Dead to Rights - proti všem

  12:00aktualizováno  20. ledna 8:01
Obviněn ze zločinu který nespáchal, vyšetřuje se svým psem složitý případ. Zbraněmi tvrdě potírá korupci a zločin - nechybí Matrix efekty a pár zajímavých herních prvků, čili příznivce akce a hry Max Payne II může tahle hra dost slušně pobavit.

Dead to Rights Více než rok stará akce s mnoha originálními nápady po dlouhém čekání konečně dorazila i na domácí počítače. Vžijeme se do role policisty – náš příběh začíná při rutinní hlídce ve městě, když dispečerka ohlásí střelbu na blízkém staveništi. Jack Slate se svým věrným psem Shadowem vyráží zjistit, co se děje. K jeho smůle. Jack odkrývá první střípky něčeho, v čem sehrává svoji roli rozsáhlá korupce, úplatní policisté, nájemní zabijáci... nemůžete to skončit jinak, než obviněním z vraždy, kterou Jack samozřejmě nespáchal. Než se ale pustíme do případu, kdy po nás jdou snad úplně všichni, musíme utéct z vězení. Jednotlivé kapitolky propojují stylové renderované scénky, které posouvají příběh další směrem – bohužel musím dodat, že chybí titulky.

Dead to Rights má v jedné věci ohromnou smůlu. Konverzi, na které se podíleli známí Bitmap Brothers (profi profil), se nepodařilo dokončit v původním časovém termínu, což mělo za následek, že hra vyšla až po svém největším konkurentovi – akčním hitu minulého roku Max Payne II. Především pak po grafické stránce, kdy se projevuje více jak roční ztráta, Dead to Rights ničím nepřekvapí, naštěstí, oproti druhému dílu Maxe Paynea II, Dead to Rights tahle hra přináší kupu zajímavých nápadů a miniher. Koncepce hry není nijak složitá – celé akční dobrodružství si můžeme rozdrobit na ohromné množství malých částí spojených dohromady. V dané části buď běžíme pouze rovně, nebo se ocitáme v rámci malého komplexu, kde vyřešíme "hádanku" na úrovni jeden klíč vs. jedny zamčené dveře (i když najdou se složitější výjimky). Čas od času hru výrazně zpestří některá z nabízených miniher (viz. tabulka), případně zajímavě vyřešená úroveň. Například v úrovni odehrávající se v hotelu se přepneme na psa a na čas hledáme umístěné bomby, které posléze v minihře zneškodňujeme či později, v téže úrovni, zase hasíme hořící patra hotelu. Jednoznačně se jedná o osvěžující nápady, které, alespoň v první části hry, výtečně zabraňují monotónnosti.

Hned v úvodu hry se dostavilo nadšení, když jsem zjistil, co všechno lze s hlavním hrdinou a nepřáteli provádět. Nepřátelé se zaměřují stisknutím pravého tlačítka na myši, kdy zeleně orámovaný nepřítel indikuje "ani to nezkoušej", žlutě "párkrát se mineš" a konečně červeně "máš to spočítaný". Mezi nepřáteli si Dead to Rights samozřejmě lze přepínat, nicméně zmiňme první vychytávku. Na červeně zaměřeného oponenta můžeme vyslat věrného vlčáka Shadowa, jenž svoji oběť v mžiku usmrtí a navíc přinese svému páníčkovi jeho zbraň. Psa samozřejmě nelze vysílat neustále – musí se pozvolna "nabít", ale v některých situacích se jeho asistence hodí. Čas od času se ocitneme v situaci, kdy stojíme před ozbrojeným nepřítelem zcela beze zbraně - v tomto případě se nabízí rychlé odzbrojení několika chvaty. Proti skupince nepřátel existují dvě efektivní alternativy, jak se jim bránit. První spoléhá na tradiční zpomalování času, kdy během efektního skoku odstřelíme třeba šest nepřátel, ale pozor. Zpomalování se pozvolna vyčerpává (a zase doplňuje) a pokud jej použijete v okamžiku, kdy to do vás někdo pálí, tak tu dávku dostanete v obvyklé rychlosti (tedy stejně, jako ji udělujete). Druhá možnost spočívá v tom, že se přiblížíme ke svému nepříteli, chytneme jej pod krkem a použijeme jako živý štít. Živý štít umírá, když jej jeho kolegové nemilosrdně rozstřílí, případně my sami se rozhodneme dát mu výpověď – Jack přiloží k jeho hlavě zbraň a prásk (pokud máme třeba brokovnici, tak štít trochu odhodíme stranou a prásk, prásk, prásk)!

Některé mezihry

Vzpírání Otevírání zámků
První a poměrně častá mezihra na postřeh, kdy otevíráme zavřené dveře. Po kružnici obíhá západka, kterou musíme stisknutím klávesy zastavit ve vymezeném místě.

Zadržení dechu
V jedné části hry se ocitneme v poměrně nesnadné situaci – jsme za nohy připoutáni k řetězu nad kotlem s vodou. Vždy když nás spustí do kotle, musíme zadržet dech. To se provádí střídavým klikáním pravého a levého tlačítka myši, čímž udržujeme klesající posuvník kyslíku v kladných hodnotách.

Střelba z vrtulníku Vrtulník
Střelbou z vrtulníku se snažíme ochránit naši novou kamarádku, která utíká pryč z prosklené výškové budovy. Posléze se pustíme do pronásledování limuzíny na dálnici, jíž postupně prostřílíme pneumatiky, světla, okna, kapotu, řidiče...

