Herní hit od Amazonu v problémech, ztrácí hráče a má rozbitou ekonomiku

  • 10
Onlinovka New World zaznamenala v době svého vydání masivní úspěch a lámala žebříčky popularity. O měsíc a půl později je však situace úplně jiná a hráčům pomalu dochází trpělivost.

Po několika výrazných neúspěších (viz náš článek) to vypadalo, že se internetový gigant Amazon konečně dokázal prosadit i ve světě videoher. Jejich New World sice nebyl v době vydání na konci září úplně dokonalý (viz naše recenze), ukázal však zajímavý potenciál, který by se mohl dále rozvíjet. Ne tedy, že by snad mohlo jít o tak dlouho vyhlíženého „WoW killera“ (tím se nakonec paradoxně ukazuje sám Blizzard), ale do léta opomíjeného žánru MMORPG přinesl svěží vítr. A hráči to dokázali ocenit, když během úvodního víkendu hra lámala žebříčky popularity.

Jenže z vrcholu už vede cesta jen dolů a ta po které se vydal New World je výjimečně strmá. Aktuální čísla jsou už někde na třetině úvodního víkendu a stále klesají. 

Jednou z hlavních důvodů propadu popularity je vedle nedostatku obsahu pro pokročilé hráče i zcela rozbitá ekonomika hry, která nahrává podvodníkům a spekulantům. Díky chybám ve vybalancování je totiž možné snadno duplikovat předměty a tak si přijít k prakticky neomezeným prostředkům. Situace je tak špatná, že Amazon již podruhé během jednoho měsíce musel zatáhnout za ruční brzdu a zcela vypnout veškeré finanční transakce. Právě obchodování je přitom pro každou onlinovku klíčové, protože hon za lepším vybavením je jedním z hlavních motorů motivace k dalšímu hraní.

Oprava jistě nebude trvat dlouho, obnovit ztracenou důvěru hráčů však může být daleko těžší. Jestli tak hra nemá skončit jako desítky podobných před ní, musí se vývojáři začít pořádně otáčet. 

Jak však dokazuje například No Man’s Sky, nic ještě není ztracené a nikdy není pozdě na tom začít se zlepšovat (viz náš článek). Navzdory masivnímu úbytku totiž New World stále patří mezi desítku nejhranějších titulů na Steamu.