Od svého odkoupení Elonem Muskem zažila sociální síť Twitter turbulentní období. Možná jen nedokážu pochopit geniální plány nejbohatšího muže na světě, ale z pohledu laického uživatele to zatím vypadá, že všechny provedené změny jsou k horšímu. Příjmy z reklamy klesly na polovinu stejně jako hodnota celé společnosti, změna ikonického modrého ptáčka na korporátní X je jeden z nejhorších rebrandingů historie, nejvíce ale relevantnost platformy podkopává masivní odsun uživatelů k nově vznikající konkurenci (více viz článek od kolegů z Technetu).
Teď Muskova sociální síť dostala další políček a to z nečekaného směru – odvrátily se od ní i videoherní společnosti. V dubnu ukončil snadné sdílení herních momentů Microsoft na svých xboxech, nyní ke stejnému kroku sahá i značka Playstation. Ta přitom na snadnou integraci sociálních sítí sází už druhou generaci, dokonce má k tomu i speciální tlačítko přímo na gamepadu. Jeho využitelnost však od 13. listopadu prudce poklesne, protože uložené obrázky nebo videa už nepůjde snadno odesílat několika snadnými kroky přímo na X, ale budete si je muset nahrávat do speciální mobilní aplikace, odkud je teprve budete moci sdílet dál. Jenže na rovinu řečeno, tento postup bude pro většinu lidí až příliš nepohodlný, napsání podobného tweetu (nebo jak se tomu dnes říká) byla totiž záležitost několika sekund.
Teď se svými těžce nabitými trofejemi budeme muset chlubit někde jinde.
Sony svůj krok nijak nevysvětlila, s největší pravděpodobností ale souvisí s nedávno ohlášeným Muskovým plánem zpoplatnění služby i pro běžné uživatele. Jako ochrana proti automatickým botům, kteří zkreslují všechna analytická data X, je to bezesporu účinné řešení, tak trochu to ale vypadá, že excentrický podnikatel spolu s vaničkou vylévá i miminka, tedy samotné uživatele.