Vzpírání
Když se ocitneme ve vězení, je nám k dispozici i místní posilovna. Utkáme se třeba v boxerském ringu s vězněm, ale lze si i zacvičit. Jde o mezihru na postřeh, kdy klikáním myši ve správný okamžik udržujeme sílu a posléze, opět ve správný okamžik, činku zvedneme.
Zadržení dechu
Deaktivace bomby
S touto mezihrou se také potkáme několikrát. Na začátku vcelku o nic nejde, později bombu nestihnete deaktivovat třeba o desetiny sekundy (jo, naštve to)! Hra spočívá v provedení kuličky po dané dráze na válci, se kterým lze otáčet, přičemž dotkne-li se kulička stěny, následuje exploze.

Odvedení pozornosti
Zatímco striptérka předvádí na pódiu svoji show, Jack v pozadí místnosti tiše proklouzává ke dveřím. Na konzoli byla tahle mezihra větši fuška, hráč musel mačkat ve správný okamžik tlačítka na ovladači - na PC stačí čtyři směrové klávesy.

Najdou se ale i situace, a není jich zrovna málo, kdy využijeme boj beze zbraně a s dotírajícími maníky si to rozdáme pěkně na férovku. K boji si vystačíme se čtyřmi tlačítky, ale škála úderů je daleko bohatší. Klasicky se nabízí úder pěstí, kop, úhyb či chycení. Z toho dále vyplývá třeba podmetení, odhození, chycení a rána kolenem, chycení a rána pěstí a tak dále. Pokud nás chytí protivník, ještě není vše ztraceno – stačí rychle reagovat příslušnou klávesou a Jack provede kontra techniku. V opačném případě jsme odhozeni stranou. Celkově mám i z tohoto typu zápasení velmi dobrý pocit.

Multimediální stránka rozhodně nepřekvapí po grafické stránce – nebudeme si nic nalhávat, v porovnání s dnešními Dead to Rights standardy je zastaralá, zcela průměrná a v porovnání s přímou konkurencí (Max Payne II) rozhodně neobstojí. Při in-game dialozích postavy vůbec neotvírají ústa, maximálně divoce gestikulují rukama. Na druhou stranu renderované scény vypadají pořád obstojně. Škoda, že konverze nevyšla dříve. Zvuky nevybočují, hudba občas překvapí příjemnou a pro situaci vhodnou melodií. Tím se dostáváme k obtížnosti a koncepci úrovní. Zhruba první čtyři levely (z celkových patnácti) jsem se fantastiky bavil a odpustil i horší grafické zpracování, protože v takových chvílích sehrává podružnou roli. Hra navíc v rychlém tempu bodovala nápady a předkládala mezihry. Obtížnost na "normal" mi přišla tak akorát. S pátým levelem, jenž se odehrává na hřbitově, přicházejí poněkud náročnější pasáže – a to i v okamžiku, kdy snižuji obtížnost na tu nejsnazší. Opakování se nevyhnete. Přesto, hra dále zaujme třeba střelbou z vrtulníku na unikající auto na dálnici či již zmíněnými pasážemi v hotelu. Obtížnost se i nadále zvyšuje – přeci jenom, speciální jednotky bojují o něco lépe než maník ze stavby. Přichází nutnost používání zpomalení a hledání ukrytých brnění (na obrazovce: zelená čára životy, žlutá zpomalování a modrá brnění). Strážcové úrovní nechybí; na některé platí finta, na většinu však zručnost. Některé části bývají už trochu peklo a navíc – třeba desátá úroveň se odehrává v kulisách té první, v jedenácté se zase vracíme do prostor vězení... Je to dost škoda, že nepodařilo udržet laťku nastavenou v první polovině hry. Dohrání hry podle časového údaje ve hře zabere něco přes osm hodin, nicméně nejedná se o zcela regulérní údaj – díky opakováním je tento čas podstatně vyšší a pokoření hry je otázkou spíše dvou až tří dnů. Co dodat? Dead to Rights je hra plná super nápadů a na začátku nabízí i skvělou zábavu, kterou se, i díky zastaralému grafickému zpracování, nepodařilo udržet do konce.

Dead to Rights Dead to Rights

Dead to Rights
Minimum: CPU 800, 128 MB RAM
Optimum: CPU 1500, 256 MB RAM
Multiplayer: ne
Další informace: screenshoty / trailer / patche
Výrobce/distributor: Bitmap Brothers / HIP Interactive
Distributor v ČR: n/a
Oficiální stránka: homepage
Verdikt: Celkem slušná akce s nápady, která ke konci trochu ztrácí.
Hodnocení: (info) 74%
Autor:
 
Témata: hřbitov, Korupce

Nejčtenější

Hráči bety World of Warcraft Classic nahlašují chyby, které nejsou chybami

World of Warcraft Classic

World of Warcraft Classic je návrat ke kořenům. Jenže to, jak mnohé prvky hry tehdy fungovaly, dnes mnozí považují za...

Hráči soutěží, kdo se nejrychleji vyspí se všemi postavami ve Falloutu

Fallout

Přestože fanoušci prolezli Fallout: New Vegas skrz naskrz, pořád mají ve hře co dělat. Aktuálně soutěží v tom, kdo se...

Stahujte zdarma PC verzi simulátoru života a vztahů The Sims 4

The Sims 4

Simulátor života, vztahů a vytváření příbytků The Sims 4 je na PC dočasně zdarma. Jakmile si hru přidáte do své...

Sony ukázalo, že nahrávací obrazovky budou brzy minulostí

Loading

Příští generace herních konzolí PlayStation chce zatočit s dlouhými „loadingy.“ Bude proto obsahovat rychlé SSD disky,...

Sekiro je terčem frustrace, ale i vtipů. Podívejte se na ty nejlepší

Sekiro Big Head mód

Jedna z nejtěžších her posledních let dovádí hráče k nepříčetnosti. Přesto se najdou tací, pro které je i zdrojem...

Další z rubriky

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

Najdete na iDNES.cz