Náplň hry je prostá. Hráč se chopí ovládání králíka, s nímž skáče přes švihadlo. Cílem je provést každý den alespoň sto skoků, ale jak naznačuje slovo „challenge“ v názvu (výzva), limit lze zvýšit.
Hra se ovládá pomocí dvou Joy-Conů, majitelé Switche Lite mají tedy bez dodatečných ovladačů smůlu. Naráz lze hrát i ve dvou, stačí stisknout tlačítko, podat jeden z ovladačů parťákovi a na obrazovce už skáčou dva králíci. Postup daný den reflektuje rostoucí květina, na hlavní obrazovce se pak zaznamenávají úspěchy jednotlivých dnů a jsou vyjádřeny grafem.
Pohybové ovládání není nijak sofistikované, hra jednoduše reaguje na pohyb. Stačí tedy pohnout rukou. Na druhou stranu, kdo chce hrát fitness hru a přitom podvádět, je sám proti sobě.
Jen pozor, oficiální stránka Nintenda upozorňuje, že hra Jump Rope Challenge bude na eShopu dostupná jen po omezený čas, a to do konce září.