Neděle 19. září 2021, svátek má Zita
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 19. září 2021 Zita

SiN Episodes: Emergence

  12:00aktualizováno  12:41
První epizoda z chystaného akčního seriálu s jedinečnou atmosférou, který poběží na enginu Half-Life 2, si rozhodně zaslouží vaší pozornost. Stříleček s podobně vysokým potenciálem zábavnosti totiž v přípravě mnoho není!

Sin Episodes: Emergence Nejen cesty lidských osudů jsou nevyzpytatelné – hry jsou na tom úplně stejně! Jedním z nejžárnějších příkladů budiž dnes již téměř série SiN, jíž štěstí dosud příliš nepřálo. Ono vybrat si rok 1999 pro vydání akční střílečky bylo, jak se později ukázalo, dosti sebevražedné. Proč? Inu, stačí si vzpomenout na nepopiratelné kvality kultovního Half-Life, který má v kolonce datum narození takřka stejná čísla, a není třeba dále uvažovat, z jakého důvodu ostatní střílečky zapadly. Half-Life je jednoduše přebil. Ovšem SiN měl také své kouzlo a pokud by nebyl tak příšerně zabugovaný, s přehledem by si došel pro stříbrnou medaili a mohl k dílu Valve utvořit důstojnou alternativu. Nakonec však skutečnou zábavnost hry docenila pouze hrstka hráčů, kteří na ní ale rádi vzpomínají dodnes. Není divu, podobně osobitá akce se vidí zřídkakdy.

Hlavní hrdina, urostlý sympaťák John Blade, není typickým ztělesněním dobra – má i své stinné stránky, ale to ani omylem není na škodu, ba právě naopak – do jeho virtuální schránky to nalévá lidskost a není tak problémem se s ním po několika odehraných chvílích sžít.

A teď k oné nevyzpytatelnosti herních osudů: obstojí tvrzení, že nebýt Half-Life, dočkal by se SiN mnohem hlučnějších ovací. Je tak nadevše paradoxní, s jakým technologickým zázemím autoři z Ritual Entertainment vyrukovali v souvislosti Sin Episodes: Emergence s tvorbou pokračování, na které jsme si počkali pěkných pár let a zřejmě nikdo v něj nedoufal. Ale zpět k věci: SiN Episodes poběží na bázi Source enginu, jenž mají na svědomí právě Valve a vytvořili ho primárně pro Half-Life 2. A aby toho náhodou nebylo málo, získá spojení někdejších konkurentů ještě mnohem pevnější vazbu – jako hlavní distribuční systém byl zvolen internetový Steam, jenž nepochází ze stáje nikoho jiného, než opět Valve. I to je dost možná důvodem, proč nedávno vypuštěné in-game video pocházející ze sinovské epizody Emergence bylo v některých pasážích k nerozeznání od Half-Life 2, což logicky způsobilo nevoli v pařanských řadách a dost možná na jejich popud se tak titul dočká designového přepracování a přidání vlastních signifikantních znaků. Přeci jen, SiN by měl být především o osobitosti.

Výše nastíněná situace, vedoucí až k odložení na květen, nám dala vítanou příležitost se na marketingem nepříliš tknutý titul podívat blíže. Jistě jste zvědaví na způsob vydávání SiN Episodes, okolo nějž se vedou dost možná větší řeči, než o samotném Sin Episodes: Emergence herním obsahu. Podle všeho bude výhradním distribučním kanálem již zmíněný Steam, který je již odbytištěm mnoha kousků, avšak aby na něj, jako na hlavního koně, vsadila známá společnost toužící zasáhnout široké masy, to se děje zřejmě poprvé. Je ale pravdou, že koncepce SiN Episodes tomuto distribučnímu systému přímo vyhovuje. Nepůjde totiž o jednolitý kousek, nýbrž o postupně vydávané epizody, z nichž každá by měla strávit kolem pěti hodin čistého herního času, což při ceně nějakých dvaceti dolarů nepředstavuje výraznější důvod ke kritice. Ještě dodejme, že by jednotlivé epizody měly následovat zhruba po půl rocích, přičemž aktuální plán počítá s vydáváním do roku 2009. Ale pochopitelně se uvidí až s vydáním první části. Mělo-li by jít o prodělečný projekt, nemusíte se bát, že by se s ním vývojáři patlali a trávili tak dlouho.

