Sobota 11. července 2020, svátek má Olga
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 11. července 2020 Olga
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a22n 20V28o97n91d70r58á84č77e47k 4202648939108

Tak dnes se taky AAA titulem nazývá každá nudná a zabugovaná ptákovina typu Anthem. A studia se pak diví, že to nikdo nechce hrát a že se ta hra sotva zaplatí. Tzn. problém není v nízké ceně her, ale v nízkém odbytu. Ať se expert zeptá v Rockstaru, jestli mají pocit, že si na sebe drahá hra nevydělá. Vydělá. Kvalitní velká hra si na sebe nemá nejmenší problém vydělat. Nekvalitní blbosti bez špetky nápadu mají problém. A fakt nehraje roli, jestli ta hra bude stát o 10 USD víc nebo ne. Hraje roli to, jestli si jí koupí 1 milion lidí nebo 10.

+17/0
doporučit
25.6.2020 9:12

O89n58d21ř62e76j 93M45a43r68e12k 2762567182485

Vidím to tak že se připravuje cestu jak zase o.ebat hráče. Za stejnou cenu poloviční herní dobu. Je to jako pytlík bonbónů v obchodě, je stejně velký, stojí stejně jen je tam polovina bonbónů než bylo dříve.:-)

+15/0
doporučit
25.6.2020 8:09

J10a97k58u32b 82B97o90h14o50n41ě29k 8535336789947

Takhle prezentované to ignoruje spouste aspektů.

Předně růst počtu hráčů, aspoň ten potenciální, není zanedbatelný. Chudší země v posledních letech hodně bohatly a i když pořád nechtějí kupovat hry za aktuálně nastavené ceny, tak hry jsou poměrně zbytné zboží, kde je obvyklá vysoká cenová elasticita, takže pokles ceny by ve finálě měl vést k růstu zisků na nenasycených trzích.

Dál řeší specificky exkluzivní hry. Tak to snad dá rozum, že vyvíjet drahou hru, která půjde hrát jenom na omezeném počtu zařízení, bude spojené s vysokým rizikem nízkých prodejů. Tady je zase třeba přijít s kalkulací, kdy se na jednu stranu dají dodatečné náklady na vývoj pro více platform a na druhou zisk z dodatečných prodejů.

A nakonec je tady marketing, který aspoň podle mě v posledních letech dost nabobtnal a je zase třeba aspoň trochu analyzovat, jaký je jeho mezní užitek. Tedy kolik dolarů zisku přinese další dolar vynaložený na marketing, respektive obráceně.

A nakonec já osobně nemám pocit, že by tyhle dlouhé AAA hry byly příběhově nějak zásadně rozsáhlé. Těch 20 hodin je podle mě pořád dost komorní příběh, když si k tomu člověk přičte kolik času věnuje aktivitám nutným k postupu v příběhu, které nejsou příběhem.

+11/0
doporučit
25.6.2020 8:42

J29a30n 57M55a53l51ý 1595129954948

Odpadly jim náklady za nosiče, na to se rádi vymlouvali v minulosti. Hry jsou přesto dražší. Většina obsahu je zamčená. Člověk buď musí zaplatit nebo nahrát x desítek hodin (pro fotra s pár hodinami týdně ideální...) aby se dostal na co se těší nejvíc. A to nezmiňuji, že zatímco grafický vzhled her se dopředu už moc neposouvá, hry vyžadují pro plynulý chod stále náročnější stroje, když optimalizace stojí za prd. No a jestli náklady vzrostly desetkrát, tak ať desetkrát zkusí navýšit cenu. Jsem zvědavý kdo jim hru za 14000 koupí.

+9/0
doporučit
25.6.2020 8:46
Foto

J19i21ř75í 76P58i95l25l23i49n45g 7767497604421

Dávám přednost delším titulům, ale to asi bude tím, že nejsem hráč stříleček. Na RPG s herní dobou 15 hod bych se ani nenamáhal podívat na YT...

Ideálně mít hlavní příběh na těch 15-20 hodin, ale side questy na dalších 30-40 hodin. Koho zajímá jenom rychle proběhnout příběhovou linii, má tu možnost. Já, jakožto typický explorer, který prostě MUSÍ prošmejdit kdejaký kout, si můžu hru náležitě užít.

Neznám ve hrách nic horšího, než když mě hra hodně baví a po 10-15 hodinách najednou prásk, konec, titulky a výběr ze dvou možností: load save/new game... :-/

Taky mám poslední léta pocit, že hra, která nemá alespoň 2 placená rozšiřující DLC, nemůže být povážována za AAA titul, takže stesky nad cenovkou $60 mě nijak nedojímají. A to vůbec nemluvím o všelijakých pre-orderech, early-access, atd, kdy se prodává ještě polotovar. Vlastně čtvrttovar. Polotovar je release verze a plný produkt až po těch nejméně 2 DLC...

