Nikde jinde na světě nejsou online hry oblíbené tak jako v Koreji, tedy v její kapitalistické části. Právě tam vznikla nejúspěšnější MMOPRG současnosti nazvaná Lineage, která v 2D grafice nabízela dobrodružství milionům aktivních hráčů. Úspěch původní Lineage těžil z kombinace několika faktorů. Prvním z nich byla grafika, která nám dnes může připadat předpotopní, ale svým stylem naprosto seděla asijskému obecenstvu. Dalšími prvky zaručujícími úspěšnost byla maximální jednoduchost herního systému, velký počet různých druhů monster včetně obrovských „bossů“ a množství questů.
Příběh Lineage II je, jak je u pokračování fantasy her zvykem, situován před původní Lineage a to do období o 150 let dříve. Omlazení se kromě historie světa Aden, která je vyprávěna formou příběhu na pokračování na webových stránkách věnovaných hře, dotklo také použitých technologií. Na první pohled je zarážející rozdíl mezi grafickým zpracováním Lineage a Lineage II. NcSoft má dostatečné fondy na nákup toho nejlepšího a zaplacení těch nejlepších. Hra proto využívá výrazně modifikovaný Unreal engine s interface kompletně ovládaným myší, a to včetně pohybu postavy. Testování hry navíc probíhá v opravdu masivním měřítku, otevřený korejský betatest nabízel hru na šestnácti serverech (serverových clusterech) z nichž každý unese 15 000 hráčů. A ve špičce byly všechny servery pravidelně plné!
Mohlo by se zdát, že korejský interface odradí evropské a americké hráče od pokusů seznámit se s touto hrou v rámci prvního betatestu, ale díky návodům na internetu, které popisovaly postup registrace, se korejského otevřeného betatestu zúčastnily stovky hráčů ze zemí, kde se píše latinkou. A česky mluvících hráčů Lineage II je na serveru číslo 5 možné potkat k deseti, přitom na dalších serverech jsou také nějací.
Kromě snahy užít si zdarma, kterou jsou betatesteři motivování asi nejvíce, lákala nehotová Lineage II hráče hlavně svojí grafikou. Fantastické obrázky plné sexy grafiky (občas hraničící s pornografií). Už tvorba postavy je pastvou pro oči, modely postav všech pěti ras jsou dělány na efekt. Lidé vypadají asi „nejnormálněji“, postavy něžného pohlaví vypadají přiměřeně sexy a jejich oblečky toho moc nezahalují – to je obecná vlastnost dámské konfekce v Lineage II. I proto má hra rating 15+. Elfové jsou půvabní, zejména elfky působí na nízké lidské pudy kombinací smyslnosti a nevinnosti. Temní elfové připomínají postavy z fetišistického pornofilmu s hvězdným obsazením. Ztepilá těla oděná do černé kůže sice nemají s klasickým pojetím této rasy moc do činění, ale náctiletým a ani starším hráčům to evidentně nevadí a temní elfové jsou naopak velice oblíbenou rasou. Trpaslíci vypadají také trochu jinak, než jak si Evropan představuje standardního trpaslíka, ale v rámci asijského grafického vkusu se není čemu divit. Nakonec největším překvapením jsou orkové, jinde oškliví a hloupí až hrůza. V podání Lineage II jsou orkové spíše exoticky přitažlivým národem s ženami s příslibem tajemství.
Tvorba postavy je velice jednoduchá a krátká záležitost, pokud se tedy hráč příliš dlouho nekochá virtuálními půvaby jednotlivých postav. Hráč má na výběr pouze několik málo možností jak upravit vzhled postavy, jde zejména o účes, lehké úpravy obličeje. Další volbou je povolání. Jednodušeji než v Lineage II už to asi nejde, na výběr je pouze mág a válečník s výjimkou u trpaslíků. Trpaslík/trpaslice může být pouze bojově orientován. Pokud se vám to zdá trochu málo, můžete mít samozřejmě pravdu. Standardní nabídka povolání v RPG zahrnuje kromě mága a válečníka minimálně ještě lučištníka, léčitele a zloděje. Lineage II nabídku povolání trochu rozšiřuje během vývoje postavy na vyšších úrovních. Jejich množství ale není nijak úchvatné. Cílem této strategie je nabídnout okamžitě maximum zábavy bez toho, aby hra nutila hráče zkoumat principy hry nebo hledat nejlepší kombinaci vlastností.
Jednoduchost pokračuje i po vstupu do hry. Po narození má postava k dispozici základní vybavení, v případě mágů několik kouzel. Lepší vybavení je možné získat buď ze zabitých nepřítel nebo od obchodníků a nebo ještě lépe od ostatních hráčů. Protože ani kuře zadarmo nehrabe, budete si muset na vše nejprve vydělat. K penězům lze nejsnáze přijít zabíjením příšerek, které tvoří hlavní náplň hry. Kolem startovních měst, která se liší pro každou rasu je dost fauny, která jen čeká, aby mohla zahynout pod údery vašich zbraní či silou vašich kouzel, a tak kromě peněz na lepší vybavení brzy budete mít i dost zkušenosti k přestupu na další úrovně. Tento přechod probíhá automaticky a je doprovázen zvýšením základních vlastností, totiž počtu životů a velikostí zásobníku magické energie. Po dosažení sedmé úrovně získají například mágové první možnost rozšířit svou sbírku kouzel, která je nutné vyměnit za SP body, které kromě zkušenosti hráč získává během svých vražedných výprav.
Druhou možností jak získat peníze a nějakou tu zkušenost je plnění úkolů zadávaných postavami ve hře. V Lineage II jich je spousta, ale jen málo jich je popsáno v angličtině, takže korejští hráči mají během bety výraznou výhodu. Pro obyvatele západní polokoule je Lineage v současném stavu pouze akční záležitostí, ale i tak pro mnohé velice zábavnou. Vývoj postavy, jak už bylo řečeno, je v Lineage omezený. Při přestupech na dvacátý a čtyařicátý level má hráč na výběr specializaci do nových povolání, která nabízejí speciální vlastností. Trpaslíci jsou na tom a maličko lépe, protože mohou vyrábět nové předměty. Materiál na ně stejně jako návody pro výrobu ovšem získávají opět zabíjením nepřítel, které pro získání materiálu navíc musí očarovat.
Hra se nicméně v celém svém průběhu obejde od klasického systému dovedností, na kterém jsou postaveny RPG hry typu AD&D, GURPS a desítky počítačových her, které se na základě papírových „her na hrdiny“ vyvinuly. Lineage ale rozmanité možnosti přizpůsobení postavy vlastním představám dohání neuvěřitelným počtem druhů nepřátel či bohatou nabídkou vybavení, zbraní a oděvů, i když na vyšších úrovních jsou si všechny postavy, co se týká vzhledu dost podobné.
Korejská beta prezentuje přibližně 90 procent hotové hry. Ve videích, která výrobce vystavuje na internetu však Lineage II slibuje mnohem více. Od dobývání hradů až po létání na dracích. Jaká tedy opravdu Lineage II bude a nakolik se na ní podepíše vliv otce Ultimy Richarda Gariota v anglické verzi určené zejména pro americký trh uvidíme až za několik měsíců.