Nedávno vydaná hra Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin sice není tak špatná, jak jsme se podle prvního traileru obávali, ale že by vyvolávala vlny nadšení, to se také říct nedá.
Nejméně spokojeni jsou PC hráči, kteří dostali klasický odfláknutý port nijak nezohledňující specifika platformy, jako je ovládání myší nebo větší výpočetní síla hardwaru. A navíc je exkluzivitou obchodu Epic Store.
Tím hlavním důvodem, proč má PC verze na Metacriticu od veřejnosti jen 2,1 bodů z deseti, je ovšem naprosto odfláknutá optimalizace. Hra zažívá obrovské propady snímkování i na nejsilnějších grafických kartách dneška a to bez ohledu na zvolenou míru grafických detailů.
Nyní už se ví proč – můžou za to vlasy a chlupy.
Uživatel s přezdívkou @AkiraJkr1 zjistil, že když se na scéně objeví postava s bohatým účesem nebo třeba vousatý člověk v kožešinovém plášti, spadne snímkování klidně i na méně než jednu třetinu běžných hodnot.
„Je to ta nejhůře optimalizovaná věc, co jsem v životě viděl,“ píše zase uživatel DeathChaos s tím, že některé modely základních nepřátel mají absurdně vysokou hladinu detailů.
Co s tím? Řešení je poměrně jednoduché, byť poměrně radikální – ostříhat problematické postavy dohola. Některé davové scénky sice připomínají sjezdy Dělnické strany z první dekády tisíciletí, ale pořád je to lepší než hrát rychlostí pomalu proklikávané powerpointové prezentace.
Stranger of Paradise vyšel 15. března na PC, playstationy a xboxy. Recenzi teprve připravujeme, jak asi z výše uvedeného chápete, nebyla to pro nás úplně priorita.