Představujeme - Killzone: Liberation

  • 2
První Killzone možná nepřekonal legendární Halo od Bungie, ale i tak se zapsal nesmazatelným písmem do srdcí mnoha hráčů. Ohlášení pokračování jsme tak čekali všichni, a verzi pro PSP tak lze labužnicky nazvat třešničkou na dortu.

Killzone: Liberation Zatímco většina hráčů směřuje veškerá svá očekávání k novému Killzone pro PS3, který na loňském E3 doslova vyrazil dech všem přihlížejícím (jedni označovali krátký trailer za jednoznačný podvrh, jiní jako svojí novodobou modlu), mají hoši z Guerilly v rukávu tajné eso, které vám v následujícím článku pomůžeme poodhalit.

Guirella naznačila, že bychom se v Liberation mohli dočkat i ovladatelných vozidel.

Válka mezi jednotkami ISA a Helgast nebere konce a smír je stále v nedohlednu. Navíc začínají mít v mnoha oblastech jižních Killzone: Liberation ostrovů Helgasti početní převahu a jen jediný muž může zvrátit vývoj války, a docílit tak požadovaného osvobození (anglicky liberation) od útlaku červenookých tyranů. Není jím nikdo jiný než Jan Templar, hrdina původní Killzone pro PS2. Návrat hlásí i těžkooděnec Rico a jistě ve finální verzi přibudou i nějací nováčci. Jestli se v pozdějších fázích setkáme s dalšími starými známými, Hakhou a Luger, v tento okamžik není známo, byť alespoň na krátké herní kameo by si celá naše redakce jistě vsadila.

Po impulsu vytvořit Killzone pro Playstation Portable stáli vývojáři před těžkým rozhodnutím. Ponechat hře pohled z první osoby, byť svým konceptem tomuto žánru PSP příliš nenahrává, či vytvořit zcela nový interface, šitý na míru přenosné konzoli? Správně osazenstvo Guirelly usoudilo, že problémy s ovládáním byly hlavní příčinou neúspěchu v podstatě všech akčních her z pohledu první osoby pro PSP, a práce na Killzone: Liberation tak mohly začít.

Killzone: Liberation

Grafický kabát svým vzezřením evokuje záměrně originál. Atmosféra zmaru a zoufalství je všudypřítomná.

Jak jste si již z okolních screenshotů jistě všimli, tak kamera snímá veškeré herní dění z izometrického nadhledu, podobně jako ve všech západních akčních RPG. Dění je tak přehlednější, byť pocit zapojení do válečné vřavy, což bylo jedním z největších kladů původní hry pro PS2, se tak trochu vytrácí. Killzone: Liberation prezentují její tvůrci jako taktickou akci, což by vysvětlovalo i lehce pomalejší spád oproti PS2 Kilzone. Po shlédnutí in-game videoukázek se to však na škodu nezdá. Navíc budete moci i rozkazovat až čtyřčlennému komandu spřátelených vojáků. Killzone: Liberation též disponuje i šikovným systémem na plánování postupu. Kdykoliv během hry můžete vyvolat menu, které pozastaví herní akci a libovolně si tak můžete vybrat strategii na následující Killzone: Liberation postup hrou. Fanoušci originálu však smutnit rozhodně nemusí. Akce bude i v Liberation dostatek. Postará se o to i obsáhlejší zbrojní arzenál, doplněný o několik nových kousků. V několika doposud zveřejněných videích byla přítomna pouze klasická puška M82-G, ale v tomto směru nás Guirella na sto procent nezklame a dočkáme se zbraní řádné kadence, jenž jsou u firmy jakýmsi neoficiálním trademarkem (vzpomínáte na Shellshock: Nam ’67 a Battle Engine Aquilla?).

Guirella též naznačila, že bychom se v Liberation mohli dočkat i přítomnosti ovladatelných vozidel, díky jejichž absenci se původní Killzone na celosvětovém trhu oproti konkurenci neprosadila tak, jak v Sony očekávali. Přes nepřímé potvrzení přítomnosti vozidel ve hře jsou však v Guirelle při zmínce ohledně tohoto tématu na slovo skoupí. Neočekávejte však vzdušné Jet Bikey Helgastů, počítejte spíše s pozemními jednotky typu APC, vznášedel apod. Vzdušné souboje ostatně ani zvolený úhel kamery v dobře hratelné formě neumožňuje. Killzone: Liberation

„Jediný dobrý Helgan, je mrtvý Helgan!“

K novým schopnostem hlavní postavy v Liberation se kromě všech z původní hry přiřadila i možnost krýt se za zdí a z podřepu udělat kotoul vpřed. Nakolik se tyto schopnosti opravdu projeví v charakteru hry, se uvidí až v první hratelné verzi, která bude dosti pravděpodobně přítomná na letošní E3, byť nic oficiálního v tomhle směru z úst Guirelly vyřčeno nebylo.

Tvůrci se též nechali slyšet, že nemalé slovo v jejich přenosné verzi Killzone bude mít multiplayer. Neměl by chybět jak Ad-hoc, tak i Infrastructure mód. Kéž by Killzone: Liberation podporovala i gamesharing, byť jak se tak prozatím zdá, zůstane podpora sdílení hry pravděpodobně jenom naším zbožným přáním.

Killzone: Liberation Technická stránka na nás prozatím působila velmi impozantně. Grafický kabát svým vzezřením evokuje záměrně originál. Atmosféra zmaru a zoufalství je všudypřítomná. Rozbořené budovy, dýmající trosky vozidel a povalující se kousky lidských těl, to je válka, to je Killzone: Liberation. Opětovně ovšem musím poznamenat, že i když je v tomto ohledu Liberation na dobré cestě, tak prozatím na PS2 Killzone, co se týče atmosférického hlediska, prostě nemá. Prostředí se zdá být dosti interaktivní a tvůrci do hry navíc implementovali ragdoll fyziku, takže pády mrtvých vojáků (obzvláště při výbuších) vypadají opravdu působivě.

Killzone: Liberation se tedy prozatím jeví jako jeden z nejslibnějších handheldových titulů pro tento rok. Datum vydání oficiálně stanoveno nebylo, ovšem neustále se šušká a skloňuje číselná trojice 10/31/06. PSP potřebuje pořádnou dávku originality, kterou by jí mohl Liberation v hojné míře dodat. Neotřelé zpracování je totiž jedním ze dvou největších taháků hry. Tím druhým je jasně známý a mezi českými hráči oblíbený svět Killzone. Killzone: Liberation tento svět zcela jistě rozšíří a měl by nabídnout všem fanouškům přesně to, po čem touží. Aneb jak říká ISA: „Jediný dobrý Helgan, je mrtvý Helgan!“

Index očekávání: 85%