Společnost, která má ústředí v nizozemském Amsterdamu, plánuje investovat do stavby v jihlavském Bedřichově řádově miliony eur. Přitom sídlí nedaleko.
GLS od roku 2009 až dosud využívá sklady logistického centra Jipocar ve Stříteži u Jihlavy. Firma se však rozhodla vybudovat vlastní zázemí u nového obchvatu, který spojuje ulice Pávovskou a Heroltickou.
Balíkový přepravce tak bude první firmou, která potenciál nového obchvatu jihlavské průmyslové zóny využije. Důvod pro stěhování z pronájmu do vlastního byl především ten, že firmě začínalo být v areálu Jipocar těsno.
Co se v Jihlavě postavíCentrální třídicí uzel přepravní společnosti pro ČR. Součástí areálu bude i kancelářská část pro centrálu společnosti. Investorem je společnost GLS s ústředím v Nizozemsku. Záměr u Jihlavy firmu vyjde na miliony eur. |
"Již nestačí kapacita pronajatých prostor v areálu společnosti Jipocar a další rozšiřování není možné. Z tohoto důvodu vedení koncernu GLS rozhodlo o výstavbě nového republikového centrálního třídicího uzlu na zelené louce," potvrdil ředitel české pobočky společnosti GLS Pavel Včela.
Nová pracovní místa firma nabídne průběžně
Pro vedení Jipocaru není zpráva, že GLS areál opustí, žádnou novinkou. "Pronájem prostor v jihlavském logistickém centru byl domluven jako přechodný, než se firmě GLS podaří zajistit výstavbu vlastního logistického centra na míru, které skutečně bude vyhovovat jejich speciální potřebě," sdělil ředitel společnosti Jipocar Petr Prokop.
Podle něj má už logistický areál ve Stříteži připravené další využití svých hal, bližší podrobnosti ale neuvedl.
Nový areál logistické firmy GLS bude sloužit jako překladiště zásilek, a to z celé republiky a Evropy. Součástí nového centrálního skladu má být i kancelářská část. Výstavba centrálního skladu společnosti bude znamenat i nová pracovní místa, celkem má v logistickém areálu pracovat zhruba devadesát zaměstnanců.
"Většina pracovníků přejde ze stávajících prostor, tedy nedojde ke skokovému zvýšení počtu zaměstnanců. Nová pracovní místa však budou vytvářena průběžně s růstem firmy," sdělil ředitel české pobočky společnosti Včela.
Do země se kopne už na jaře
Samotná výstavba logistického centra balíkového přepravce bude rozdělena do dvou etap. Ta první by měla začít už v květnu a ještě do konce letošního roku by měla být i dokončena.
GLSSpolečnost GLS disponuje osmatřiceti centrálními překladišti a 642 depy a je jedním z největších poskytovatelů zásilkových služeb v Evropě, kde zaměstnává 13 100 lidí. Každý rok zpracuje 363 milionů zásilek a balíků. V účetním roce 2010 - 2011 logistická firma dosáhla obratu 1,75 miliardy eur. |
"V první etapě vybudujeme nezbytnou kapacitu pro další rozvoj naší sítě expresní balíkové přepravy na následující dva až tři roky včetně nezbytného zázemí pro centrálu," řekl Včela. Celkový objem investice do výstavby, třídicích linek a dalších technologií podle něj vyjde na jednotky milionů eur.
Se stavbou druhé etapy areálu pak firma počítá za pět let. "V dalších etapách budeme tuto kapacitu navyšovat podle aktuální potřeby," dodal Včela.
Myslí i na ekologii
Společnost GLS se podle údajů ze svých stránek snaží budovat všechna nová depa s ohledem na životní prostředí. První "zelené" překladiště firma vybudovala v roce 2009 poblíž německého Stuttgartu. Ve Francii a Německu již v současnosti funguje pět ekologických dep. Šesté se momentálně staví v severním Německu.
I jihlavský centrální sklad bude splňovat parametry "zeleného" depa. Bude například využívat dešťovou vodu, vytápění a ohřev vody bude zajištěn tepelným čerpadlem, na jeho stavbu řemeslníci využijí recyklovatelné stavební materiály.