Pilot Down: Behind Enemy Lines
Pilot Down: Behind Enemy Line
IDDK Group 01.01.1900 PC
Před prázdninami nám společnost Oxygen Interactive představila střílečku z prostředí vládního spiknutí zasazenou do moderní současnosti, po prázdninách se přeneseme o šest desetiletí zpět, do doby druhé světové války. V RPG hře s nádechem adventury se postavíte do role spojeneckého pilota a půjdete po dějové linii opravdových válečných hrdinů.
„Založeno na skutečných příbězích. Během druhé světové války bylo nad Německem sestřeleno 180 000 spojeneckých letců. 5000 z nich v pořádku přistálo a snažilo se dostat zpět do svobodného světa. Pouhých 300 z nich bylo úspěšných na cestě do neutrálního Švýcarska.“ Emocionálně podbarvený text Vás na začátku hry uvede do děje a správně protiněmecky naladí. Následuje zajímavá slideshow kreslených obrázků, zastupující intro před každou misí, ve které Vás jako Billa Fostera, spojeneckého pilota, Luftwaffe sestřelí při misi nad německým územím. Na Vás bude vynaložit všechno úsilí na záchranu a cestu do Švýcarska.
Grafika hned za začátku odsoudila titul do příslušné kategorie, přesto první pohled (bereme-li v úvahu, že nehledíme na Half-Life) vyvolává pozitivní dojmy. Dokonce i na kameru se dá lehce a pohodlně zvyknout.
Bohužel ostatní prvky hry jsou zanedbané. Jako asi první Vás překvapí nedostatek interakce, a co je horší, místa, která někde reagují, se jinde chovají jen jako textury. Je to dobře vidět například na dveřích, z nichž reaguje asi třetina. Při pohybu po mapě si tak připadáte jako koledník, když běháte ode dveří ke dveřím a čekáte, co se stane. Naopak hezký nápad je, že pokud jsou dveře aktivní, můžete koukat klíčovou dírkou. Ve hře si také užijete dalších akcí, jako je například lovení ryb apod., což ovšem nevyváží citelný nedostatek akcí v základní herní rovině.
Dalším citelným problémem je nedostatek munice při hře. Za předpokladu, že by bylo možné zabitým nacistům brát munici, bylo by toto až takticky zajímavé, ale bohužel se musíte spoléhat jen na náboje, které Vám dali k dispozici programátoři. Zatímco Vy tak s bolestivou grimasou počítáte každý jeden vystřelený náboj, Vaši nepřátelé s chutí přebíjejí jeden zásobník za druhým, a Vám nezbývá než jen koukat. Během celé hry nikdy nebudete mít větší zásobu munice, často budete muset čekat až se voják otočí a Vy na něj tak budete moci uplatnit své bojové umění a uškrtit ho. Zmíněný tichý způsob boje se mi jeví jako dobrý nápad, oživuje to hru od klasického střílení a drží hráče v napětí, jestli se postava neohlédne a neuvidí ho, jak se přibližuje. V některých misích je navíc škrcení jediným řešením, protože střelba by vyvolala poplach u okolních vojáků.
|
Pěkným nápadem jsou takzvané „preception bars“ - čáry, které se objevují nad hlavou postav, když vidí něco podezřelého nebo nebezpečného. Dávají Vám například najevo, že Vás postava vidí a máte se skrčit nebo zastavit. Voják po Vás po doběhnutí čáry nakonec začne střílet, civilisté Vás v takovém případě udají, to znamená začnou křičet a pokud je nablízku nějaký voják, máte o problémy postaráno.
Během hry se mnohokrát budete potýkat s inventářem, který nevyhovuje ani kapacitou ani ovládáním. Většinou budete muset pečlivě volit obsah svého batohu, protože Vás omezuje maximální váha předmětů, které můžete nabrat, a limit je dost šibeniční. Často se omezíte jen na zbraně a střelivo. Ovládání inventáře se nezdá úplně dotažené, je složité a často musíte dělat zbytečné úkony (situace kdy máte plný batoh, chcete doplnit zdraví a nemůžete použít lékárničku přímo, namísto toho musíte vyhodit samopal, sebrat lékárničku, použít ji a vzít opět samopal mluví za vše). Některé předměty v inventáři mezi sebou můžete vzájemně kombinovat, což byla zřejmě snaha vnést do hry adventurní prvky. Kapacitu batohu můžete zvětšovat.
