Diskuse k článku

Jihlava chce městské autobusy nahradit moderními trolejbusy na baterie

Prosinec 2022. To je datum, kdy by lidé v Jihlavě mohli jezdit trolejbusem přímo až k bráně závodu Bosch Diesel v pávovské průmyslové zóně. A nejen tam. Trolejbusové linky se natáhnou až do příměstské části Antonínův Důl. Definitivně tak z této části krajského města vytěsní autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z13d63e25n80ě61k 53S80ý76k88o66r89a 1146724318548

Vážená paní Koumarová. Žádné západní město je nezrušilo. Ani ten Jirkov.

Uděláme si ekonomický rozbor. Baterie stojí, s malým rozdílem, 2 miliony. Výdrž baterií je tak 5 let, pak klesne kapacita, ale spíše se sesypou. Karoserie 15 a více let, za životnost vozu investujete 6 mil. za baterie. Potřeba na linku 6 vozů+1 náhradní= 7, za baterie dáme 7*6=42 mil. Kč každých 15 let! A teď si vezměte, že trolej je schopna sloužit 40-50 let bez výměny, prostě ten drát, než se ošoupe, tak to trvá tak dlouho. Sloupy ještě déle. Plno sloupů v Jihlavě nese trolej od roku 1948... Za 10 mil. už postavíce 1km trolejbusové trati. A pořád se bavíme o trolejbusu s bateriemi.

Když si pořídíte čistý elektrobus, tak nabíjecí stanice na 1!!! vůz 6-9 mil (a navíc má každý výrobce svůj způsob připojení, takže jste omezena při nákupu vozů), baterie jsou větší= násobně dražší. Trolejbus má dobíjecí stanici v celém městě...

Ne, elektrobus není cesta, je to jen módní výstřelek, který by bez dotací neměl životaschopnost. Cena elektrobusu je vyšší jako trolejbusu. A pokud se na lince nahradí x-busy za elektrobusy, tak díky omezenému dojezdu je nutné nasadit o cca 25% více vozidel + řidičů = zvýšené náklady.

Moskva drasticky omezidla trolejbusy, nahradila je elektrobusy. Výsledek? V zimně desítkám autobusů zamrzla nafta, plno elektrobusů nebylo schopno vyjet a jezdily jen trolejbusy.

Esslingen- plány na rozšíření sítě+trolejbusy s bateriemi

Salzburg+Linz- udělali si studii jestli trolejbus, trolejbus s bateriemi, nebo autobusy na plyn- jasně ukázala, že čistý trolejbus vyjde levněji i za cenu výstavby infrastruktury. Kupují s malou baterií pro operativnost

Pane Hrubý: Ano, ale je potřeba mít možnost s vozem objet překážku a bohužel dotace vystačí jen na omezený počet km trati, a jiná dotace zase pokryje vozy, ale nedovolí převést peníze na něco jiného, byť je to, jak píšete správně, smysluplnější.

Viz zde: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/11/12/fiasko-moskevskch-elektrobus-pokrauje?rq=moskva

+3/0
11.3.2019 20:50

Z32d40e30n40ě88k 74H71r48u10b49ý 5965418681556

Nechápu proč parciální trolejbusy, dražší a méně efektivní. Když už se staví trolejová trať, proč ji neudělat v celé délce.

Parciální trolejbus patří tam, kde je potřeba prodloužit existující linku o jednu dvě zastávky. Nebo pokud chcete například provést trať historickým centrem bez drátů. Tady mi to nedává smysl.

+2/0
11.3.2019 20:08

P13e87t53r34a 98K19o77u84m31a45r93o85v41á 4735958690209

Jihlava je očividně stále v pravěku. Všude města ruší trolejbusy a nahrazují je elektrobusy, které nepotřebují trolejové vedení a zde v Jihlavě zase budeme zadrátovávat nebe a stavět ocelové aleje sloupů jako by Jihlava nebyla už tak dost ošklivé město. Pane Vilíme, doba komunismu skončila, začněte dělat moderní MHD a nakupte konečně elektrobusy. Nebo jde zase o nějaký finanční tunel nebo dotační podvod? Logiku ani budoucnost to totiž nemá !!!

0/−3
11.3.2019 13:29

S78t63a91n46i30s20l29a37v 91D76o80l21e55ž48a17l 5421718859250

Které město konkrétně zrušilo trolejbusy? Pokud vím tak pouze Jirkov cca 2016 jinak nikde, zrušila je Praha a opět se k nim vrací, jejich zrušení považuje ředite DPMP za hloupost. Elektro mobilní šílenství je módní vlna kde náklady na pořízení techniky jsou několikanásobně vyšší něž u současné techniky a užitnost je zatím na pováženou.

+1/−1
11.3.2019 17:51

H28o96n55z46a 54K54a98r93á93s88e39k 1735131792868

Jirkov je nakonec nezrušil. Naopak, vloni byl kompletně obnoven vozový park a nyní v Chomutově + Jirkově jezdí výhradně úplně nové trolejbusy.

0/0
13.3.2019 20:18

Z62d14e63n57ě82k 77H34r96u16b42ý 5965728741956

Pokud je možnost postavit trolejovou trať a vyhnout se bateriím, je to po všech stránkách lepší.

+2/0
11.3.2019 20:05

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz