Pilot Down: Behind Enemy Lines
Před prázdninami nám společnost Oxygen Interactive představila střílečku z prostředí vládního spiknutí zasazenou do moderní současnosti, po prázdninách se přeneseme o šest desetiletí zpět, do doby druhé světové války.
V RPG hře s nádechem adventury se postavíte do role spojeneckého pilota a půjdete po dějové linii opravdových válečných hrdinů.
„Založeno na skutečných příbězích. Během druhé světové války bylo nad Německem sestřeleno 180 000 spojeneckých letců. 5000 z nich v pořádku přistálo a snažilo se dostat zpět do svobodného světa. Pouhých 300 z nich bylo úspěšných na cestě do neutrálního Švýcarska.“ Emocionálně podbarvený text Vás na začátku hry uvede do děje a správně protiněmecky naladí. Následuje zajímavá slideshow kreslených obrázků, zastupující intro před každou misí, ve které Vás jako Billa Fostera, spojeneckého pilota, Luftwaffe sestřelí při misi nad německým územím. Na Vás bude vynaložit všechno úsilí na záchranu a cestu do Švýcarska.
Grafika hned za začátku odsoudila titul do příslušné kategorie, přesto první pohled (bereme-li v úvahu, že nehledíme na Half-Life) vyvolává pozitivní dojmy. Dokonce i na kameru se dá lehce a pohodlně zvyknout.
Bohužel ostatní prvky hry jsou zanedbané. Jako asi první Vás překvapí nedostatek interakce, a co je horší, místa, která někde reagují, se jinde chovají jen jako textury.
Je to dobře vidět například na dveřích, z nichž reaguje asi třetina.
Při pohybu po mapě si tak připadáte jako koledník, když běháte ode dveří ke dveřím a čekáte, co se stane. Naopak hezký nápad je, že pokud jsou dveře aktivní, můžete koukat klíčovou dírkou. Ve hře si také užijete dalších akcí, jako je například lovení ryb apod., což ovšem nevyváží citelný nedostatek akcí v základní herní rovině.
Dalším citelným problémem je nedostatek munice při hře. Za předpokladu, že by bylo možné zabitým nacistům brát munici, bylo by toto až takticky zajímavé, ale bohužel se musíte spoléhat jen na náboje, které Vám dali k dispozici programátoři. Zatímco Vy tak s bolestivou grimasou počítáte každý jeden vystřelený náboj, Vaši nepřátelé s chutí přebíjejí jeden zásobník za druhým, a Vám nezbývá než jen koukat. Během celé hry nikdy nebudete mít větší zásobu munice, často budete muset čekat až se voják otočí a Vy na něj tak budete moci uplatnit své bojové umění a uškrtit ho. Zmíněný tichý způsob boje se mi jeví jako dobrý nápad, oživuje to hru od klasického střílení a drží hráče v napětí, jestli se postava neohlédne a neuvidí ho, jak se přibližuje. V některých misích je navíc škrcení jediným řešením, protože střelba by vyvolala poplach u okolních vojáků.
|
Pěkným nápadem jsou takzvané „preception bars“ - čáry, které se objevují nad hlavou postav, když vidí něco podezřelého nebo nebezpečného. Dávají Vám například najevo, že Vás postava vidí a máte se skrčit nebo zastavit.
Voják po Vás po doběhnutí čáry nakonec začne střílet, civilisté Vás v takovém případě udají, to znamená začnou křičet a pokud je nablízku nějaký voják, máte o problémy postaráno.
Během hry se mnohokrát budete potýkat s inventářem, který nevyhovuje ani kapacitou ani ovládáním. Většinou budete muset pečlivě volit obsah svého batohu, protože Vás omezuje maximální váha předmětů, které můžete nabrat, a limit je dost šibeniční. Často se omezíte jen na zbraně a střelivo. Ovládání inventáře se nezdá úplně dotažené, je složité a často musíte dělat zbytečné úkony (situace kdy máte plný batoh, chcete doplnit zdraví a nemůžete použít lékárničku přímo, namísto toho musíte vyhodit samopal, sebrat lékárničku, použít ji a vzít opět samopal mluví za vše). Některé předměty v inventáři mezi sebou můžete vzájemně kombinovat, což byla zřejmě snaha vnést do hry adventurní prvky. Kapacitu batohu můžete zvětšovat.
