Lidé zkritizovali jeho hru. Slavný tvůrce tak vypnul fóra a přestane sdílet

  • 17
Odhalení dalšího dílu z kdysi velmi oblíbené adventurní série Monkey Island neprovázelo jen nadšení. Řada lidí zkritizovala, a někteří poměrně nevybíravě, grafickou podobu projektu. Autor hry Ron Gilbert proto přestane o hře psát na svém blogu své postřehy.

Herní veterán Ron Gilbert, jeden ze spolutvůrců ikonických adventur Monkey Island, které si v první polovině devadesátých let vydobyly kultovní status, dal už dopředu vědět, že připravovaný díl Return to Monkey Island si udělá přesně tak, jak chce on.

S týmem původně uvažovali o pixel artu, ale nakonec ho zavrhli, protože aktuální díl nemá být retro hra. Gilbert tak před lety zpracoval Thimbleweed Park, u Return to Monkey Island ovšem nechce, aby to byl návrat ke starým časům.

Return to Monkey Island

„Chtěl jsem, aby umělecké zpracování v Return to Monkey Island bylo provokativní, šokující a ne takové, jaké všichni očekávali,“ svěřil se fanouškům. To se mu asi i povedlo, byť vřelého přijetí se za to nedočkal. Vypadá to, že většině lidí se nová stylizace vůbec nelíbí, a někteří dokonce poukazují na to, že nos hlavního hrdiny vypadá jako penis.

Takovéto reakce nakonec na slavného tvůrce dolehly, rozhodl se proto vypnout komentáře na své stránce a s fanoušky už nic nesdílet.

„Vypínám komentáře. Lidé jsou prostě zlí a já musím mazat komentáře s osobními útoky. Je to úžasná hra a všichni z týmu jsou na ni hrdí. Hrajte ji, nebo nehrajte, ale nekažte ji ostatním. Na svém blogu už o hře nebudu psát. Radost ze sdílení mě opustila,“ napsal.

The Secret of Monkey Island: Special Edition - klasika v parádním novém kabátu

Nad agresivitou některých komentářů se pozastavil i herec Dominic Armato, hlas hlavního hrdiny Guybrushe Threepwooda. „Ať už chcete, aby byl Monkey Island čímkoli, dovolím si tvrdit, že udělat z něj pro vývojáře spíše povinnost než radost, je nejrychlejší způsob, jak zajistit, že z toho nic dobrého nebude,“ dodal Armato.

Return to Monkey Island vyjde ještě letos na PC a Switch. Je jasné, že devadesátková nostalgie už dnes nestačí. Uvidíme, zda Ron Gilbert osloví dostatečné množství hráčů, aby si mohl dál dělat hry podle svého.


Témata: Ron Gilbert, blog