Čtvrtek 9. prosince 2021, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 9. prosince 2021 Vratislav

Medal of Honor: Vanguard

  12:02
A je to tu zase. Stará známá série nekončí a EA nám hodlá naservírovat to nejlepší, čím se MOH vyznačoval. Povedlo se? Je Vanguard skutečně Airborne pro PS2?

Medal of Honor: Vanguard Vanguard je takový zvláštní díl série MOH. Už samotný název napovídá, že se děj přesune před všechny předchozí díly, a stane se tak jakýmsi předvojem událostí. EA prý navíc konečně vyslyšeli hráče a koncepčně se vrátili na úroveň

Ve hře se neustále něco děje, bouchá, mění, nastává zmatek, spolubojovníci umírají a pořád někdo na někoho řve.

Po vložení disku do mechaniky jsme zažili solidní šok. EA bere konečně v potaz více český trh a ve výběru jazyků nechyběl ani náš rodný. Stalo se tak poprvé v historii, kdy se dozvídáme dějiny z MOH v mateřštině a konečně víme, o co tam jde. Až na drobné nesrovnalosti (např. „take care of airguns“ přeloženo jako „dejte si pozor na děla“ a to vás vyzývají, abyste na dělo připevnili výbušninu) je překlad v pořádku, je tu použita i hovorová mluva, která dodá na autentičnosti vyprávění. Celá hra je rozdělena na čtyři kampaně, které se průběžně odemykají, ale lze se i vrátit do nějaké již dohrané. Důvody jsou Medal of Honor: Vanguard v získávání medailí, které hráč dostane třeba za 10 headshotů, za to, že v celé kampani ani jednou nezemře nebo například za přistání na označeném místě.

EA se dušovali, že Vanguard bude jakousi PS2 verzí Airborne. Zčásti to tak je, začátek je stejný, jaké známe z videí na Airborne, kde je vidět téměř nepovedený seskok z letadla. Sliby nelhaly, skutečně můžete přistát, kde chcete, ale padák pomalu reaguje a vy padáte dost rychle na to, aby se místo dopadu lišilo o víc než pár metrů. Přistát kdekoli tedy nejde ani náhodou.

Zaujalo nás, že in-game nehratelné animace, které občas posunou děj, plynule přechází do hratelného stavu a že celá mise probíhá na jeden zátah bez přihrávání z disku. Navíc díky tomu, že se ve hře neustále něco děje, bouchá, mění, nastává zmatek, spolubojovníci umírají a pořád někdo na někoho řve, je prožitek skutečně silnější než jindy a občas jsme se skutečně báli, že padneme před koncem mise, což by prakticky znamenalo hrát znovu nebo aspoň od kontrolního bodu. Tato herní paráda je však na úkor délky hry, která je skutečně dost krátká. Avšak během druhého hraní jsme skutečně našli další možné cesty a způsoby, jak mise projít. Medal of Honor: Vanguard Nebylo to sice úplné odklonění od „původní předlohy“ a příběh se rychle propojil zpět do hlavní dějové linky, ale i tak je pěkné, že si kráčíte po schodech do věže pro sniperku, zatímco kolegové střílejí Němce pod vámi. A že jim to jde, panečku.

Hodně se ale zlepšila inteligence nepřátel, kteří tentokrát umí i ustupovat a rozhodně nepůsobí tak tupě.

Zkušenosti kolegů ve zbrani se zvýšily, už se nám nepletli pod nohy, dokonce sami postupovali vpřed, pálili a házeli granáty, ale občas se kryli a vykukovali zpoza rohů na stranu, kde nepřítel nebyl, takže nás občas trochu zmátli. Navíc jsme po celou dobu měli pocit, že se příliš netrefují a že vykosení Němčourů nechávají spíš na nás, abychom si užili. Podobně zmateně se občas ale chová i nepřítel. Nejednou jsme ho obešli tak rychle, že zmateně střílel na druhou stranu nebo si nás naopak vůbec nevšímal a aktivně si kryl druhou stranu, kde stála skvadra našich. Musí se jim však nechat jejich snaha o změnu krytu, vojáci umí i kličkovat a ustupovat.