Kdyby celé hry prodávali za vyšší cenu, asi by nebyl problém pro hráče je i tak koupit. Ostatně, kolik se dnes prodá všelijakých deluxe verzí, season passů apod...?

+6/0
doporučit
25.6.2020 17:35

Z21d12e98n53ě69k 30F57i50b22i63c73h 4817569974620

Hry už dávno nestojí 60usd. Za to je dnes jen osekaná základní verze. Musíte připočíst cenu dlc, extra postav a kampaní. Příjem firem z jedné hry je výrazně vyšší.

Ale souhlasím se zkrácením her. Pro ty co nemají už tolik času na hraní je dlouhá hra svým způsobem překážka. Kdybych se teď snažil dohrát např celého Zaklínače 3, bude mi to trvat tak 2-3 měsíce a dávno zapomenu, co bylo na začátku.

+6/0
doporučit
25.6.2020 8:12

M94a58r48t55i35n 86K87r78a38l 7723810323377

Já pamatuju hry, které nejen, že se nedaly dohrát za pár hodin, ale dokonce ani za pár dnů a rady jak se dostat ze “zákysu” si lidi vyměňovali na internetu. Herní průmysl kamsi spěchá, vývoj dělá studio větší než v Hollywoodu a výsledkem je nádherná podívaná na pár hodin. Jasně, nad jejich grafikou by se dnes řada pařanů ušklíbla, ale tehdy bylo hraní prostě o něčem jiném. Ale i dnes si s chutí zahraju pár zapomenutých titulů, jako je Incubation, Discworld, Dungeon Master, nebo datadisk k HoMaM 3. A taky Fallout 1 a 2. Pro legraci občas proženu Duke Nukema. :)

+5/0
doporučit
25.6.2020 0:32

O19n38d58ř51e79j 96M22a42c49h 1592577350749

Je to jak s Olympiádou. Bohatě by nám stačil komornější svatostánek sportu, ale jednotlivé pořadatelské země se mají potřebu přetahoval, kdo bude mít "lepší" nebo "větší" či dokonce "dražší". S AAA hrami to vidím podobně. Ve snaze zaujmout a předhonit konkurenci jsou hry zbytečně nafouklé. Chápu, že problematika trošku předhazuje obhajobu mikrotransakcí, ale podle mého názoru by neuškodilo trošku ubrat na plynu a soustředit se na to, co je ve hře důležité.

Kopnu si trošku do internetového miláčka CDPR - Cyberpunk už dávno měl vyjít, i kdyby to celé měli zkrouhnout třeba o 40%. 6 let v podstatě nevyvíjí jinou hru (mimo Gwent a DLC), vývoj drží nad vodou Preordery, GOG a dotace (např. 7 milionu dolaru od Polska). Možná jsem trošku cynik, ale podle mě to za to nestojí. Mohli to vydat ve dvou dílech, pak by mi to přišlo srozumitelnější.

+8/−4
doporučit
25.6.2020 0:21

J61a69n 63H22l84a23h67ů24l86e50k 2283116142163

Zrovna jsem si nainstaloval Rimworld, znovu... hratelnost a zábavnost je násobná oproti Metru Exodus. Přitom to bylo studio o jedné osobě. Finance nejsou problém. Naivní názor, že mezi investovanými penězi a dobrou hro je rovnítko je jeden z největších problémů. A to že když nedokážou hru udělat zábavnou, tak to nadstavují grafikou, velikostí mapy a repetitivními questy, to je každého vlastní volba.

+5/−1
doporučit
25.6.2020 16:20
Foto

J33i23ř29í 25K96a47r34b22a12n 8354242390757

Nevadí, budu hrát staré hry. Za ty vaše rychlokvašky peníze utrácet nebudu.

+5/−2
doporučit
25.6.2020 7:34

P11a49t62r19i87k 96S98p22i36t19z73b60a95r18t 1684936514185

Ono by bylo třeba super se podívat, kolik peněz z rozpočtu jde skutečně do hry a kolik do ohromného marketingu okolo ní.

+2/0
doporučit
26.6.2020 6:15

O33n78d91ř15e18j 35S40e42k38e36r36a 1577606866709

Epizodní systém by mi nevadil, pokud by byla zachována konzistence v rámci celého titulu (tj. stejné herní mechaniky, stejné ovládání apod.) a jednotlivé díly by měly charakter a la MCU Avengers, tedy uzavřené příběhy na pozadí většího příběhu.