Někteří hráči možná mohou mít strach z nepochopení děje, když vlastně nehráli první díl, naštěstí jsou takové obavy zbytečné, jelikož pokračování bude vyprávět svůj vlastní příběh a epizody pak nabídnou samostatné, dějově ucelené komplety, takžeSin Episodes: Emergence abyste si užili třetí část, nebude nutné mít nahránu druhou apod. Nicméně, v mnoha bodech narazíte na všelijaká propojení a pokud zvládnete všechny „díly“, budete odměněni kompaktním zážitkem.

SiN Episodes má jiné ambice: proběhnout se po zajímavých expozicích a mnoha zbraněmi zlikvidovat ještě více nepřátel.

Emergence představuje víceméně úvod – představení stylové megapole Freeport City, jež je opředena všemi možnými hříchy, z nichž ve většině má prsty temná postava sexy dominy Elexis Sinclair. Hlavní hrdina, urostlý sympaťák John Blade, není typickým ztělesněním dobra – má i své stinné stránky, ale to ani omylem není na škodu, ba právě naopak – do jeho virtuální schránky to nalévá lidskost a není tak problémem se s ním po několika odehraných chvílích sžít. To ukázal již starý dobrý první díl. Nadmíru zajímavé je právě velmi atmosférické město, v němž se odehrají všechny epizody. V Emergence z něj uvidíte mnohé, byť jen z dálky, ovšem s vědomím, že se tam v dalších částech podíváte.

Half-Life 2: Episodes

Kupodivu i v samotném Valve se při vydávání datadisků k Half-Life 2 rozhodli k epizodickému konceptu. Původně byl plánován klasický add-on jménem Aftermath, avšak s oddalujícím se termínem vydání došlo k přejmenování na Episode 1. K distribuci logicky bude opět využit hlavně Steam. Jedna epizoda by podle šéfa společnosti Gaba Newella měla zabrat zhruba 4-7 hodin. Ovšem Valve se ne a ne rozhoupat k vydání a pořád hru oddaluje. Momentálně je termín vydání stanoven na květen letošního roku. Doufejme, že další epizody vzniknou o poznání svižněji.

V zásadě půjde o tradiční střílečku ve stylu Half-Life 2, a přestože se tvůrci snaží v Sin Episodes: Emergence konceptu udělat změny, netěšte se na kdovíjak inovovaný systém. SiN Episodes má jiné ambice: proběhnout se po zajímavých expozicích a mnoha zbraněmi zlikvidovat ještě více nepřátel. To vše v pěkné grafice a s ne úplně zbytečným příběhem. Tudíž nabídka, nad kterou fanda správných akci nos rozhodně neohrne, naopak se nadechne slastných výparů.

Pokud bychom měli zmínit jen jeden z bodů design dokumentu, který nás nejvíce zaujal, šlo by zřejmě o schéma dynamicky se přizpůsobující obtížnosti. Pravda, o podobných vychytávkách jsme slyšeli už mnohokrát, někde fungovaly jakž takž, jinde vůbec, ovšem SiN Episodes na to jdou vskutku od podlahy. Emergence a dá se předpokládat, že i další epizody, budou hráčům vypracovávat podrobné statistiky zaznamenávající procentuální úspěšnost zásahů z různých zbraní, počet zabití či schopnost bránit se palbě. A to ne proto, abyste si na konci každé úrovně mohli říct, jací jste borci, nýbrž právě z důvodu vyladění umělé inteligence přesně vašim potřebám tak, abyste neustále cítili výzvu, nikoli však frustraci. Pokud můžeme Sin Episodes: Emergence věřit dojmům zahraničních novinářů, tak to skutečně funguje a nepřátelští vojáci neustále tasí nové taktiky. Celá věc jde dokonce tak daleko, že ve chvíli, kdy začnete sázet jeden headshot za druhým, začnou se zanedlouho objevovat padouši vybavení helmami. Designér hry, Tom Mustaine, si všiml zajímavého faktu: ať už se AI adaptuje směrem dolů či naopak nahoru, zabere dohrání vždy zhruba stejně času. To svědčí o takřka dokonalé vyváženosti.

Celá věc jde dokonce tak daleko, že ve chvíli, kdy začnete sázet jeden headshot za druhým, začnou se zanedlouho objevovat padouši vybavení helmami.