Medal of Honor: Vanguard Nemůžeme si pomoct, ale Vanguard je sice graficky hezčí a polygonů přibylo, ale na úkor plynulosti. Pokud jste předtím hráli V souvislosti s tím je nutno dodat, že skákání nás rozčilovalo po celou hru, protože když je třeba u plotu uveden parametr „nejde přeskočit“, tak prostě nejde přeskočit, čímž se často hra sníží na omezený koridor, kdy můžete pořád rovně a nikam jinam. Autoři slibovali možnosti alternativních cest, kdy lze například obejít protivníka a vpadnout mu do zad, ale zvýšené umělá inteligence nepřátel je natolik dobrá, že o vás vědí, i když se plazíte na úrovni jetele a nosem ryjete rýhu v zemi.

I mistr zvukař se utne

Máme rádi jak filmovou, tak samozřejmě i herní muziku skladatelel Michaela Giacchina, jenž komponoval hudbu třeba pro seriál Lost, k filmu Mission Impossible III a z her jmenujme třeba další válečnou klasiku Call of Duty. Ale hudba, která zněla v úvodu Vanguardu nám něco připomíná. Že by starý motiv z jedné z her MOH? Tak schválně. Ze kterého dílu? Tipujte v diskuzi.

Medal of Honor: Vanguard Při plnění mise se často mění úkoly a dost úkolů dostanete v průběhu hraní. Někdy po vás chtějí dojít na určité místo, odpálit dělo, někoho zachránit, ubránit kótu, ostřelovat dům atd. Sled úkolů je však lineární a dokud nedoděláte jeden, tak se dál zkrátka nedostanete, protože ani za nic třeba neotevřete třeba dveře, které dál vedou a je jimi potřeba projít.

Airborne přijde na PS3 také s velikou změnou: hráč bude na různých místech nacházet části výzbroje, kterými může vylepšit tu svou momentální. Vanguard tuto možnost sice má, ale vzhledem k možnostem PS2 jde jen o to, že seberete například větší zásobník, který si ihned nainstalujete a nijak to nemůžete změnit. Vyvolává to pak pocit, že neděláte to, co chcete, ale co chce software. Aspoň že autoři vypilovali fyziku, a lze tedy střílet i do lahví, i když otázkou samozřejmě zůstává, proč to vlastně dělat, že? Ale nepřátelé přepadávají přes zábradlí vcelku hezky a i dobře mířený granát, jehož výbuch bohužel nijak moc efektně nevypadá,

Klady a zápory

Plus Zvýšení AI nepřátel i kolegů
Plus Lepší grafika
Plus Od každého dílu trochu
Plus Alternativní cesty
Plus Čeština

Mínus AI má plno chyb
Mínus Přímočarost
Mínus Upgrade zbraní vyřešen jen zčásti

dokáže vyhodit oběť tak vysoko, až z toho nebohý voják metá kozelce. Na druhou stranu, grafik, jenž měl Vanguard na starosti, asi nikdy v životě neviděl plápolající oheň.

EA tedy splnili svůj slib jen zčásti. Slíbili toho dost, ale do PS2 verze nového MOH to zakomponovali tak, že to vlastně ani jako novinka nepůsobí. Hodně se ale zlepšila inteligence nepřátel, kteří tentokrát umí i ustupovat a rozhodně nepůsobí tak tupě, jako v předchozích dílech. Hra je krátká, ale přesto nemáme touhu se k ní příliš vracet. Byl to zajímavý zážitek, nicméně čekali jsme skutečně revoluční zpracování. Pohyb není zcela ideální a grafika, ač výrazně lepší, nedosahuje kvalit konkurenční akce od Criterionu. Možná je to tím, že levely jsou rozlehlejší a mnohdy narazíme na větší otevřený prostor. Občas nějaká alternativní cesta misí potěší a čeština byla vyloženým překvapením. I tak stále váháme, jestli nenecháme Frontline stále na pomyslném žebříčku úspěšných her ze série Medal of Honor. Asi ano.