Jenže to se v současné době nedá očekávat - mnohem pravděpodobnější je, že se mezi jednotlivými díly objeví nějaké "závažné společenské téma", podpořené rabující pakáží, a z původně kvalitní hry se stane další politické prohlášení.:-/

+2/0
doporučit
25.6.2020 11:27

P83e91t23e46r 86M18l22i16c17h 8214862203515

Pokud si to neumi zorganizovat, pak je to chyba reditele, ne hracu. Nejspis o tvorbe nic nevi, sam se na tom podili jen jako nabizitel produktu.

Otazkou je, proc stare hry lide dokazali udelat relativne rychle a treba Masters of Orion 2 hraji od jeho vzniku do dneska. Kdezto, zadnou novou hru nehraji? Z novych her jsem hral jen online, jako Lol (mlaticka), Wow (rpg), Poe (diablovka). Takze, evidentne ty nove hry i pres skvelou grafiku stoji za prd. A nebo nejdou spustit na pc po 2 letech od zakoupeni, pripadne se desne sekaji. Ty stare hry to nedelaji a nedelali ani drive.

Takze, place na spatnem hrobe. Vyvojari za to nemuzou a vyvojare najimal reditel, ne ja :) Kdyz neumi vymyslet dostatecne zabavnou hru s jednoduchou koncepci.

Treba na MO2 se mi libi ta ruznorodost. Pokazdem restartu je to uplne nova simulace, protivnici, ac je to dost primitivni robot, tak se chovaji zdanlive pokazde jinak. To v tech predrazenych hrach hledate marne. Ty maji vesmes linearni pribeh, uplne stejny pri kazdem restartu. Tak proc si ji spoustet znovu a znovu? Nic noveho mi neprinese. I stare diablo 2, v multiplayer rezimu generuje pokazde jine mapy, predmety. Podobne nova verze v podobe Poe.

Poe, ale, myslim si, ze to jeste neni uplne ono, ze Poe by mohli doladit tak, aby generovalo uplne novy pribeh. Cili, kdyz si hraci zalozi multiplayer hru, tak nebude stejna jako u jineho tymu. Bude treba volit jine strategie na bose, prizpusobit se jinemu terenu a pod. Neco malo resi pomoci map po ukonceni linearni pribehove linie, ale schazi tam ta zabavna slozka, plnit nejaky unikatni quest a dostat za nej unikatni odmenu. V pribehove linii jsou questy nalajnovane, co za co. Nuda.

+2/0
doporučit
25.6.2020 8:07

F45r50a26n52t18i82š15e16k 96S19t43u53r83m 4572640690846

Naprostý nesmysl. Teď právě nastala doba, kdy se vývoj kvalitně vypadajících her dá udělat za zlomek ceny co dříve. Nové enginy dokážou generovat věci, které před pár lety byla schopná udělat jen armáda grafiků ručně. Navíc s nástupem AI/strojového učení/ neuronových sítí lze generovat spoustu obsahu automaticky, takže dnes kvalitní hru na hraně AAA dokážou leckdy vytvořit i malá studia.

A za pár let nebude problém uměle generovat třeba i dabing a pak už ten vývoj bude opravdu jen o tom, kdo to udělá nejlépe, protože možnosti i s malým rozpočtem budou prakticky neomezené.

+2/−2
doporučit
25.6.2020 17:08

M10a60r22t72i35n 34V76a80n15ě31č24e66k 4843978962485

Tuhle jsem si dal repe Metro 33 a LL a myslím že bych klidně kupoval stejnou/podobnou příběhovou střílečku 10-15 hodin dohraju a jdu od toho, a ať mě tím někdo krmí dám 300CZK/kus a mám na víkend :-), nepotřebuji mega hry v top grafice, naposled jsem dohrál zaklínače před 3-mi lety a vše od té doby je vše stand-by (Origins, F4, FC5, Dividinity a mohl bych jmenovat dále.

Velkých her je na trhu mnoho a snad jen nezaměstnaný má šanci je dohrát :-), klidně bych ocenil B++ střílečky s dobrým prostředím a příběhem, žádné super inovace, jen je nikdo moc nedělá :-)

+1/0
doporučit
25.6.2020 13:21

O29t89a92k85a20r 14F52u14k65a 8761943141124

O jakých nákladech je řeč? Předpokládám, že naprostá většina jsou náklady personální a to je jejich interní věc.

+1/−1
doporučit
25.6.2020 9:58

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

Najdete na iDNES.cz