Ačkoliv ve hře zůstanou mnohé prvky známé z Half-Life 2, jako například řídící sekvence nebo chvíle, kdy se nad vámi rozbije prosklený strop, z něhož začnou slaňovat zlí hoši, přesto se snad autorům nakonec povede zachovat jedinečnou, zvláštními kombinacemi barev podtrženou, atmosféru, která se od zřejmě nejlepší akci současnosti jasně odliší. Letos se kvalitní akce neztratí!

Pokud jste teď se slinou u úst dočetli a litujete, že nejste zrovna jedna ruka se Steamem, což v našich zeměpisných šířkách a délkách není nic tak neobvyklého, máme pro vás naději: Ritual se právě v těchto dnech rozhoduje, zda přeci jen nerozešle nějaké ty krabice do kamenných obchodů. Doufejme, že se rozhodne správně.

Index očekávání: 85%

Autor:

Dny NATO v Ostravě a Dny Vzdušných sil AČR se budou konat 18. a 19. září.

  • Nejčtenější

Vývojář originálním způsobem urazil fanouška, stálo ho to ale místo

Mezi vývojáři válečné akční hry World of Warships a jejich fanoušky to v posledních měsících doslova vře. Po...

Světové televize opakovaně vydávají videohry za exkluzivní záběry z bojišť

Indická televize Republic použila realisticky vypadající záběry z české vojenské simulace Arma 3 v reportáži o údajné...

KVÍZ: Jak moc se vyznáte ve hrách z druhé světové války?

Druhá světová válka je z herního hlediska vděčným tématem, jen málokterý titul si ovšem zaslouží, aby se na něj...

KOMENTÁŘ: Už bylo dost GTA 5, je na čase se posunout

Minulý týden jsme mezi ukázkami na chystané tituly pro PlayStation 5 viděli také hodně starého známého: Grand Theft...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

PlayStation 5 zřejmě nebude ani příští rok. Čipové sucho pokračuje

Nových konzolí od Sony je stále málo a naděje, že jich v obchodech bude dostatek, se tenčí nejenom na konec letošního...

Nesmysly o inflaci v Česku. Znovu bude nízká, uvidíte, tvrdí ekonom Michl

Premium ČSÚ zveřejnil, že inflace je nejvyšší od roku 2008, 4,1 %. Hned v pátek jsem k tomu vydal v MF DNES článek „Nebojte se...

Chci přidat 20 tisíc. Generaci Z kuráž nechybí, s trpělivostí už je to horší

Premium Sedmatřicetiletý Libor vede pobočku banky v krajském městě. Za poslední měsíce přijal několik mladých lidí, dvacátníků...

Hladovění je to nejlepší, co pro sebe lidé mohou udělat, říká neurolog

Jde o největší problém současné medicíny, a to bez ohledu na covid-19 - Alzheimerova nemoc, nejčastější typ demence....

  • Další z rubriky

Elden Ring má ambice stát se největší fantasy událostí posledních let

Nová fantasy legenda? V případě hry od tvůrců Dark Souls a autora předlohy ke Hře o trůny se zkrátka a jednoduše nic...

Prokletá vesnice odkrývá své hrůzy. Z Resident Evil Village jsme nadšení

Capcom dovolil hráčům vydat se do vesnice z očekávaného osmého dílu hororové ságy. My jsme si tento trip nemohli nechat...

Battlefield 2042 oseká zbytečnosti a bude se soustředit jen na to důležité

Po dvou historických dílech se letos oblíbená série Battlefield vrátí tam, kde zaznamenala největší úspěchy – na...

Český simulátor Rail Route je až příliš návykový balzám na duši

Navzdory tomu, že český simulátor vlakového dispečera Rail Route tvoří pouze dva lidé a že je teprve v předběžném...

Gabriela Soukalová je poprvé maminkou, narodila se jí holčička

Bývalá biatlonistka Gabriela Soukalová (31) se stala maminkou. S partnerem Milošem Kadeřábkem přivítala moderátorka na...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

Žena nemá žádné kamarádky, aby nesváděla svou postavou jejich partnery

Sedmadvacetiletá Moriah Millsová z Georgie se živí jako modelka a na své křivky je velmi hrdá. Nepodstoupila údajně...

Začalo to jako chřipka, pak vzal Tereze meningokok nohy a zničil ledviny

Před čtyřmi lety si Tereza myslela, že nastydla na kole. Jenže druhý den už ležela na JIP a kvůli meningokokové infekci...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...