitu D1.
p_n_2
A to si jako někdo myslí, že se postaví
rychlodráha a pak ty vlaky budou stavět v každé pr..li? Naivní představa. Mezi Prahou a Brnem nemá smysl zastavovat rychlovlakem vůbec, jediné větší město je tam Jihlava.
Petr K_.
Re: A to si jako někdo myslí, že se postaví
Přesně.
Kdyby se podívali na rychlovlaky do Francie či Něměcka tak by zjistili že staví minimálně po 200km. Bodejť by taky ne když vlak z 300km rychlosti brzdí skoro 20km.
2mmmm_2
V ČR
je několik set mostů v havarijním stavu. Včetně těch železničních...Neměly by jít peníze spíš na jejich opravu? Jinak: utopie je to pěkná. Realita by to byla možná ve Francii, ale tady ne. Kvůli všelijakým havránkovým nelze dostavět ani dálnici do Hradce; jak by to teprve vypadalo s pozemky u rychlodráhy....
Petr K_.
Re: V ČR
Dálnice do Hradce není nikoliv kvůli Havránkovým, ale kvůli neschopnosti úřadníků a boji lokálních papalášů při spekulacích s pozemky. Ale chápu že je jednodušší svalit vinu na starou bábu co se lopotí s traktorem na poli než na zástup neschopných úředníků a místní zastuptele co spekulují s pozemky.
bárt
Vlaky Intercity a Eurocity
přes Havlíčkův Brod jezdily. Ale před několika lety nějaký chytrák vymyslel, že je to zbytečný luxus a všechno od té doby jezdí přes Pardubice. No a na tuto trať zbyly pouze obyčejné rychlíky a v těch to opravdu vypadá jak v osmdesátých letech. Nejlepší je jet do Prahy autem, nechat na odstavném parkovišti a po praze jezdit MHDčkem. Já to od té doby velice úspěšně praktikuju.
Ludek_III
Re: Vlaky Intercity a Eurocity
Ano, ec vlaky přes Vysočinu jezdily. Protože se v té době dělal koridor přes Třebovou a trať se potřebovala odlehčit. Pak se ec šouply na novou trať. Také z důvodu toho, že trať přes Brod je prostě pomalá - ec vlaky tam nedosahovaly potřebnou rychlost. A mezi námi...tím směrem to byl fakt zbytečný luxus.
Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu
Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...
Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo u Velkého Meziříčí druhou etapu rozmísťování značek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat
Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....
Nadšenec staví hlavolamy uvnitř lahví. Baví mě vymýšlet, jak to udělat, říká
Leopold Heneš z Třebenic na Třebíčsku má neobvyklého koníčka. Skládá složité konstrukce uvnitř...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Obrátil v protisměru felicii na střechu a utekl. Řidiče hledá policie
Policisté z Jihlavska pátrají po řidiči, který v sobotu havaroval mezi obcemi Zvolenovice a Telč....
Je to umanutá nakažlivost, vyznává se nestor českého bluegrass Václav Kříž
Bluegrassová kapela Pražce z Luk nad Jihlavou patří v Česku k nejdéle aktivně působícím skupinám v...
Od dětí až k áčku Třebíče. Kouč Dolníček se nebojí ani cestování: Semkne nás
Hokejisté Horácké Slavie Třebíč v sobotu startují úvodní část přípravy na sezonu 2024/2025. A po...
Na D1 přibudou další zákazy předjíždění kamionů. Chceme plynulý provoz, říká ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo u Velkého Meziříčí druhou etapu rozmísťování značek...
Letí border kolie, upadá chov plazů, říká veterinář, jenž v Jihlavě lovil zebry
Je to prý spíše způsob života než povolání. „Buď tu práci děláte naplno, nebo ji nemůžete dělat...