Dvanáct let sám pracoval na vysněné hře, teď slaví milion prodaných kopií

  • 22
Vývoj hry Kenshi trval dvanáct let, po většinu toho času za ním stál jen jeden člověk. Těžká dřina se vyplatila, po dvou letech od vydání hry oslavil miliontou prodanou kopii. Veškerý zisk ze hry ovšem půjde do zaplacení vývoje druhého dílu.

Britský vývojář Chris Hunt si po devět let přivydělával jako noční hlídač či uklízeč toalet, aby mohl po večerech pracovat na svém vysněném titulu Kenshi (o nelehkém vývoji jsme psali tady). V posledních třech letech mu s dokončením hry pomáhala ještě jeho sestra a dva další přátelé, přesto byly náklady na vývoj oproti většině dnešních her vyloženě směšné. 

Chris (vpravo) se svojí sestrou (stojí vedle něj).

Píle se mu bohatě vyplatila. Přesto, že je Kenshi na pohled vyloženě odporný, plný chyb a pro běžného hráče jen obtížně přístupný (viz naše recenze), vybudovala se kolem hry silná komunita, a tak se Chris mohl na svých stránkách nedávno pochlubit miliontou prodanou kopií. Jelikož se hra stále prodává za 30 dolarů (cca 700 Kč) a jeho Lo-Fi Games se kromě vývoje postarali i o distribuci, je z něj dnes milionář.

Pokud byste čekali, že si stále ještě mladý vývojář bude chtít vynahradit „ztracené mládí“ strávené těžkou prací a hrbením se u počítače, byli byste na omylu. Většina vydělaných peněz půjde do vývoje druhého dílu, který má být samozřejmě v každém ohledu lepší.

Půjde o prequel odehrávající se tisíc let před událostmi prvního dílu, poběží na Unreal Enginu a před vypuknutím koronavirové krize na něm pracovalo celkem 15 lidí.

Doufejme, že se tentokrát dočkáme výsledku dříve než za dvanáct let.