Medal of Honor: Vanguard
Výrobce/Vydavatel EA/EA
Platforma PlayStation 2, Wii
Multiplayer: 4 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 75 kB
Verdikt: Graficky zajímavé, inteligence pokročila, ale stále je tu dost bugů. Navíc hra je dost krátká a slibovaná vylepšení nejsou taková, jaká jsme očekávali.
Hodnocení: 70% (info)

Autor:
  • Nejčtenější

Podívejte, jaké to je ztratit během pár sekund jedenáct let postupu hrou

Streamer vystupující pod přezdívkou btecbill_ přišel kvůli chvilkové nepozornosti o rekordní uloženou pozici ve hře...

Viceprezident PlayStationu uvázl v youtubové obdobě dokumentu V síti

Senior viceprezident online služeb herních konzolí PlayStation George Cacioppo dostal výpověď kvůli kompromitujícímu...

Videohra o znásilňování indiánek ukončila éru herní bezstarostnosti

Příští rok to bude čtyřicet let od okamžiku, co spatřila světlo světa jedna z nejkontroverznějších videoher historie. V...

Kdo je miliardář Bobby Kotick a proč ho hráči nemohou vystát?

Pozice generálního ředitele společnosti Activision Blizzard je v ohrožení, sám Bobby Kotick připustil, že by mohl po...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kam se hrabe Hollywood, světem Fortnite otřásla obrovská bitva

Jedna z nejpopulárnějších videoher současnosti vstoupila do nové éry. Přechod do třetí sezóny byl korunovaný epickou...

TEST: Hodinky místo mobilu děti pohlídají i zabaví

Premium Co umějí chytré hodinky se SIM kartou pro děti? Nahradí mobil. Dá se na ně dovolat a většinou i sledovat jejich polohu...

Opatření bojkotuje stále více lidí, cítí se podvedeni, říká psycholog

Premium Doba covidová je už dlouhá. Zatímco při první vlně epidemie byli lidé v Česku většinou ukázkově disciplinovaní, nyní je...

Velké dilema třetí dávky: míchat, či nemíchat vakcíny?

Premium Posilující dávka očkování naráží na možnost volby. Řada Čechů řeší, kterou vakcínou si nechat svoji imunitu proti...

  • Další z rubriky

RECENZE: Half-Life: Alyx posouvá žánr akčních her na novou úroveň

Fanoušci herní série Half-Life se po dlouhých letech čekání dočkali dalšího titulu. Stejně jako druhý díl bořil...

RECENZE: Marvel’s Iron Man VR ukazuje omezení virtuální reality

Tony Stark se vrátil jako Iron Man do herního světa v titulu určeném výhradně pro virtuální realitu. To zní jako skvělý...

RECENZE: Elite Dangerous: Odyssey je odfláknutý přídavek za cenu plné hry

Rozšíření Odyssey vesmírného simulátoru Elite Dangerous slibovalo už tak komplexní hru rozšířit o další vrstvu....

RECENZE Back 4 Blood: Likvidování nemrtvých nebylo už dlouho tak zábavné

Duchovní nástupce Left 4 Dead na sebe nechal čekat dlouho, ovšem trpělivost se vyplatila. Je to parádní zombie masakr,...

Žilková: Byla jsem těhotná s Menzelem, potrat byl pro mě rozvodem s Bohem

Veronika Žilková překvapila informací o tom, že kdysi čekala dítě s Jiřím Menzelem. O nevěře manžela, vztahu s...

Moje tetování nad rozkrokem vyznívá vulgárně, stěžovala si paní

Nebylo tak úplně promyšleno, kvůli přemíře alkoholu vlastně nebylo ani zamýšleno. Tetování vyznívá explicitně sexuálně,...

Psychopati za volantem: pozor na dodávky, elektromobily a bouráky dvou značek

Beránci ve škodovkách a predátoři v bavorácích? Výběr auta o vás může prozradit víc, než byste možná chtěli. Ať už se...

Měli jsme zůstat točit v Sydney, říká Chris Hemsworth o práci v Praze

Australský herec Chris Hemsworth (38) v Praze natáčí pokračování akčního filmu Vyproštěn. V české metropoli by měl štáb...

Syna jsem viděl, když mu byly tři. Pak až v jeho padesáti, říká Ladislav Frej

Premium „Po představení neusnu. Je půl třetí ráno, sedím v kuchyni, chroustám piškoty bez lepku, piju mlíko a mudruju, co jsem...