Každé čtyři roky se v soubojích o tituly vládců sněhového království utkávají ti největší borci ledových sportů. Myšlenky starých Řeků o férových kláních ožívají v prostředí, které těmto prvním sportovcům rozhodně nebylo příliš blízké. Pro normálního člověka ze začátku 21. století jsou ale olympijské disciplíny více než lákavé. Co na tom, že se výkonům, jaké jsou na olympiádě k vidění, těžko někdy přiblíží a třeba akrobatické lyžování je záležitostí, na níž může jen koukat s otevřenou pusou. Je tu ale jedna možnost, jak si něco ze zimních olympijských her vyzkoušet. Schovat se za sklo monitoru. Zde si nic nezlomíte, ani neomrznete a ke všemu máte velkou šanci vyhrát. Po trochu rozporuplném zpracováním letní olympiády Sydney 2000 je tu tedy další hra s oficiální licencí Mezinárodního olympijského výboru. Tu má Eidos, jako publisher obou dvou titulů, zajištěnou na další čtyři roky a je více než jisté, že se dočkáme ještě dvou olympiád z jejich stáje.
Své síly můžete změřit v šesti disciplínách. Není mezi nimi hokej ani jiné bruslení (existuje mnoho hokejových i jedna krasobruslařská hra) ani žádný běžecký sport. Ono běžet na lyžích 30 kilometrů za neustálého mačkání směrových šipek by asi nebylo moc zábavné. Někoho by možná zaujal biatlon postavený na enginu Quaka III, avšak ten tu též nenajdeme. Jaký je tedy ten půltucet vyvolených? Na prvním místě určitě sjezd mužů a slalom žen. Moderní disciplíny zastupuje akrobatické lyžování žen a obří paralelní snowboardový slalom mužů. Pro příznivce létání tu jsou skoky na lyžích a pokud neholdujete sněhu, můžete si své jezdecké schopnosti vyzkoušet v ledové dráze, při řízení dvousedalového bobu. Na soupiskách však nejspíše, stejně jako v případě Sydney 2000, nenajdeme žádná známá jména. Eidos má licenci jen na olympiádu jako takovou.
Ovšem ti borci, se kterými budeme hrát, by měli být sportovci jak se patří. Jejich pohyb byl samozřejmě vytvořen pomocí motion-capturingu a autoři uvádějí, že jim jako modely posloužili skuteční olympionici. Ke každému boji o vítězství patří také emoce. Vždyť záběrům na jásající či sklíčené závodníky patří v sestřizích z jednotlivých dnů soutěží značný prostor. Můžeme se tedy těšit na perfektně zpracovanou mimiku obličeje i pohyb těla včetně jednotlivých prstů. Stejně kvalitní má být i fyzikální model. Vývojáři slibují autentické dech beroucí pády a při všech lyžařských disciplínách mají jezdci "pérováním" kolen stylově vyrovnávat boule na trati. Uvidíme, jak to bude vypadat ve skutečnosti.
Nesmíme ale zapomenout ani na samotná závodiště. Jelikož hra bude k mání ještě před vypuknutím olympiády (pro PlayStation 2 už je od listopadu a pro písíčka bude během ledna 2002), musí se všechna sportoviště co možná nejvíce podobat svým vzorům. Nenajde se asi žádný hráč, který by neporovnával hru se skutečností - playstationistům koneckonců postačí jen přepnout televizní program. Vývojáři proto "postavili" všechny tratě na základě satelitních snímků s přesností na půl výškového metru, takže jejich reliéf by měl být maximálně realistický.
Jako v každé sportovní hře, ani zde nebude chybět multiplayer. Pokud vás přestane bavit soutěžit s elektronickými sportovci ze 16 zemí světa, kteří se na tuto olympiádu "přihlásili", můžete rozdrtit živé soupeře v několika multiplayerových režimech, zahrnujících i snowboardové závody na split screenu. Začněte mazat virtuální skluznice a brousit brusle bobů. Olympiáda v Salt Lake City se blíží. Jaká bude grafika hry, můžete posoudit z těchto obrázků. Určitě se v ní ale bude vyskytovat více barev, než jen modrá a bílá :-).