Rozšiřování maximální nesené váhy, výdrže, zdraví, umění střelby z jednotlivých zbraní, bojové umění, tichost a podobné dovednosti si můžete kupovat. Po skončení každé úrovně se Vám totiž spočítají body,
kam spadá nalezení skrytých předmětů a splnění vedlejšího úkolu. Pěkný nápad a motivace k procházení celé úrovně.
Zmínil jsem se o vedlejších úkolech – každý level má základní a druhotný cíl. Zatímco o základním jste informování intrem na začátku každé úrovně, vedlejší objevíte během hraní. Druhotné cíle plnit nemusíte, ale nedostanete za ně drahocenné body. V každé misi je také několik tajných předmětů, které se opět z finančního hlediska vyplatí sbírat.
Přibližme si teď jaká vlastně hrozí Vašemu pilotovi nebezpečí. Nejsou to zdánlivě jen nacističtí vojáci, ale zejména nehostinná příroda. Chlad a hlad totiž vaši postavu vyčerpávají a tak je neustále nutné tělu dodávat teplo a jídlo. Ve hře je totiž únor, tuhá zima, a tak se mi to jeví jako hezký a realistický nápad, ačkoliv to naštve, když na konci levelu po zdolání všech nepřátel padnete chladem.
S tím úzce souvisí i otázka ukládání. Uložení pozice je Vám nabídnuto na konci mise, čili pokud Vás před koncem půlhodinové úrovně zastřelí nebo umrznete,
|
Zarazilo a zklamalo mě zpracování střelby. Osm kulek z deseti skončí kdesi neznámo kde, například v zábradlí ačkoliv stojíte nad ním, o střílení skrz něj nemluvě; v různých jiných texturách přestože viditelně stojíte nad jejich úrovní a třešničkou na dortu je znemožněná střelba často i při volném výhledu - kulka se někdy chová jako by mezi Vámi a cílem byla zeď.
Na závěr připadá ta nemilá povinnost vyřknout číslo, zahrnující všechny klady i zápory. Hra obsahuje několik pěkných a originálních nápadů, nicméně jejich zpracování často spíše obtěžuje, než baví. Za spoustu zbytečných chyb dávám 40%.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 62 čtenářů
Bude zarach stačit? Syn vývojáře GTA vypustil na internet tajné záběry
Těsně před vydáním prvního oficiálního traileru na chystané GTA VI se na internetu objevily záběry...
První pořádné video z televizního Falloutu ukončují jaderné výbuchy
Po sérii oficiálních fotografií se konečně můžeme všichni podívat i na první pořádné záběry z...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Omyl, nebo budoucnost? Vydavatelství přerušilo hraní Assassin’s Creed reklamou
Vydavatelství Ubisoft se omluvilo hráčům posledních dílů populární série Assassin’s Creed, kterým...
Těchto dvacet her si PC hráči přejí nejvíce. Najdete i svého favorita?
Aby vám neuniklo vydání sledované hry, můžete si ji na Steamu, nejpopulárnějším digitálním obchodě,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Videoherní genocida. Hráč se pokusil zabít všechny živé tvory ve Skyrimu
I po více než deseti letech od svého vydání láká skvělé RPG The Elder Scrolls V: Skyrim své...
Bude zarach stačit? Syn vývojáře GTA vypustil na internet tajné záběry
Těsně před vydáním prvního oficiálního traileru na chystané GTA VI se na internetu objevily záběry...
První pořádné video z televizního Falloutu ukončují jaderné výbuchy
Po sérii oficiálních fotografií se konečně můžeme všichni podívat i na první pořádné záběry z...
Omyl, nebo budoucnost? Vydavatelství přerušilo hraní Assassin’s Creed reklamou
Vydavatelství Ubisoft se omluvilo hráčům posledních dílů populární série Assassin’s Creed, kterým...
Těchto dvacet her si PC hráči přejí nejvíce. Najdete i svého favorita?
Aby vám neuniklo vydání sledované hry, můžete si ji na Steamu, nejpopulárnějším digitálním obchodě,...

Prodej rodinného domu, 125 m2, Lichnov
Lichnov, okres Nový Jičín
3 990 000 Kč