Co děláte večer předtím, než jdete spát?

Věděli jste, že to může ovlivnit kvalitu vašeho spánku? Připravili jsme pro vás krátký přehled toho, na co byste neměla před spaním zapomenout, aby se vám hezky spalo.

Uzavřete předchozí den


Aby se vám dobře spalo, měla byste usínat s čistou hlavou a ne přemýšlet o tom, co jste stihla, nestihla, musíte udělat atd. K tomu vám pomůže, když si vždycky večer na chvilku sednete a zrekapitulujete daný den. Úkoly, které jste nestihla, si zapište na další den a netrapte se jimi v noci.

Ukliďte a vyvětrejte v ložnici


Je obecně známé, že v čerstvě vyvětrané místnosti se spí mnohem lépe než v nevětrané, nezapomínejte na to. I pár minut otevřené okno může pozitivním způsobem ovlivnit kvalitu vašeho spánku. S tím souvisí také prostředí, v němž spíte. Máte tam uklizeno, je to prostředí uspořádané? Ano, i vzhled místnosti, nemluvě o vyluxovaném prachu, se umí podepsat na průběhu vaší noci. Schválně to někdy vyzkoušejte.

Nezapomeňte na správný beauty rituál


Můžou beauty rituály ovlivnit kvalitu spánku? Rozhodně ano! Třeba pokud se sprchujete příliš teplou, nebo naopak ledovou vodou, nebude se vám spát zrovna dobře. Zvolte příjemnou střední cestu – vlažnou sprchu. Nezapomeňte kromě čištění zubů ani na dokonalé odlíčení pleti a její výživu, za pár let to bude znát. A speciálně teď v zimě myslete i na pokožku na celém těle a dopřejte jí tělovou péči.

Vypněte mobil


Věděly jste, že minimálně hodinu před spaním by se člověk neměl dívat na displej mobilu nebo tabletu? Tedy pokud chce usínat a spát dobře. Je vědecky dokázáno, že čím déle se lidé dívali do telefonu, tím hůře se jim usínalo. Doporučujeme proto nařídit si budík již brzy zvečera a na noc si taky vypnout zvuk a vibrace. Není třeba vysvětlovat proč.

Chvilku si čtěte


A co tedy dělat jiného, když člověk nemá koukat do telefonu? Čtěte! Alespoň chvilku, uvidíte, že vás to přivede na jiné myšlenky a hlavně zklidní vaši mysl a bude se vám spát příjemněji. Samozřejmě za předpokladu, že zrovna nečtete nějaký detektivní krvák.

A rada na závěr? Nezapomeňte spát alespoň 8 hodin, aby vaše mysl, tělo i pleť dostatečně zregenerovaly.