Rozšiřování maximální nesené váhy, výdrže, zdraví, umění střelby z jednotlivých zbraní, bojové umění, tichost a podobné dovednosti si můžete kupovat. Po skončení každé úrovně se Vám totiž spočítají body, kam spadá nalezení skrytých předmětů a splnění vedlejšího úkolu. Pěkný nápad a motivace k procházení celé úrovně.
Zmínil jsem se o vedlejších úkolech – každý level má základní a druhotný cíl. Zatímco o základním jste informování intrem na začátku každé úrovně, vedlejší objevíte během hraní. Druhotné cíle plnit nemusíte, ale nedostanete za ně drahocenné body. V každé misi je také několik tajných předmětů, které se opět z finančního hlediska vyplatí sbírat.
Přibližme si teď jaká vlastně hrozí Vašemu pilotovi nebezpečí. Nejsou to zdánlivě jen nacističtí vojáci, ale zejména nehostinná příroda. Chlad a hlad totiž vaši postavu vyčerpávají a tak je neustále nutné tělu dodávat teplo a jídlo. Ve hře je totiž únor, tuhá zima, a tak se mi to jeví jako hezký a realistický nápad, ačkoliv to naštve, když na konci levelu po zdolání všech nepřátel padnete chladem.
S tím úzce souvisí i otázka ukládání. Uložení pozice je Vám nabídnuto na konci mise, čili pokud Vás před koncem půlhodinové úrovně zastřelí nebo umrznete,
|
Zarazilo a zklamalo mě zpracování střelby. Osm kulek z deseti skončí kdesi neznámo kde, například v zábradlí ačkoliv stojíte nad ním, o střílení skrz něj nemluvě; v různých jiných texturách přestože viditelně stojíte nad jejich úrovní a třešničkou na dortu je znemožněná střelba často i při volném výhledu - kulka se někdy chová jako by mezi Vámi a cílem byla zeď.
Na závěr připadá ta nemilá povinnost vyřknout číslo, zahrnující všechny klady i zápory. Hra obsahuje několik pěkných a originálních nápadů, nicméně jejich zpracování často spíše obtěžuje, než baví. Za spoustu zbytečných chyb dávám 40%.
Amouranth vydělala balík na bitcoinech, chce pomáhat zvířatům
Americká streamerka Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, nespoléhá jen na své fanoušky a obří příjmy, které jí plynou z platforem Kick a OnlyFans, obratem...
{NADPIS}
{POPISEK}
O víkendu se zrodily dva masivní herní hity
Výrazné přízni hráčů se těší nejenom free 2 play kooperativní střílečka s postavami ze světa Marvelu, ale zejména očekávaná diablovka Path of Exile 2.
Dvacet nejzásadnějších her roku 2004. Zvolte tu nejlepší
Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Světlo světa tehdy spatřil například kultovní World of Warcraft, graficky revoluční střílečky Far Cry,...
{NADPIS}
{POPISEK}
Které hry by podle vás měly zabojovat o titul Hra roku 2024?
Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Pojďme si připomenout, co všechno letos vyšlo, a vy nám napište, které kousky by podle vás měly promluvit do finálního hlasování.
Studie ukázala, že víc lidí raději hry sleduje, než aby je sami hráli
Průzkum společnosti Midia Research ukázal, že hráči tráví víc času sledováním videoobsahu věnovaného počítačovým hrám než jejich samotnému hraní.
Je to jako Skyrim pro Barbie. Z Asie dorazil hit monstrózních rozměrů
Dívka s růžovými vlasy zabloudila do pohádky, kde si šije nové šaty pro každou příležitost, hladí štěňátka a sbírá květiny. O tom je asi nejroztomilejší hra letošního roku, která krátce po startu...
Jak oblékat děti na podzim? Kvalitní softshellové kalhoty jsou základ
Podzimní počasí je nevyzpytatelné, proto redaktorky eMimina otestovaly dětské softshellové kalhoty Wolf, které nabízí e-shop Olšákovi.cz. Jak si...