Diskuze
Vývoj dlouhých AAA her je finančně dlouhodobě neudržitelný, tvrdí expert
Děkujeme za pochopení.
P69e18t56r 49R57u31m84p92e72r19t10e32s23z
Nedávno jsme koupil dětem grafiku po těžařích a nakonec začal hrát sám. Během korony se rozdával na Steamu Tomb Raider a hodně mě to chytlo, tak jsme přikoupil Rise a Shadow. al eje vidět, že už j eto taková nastavovaná kaše. Problémy a jejich řešení s epořád opakují a hra po čase začne nudit. Kratší s větším spádem by bylo rozumnější.
P26e73t37r 15S13e13d61l27á52k
Diablo, Starcraft, Elder scrols, jsme hráli mnoho let. No a už asi pět let se bavím hraním Kerbal space programu. AAA tituly a jejich cena mě nechávají ledově klidným :D
P80e10t66r 69R54u69m28p79e96r77t56e17s86z
Třeba teď na steamu koupíte hr ys 85% slevou oproti jejich původní ceně. Na novinky se mi nechce přeplácet hardware, navíc jsou plné chyb. Třeba teĎ je na Steamu letní výprodej, nedávno byla akce na Epic. Třeba Far Cry 5 mě vyšel na 4,99€, včera jsem koupil Dirt 4 za 6,29€. Koupil jsme i Resident Evil 2 remake, což byla loni hra roku. Koupil jsem včera asi 6 her a celkově zaplatil 38€. Při platbě nad 30€ byla ještě dodatečná sleva 5€. Podobně to bylo nedávno na Epicu. Far Cry 5 za 14,99€ a sleva k tomu 10€. Dát za hru 1500Kč je nesmysl.
Stahoval jsme hry i z Torrentů, ale při těchto cenách to nemá smysl. Takhle mám hru a její postup navždy, navíc bez rizika malwaru.
P63a19t47r74i74k 40S79p34i39t67z14b24a26r88t
Ono by bylo třeba super se podívat, kolik peněz z rozpočtu jde skutečně do hry a kolik do ohromného marketingu okolo ní.
J59i89ř65í 43P82i73l26l36i55n82g
Dávám přednost delším titulům, ale to asi bude tím, že nejsem hráč stříleček. Na RPG s herní dobou 15 hod bych se ani nenamáhal podívat na YT...
Ideálně mít hlavní příběh na těch 15-20 hodin, ale side questy na dalších 30-40 hodin. Koho zajímá jenom rychle proběhnout příběhovou linii, má tu možnost. Já, jakožto typický explorer, který prostě MUSÍ prošmejdit kdejaký kout, si můžu hru náležitě užít.
Neznám ve hrách nic horšího, než když mě hra hodně baví a po 10-15 hodinách najednou prásk, konec, titulky a výběr ze dvou možností: load save/new game...
Taky mám poslední léta pocit, že hra, která nemá alespoň 2 placená rozšiřující DLC, nemůže být povážována za AAA titul, takže stesky nad cenovkou $60 mě nijak nedojímají. A to vůbec nemluvím o všelijakých pre-orderech, early-access, atd, kdy se prodává ještě polotovar. Vlastně čtvrttovar. Polotovar je release verze a plný produkt až po těch nejméně 2 DLC...
Kdyby celé hry prodávali za vyšší cenu, asi by nebyl problém pro hráče je i tak koupit. Ostatně, kolik se dnes prodá všelijakých deluxe verzí, season passů apod...?
F28r67a38n37t31i46š27e51k 42S61t55u38r79m
Naprostý nesmysl. Teď právě nastala doba, kdy se vývoj kvalitně vypadajících her dá udělat za zlomek ceny co dříve. Nové enginy dokážou generovat věci, které před pár lety byla schopná udělat jen armáda grafiků ručně. Navíc s nástupem AI/strojového učení/ neuronových sítí lze generovat spoustu obsahu automaticky, takže dnes kvalitní hru na hraně AAA dokážou leckdy vytvořit i malá studia.
A za pár let nebude problém uměle generovat třeba i dabing a pak už ten vývoj bude opravdu jen o tom, kdo to udělá nejlépe, protože možnosti i s malým rozpočtem budou prakticky neomezené.
J15a61n 37H97l84a23h30ů40l46e44k
Zrovna jsem si nainstaloval Rimworld, znovu... hratelnost a zábavnost je násobná oproti Metru Exodus. Přitom to bylo studio o jedné osobě. Finance nejsou problém. Naivní názor, že mezi investovanými penězi a dobrou hro je rovnítko je jeden z největších problémů. A to že když nedokážou hru udělat zábavnou, tak to nadstavují grafikou, velikostí mapy a repetitivními questy, to je každého vlastní volba.
M38a15r39t85i34n 95V33a47n51ě10č37e66k
Tuhle jsem si dal repe Metro 33 a LL a myslím že bych klidně kupoval stejnou/podobnou příběhovou střílečku 10-15 hodin dohraju a jdu od toho, a ať mě tím někdo krmí dám 300CZK/kus a mám na víkend :-), nepotřebuji mega hry v top grafice, naposled jsem dohrál zaklínače před 3-mi lety a vše od té doby je vše stand-by (Origins, F4, FC5, Dividinity a mohl bych jmenovat dále.
Velkých her je na trhu mnoho a snad jen nezaměstnaný má šanci je dohrát :-), klidně bych ocenil B++ střílečky s dobrým prostředím a příběhem, žádné super inovace, jen je nikdo moc nedělá :-)
M43a56r61t79i11n 37V46a59n36ě45č28e96k
Básník chtěl říci že z velkých AAA updatovaných openworldů je tuna, když ale chci víkendovou FPS tak často už není co hrát, jelikož dohráno bylo 2x -3x, nebo kvality hry by byli mimo už před 5-8 lety natož dneska.
CoD nám přesedlalo převážně na multiplayer, Metro na openworld, Half-life radši zrušili, Bioshock je zatím u ledu, Far Cry nám zbobtnalo z 20hdin 1čky na skoro přes 100 u 5tky, ....
Bývala doba, kdy pro mne byla herní důležitá část recenzí, dnes koukám po hrách co ji mají do 20 hodin jelikož víc fakt nedám.
R74a29d86e76k 55Č96e22r60n26ý
V téhle cause jsou hráči jen vítězové. Vývojářských studií je hodně, zanikne-li nějaké, trh to ani nepozná, zase bude jiné. Je to hodně lákavý byznys. Her bude vždy na výběr dost.
J96a91r94e44k 76W46o76l57f
No nevim, jakýkoliv lední hokej na PC není nikdo schopný udělat od roku 2009 ...tomu bych neříkal, že jsou hráči vítězové.
O95n40d25ř68e92j 75S35e38k57e87r46a
Epizodní systém by mi nevadil, pokud by byla zachována konzistence v rámci celého titulu (tj. stejné herní mechaniky, stejné ovládání apod.) a jednotlivé díly by měly charakter a la MCU Avengers, tedy uzavřené příběhy na pozadí většího příběhu.
Jenže to se v současné době nedá očekávat - mnohem pravděpodobnější je, že se mezi jednotlivými díly objeví nějaké "závažné společenské téma", podpořené rabující pakáží, a z původně kvalitní hry se stane další politické prohlášení.
F95i12l33i13p 61T46ř26e60b64a
V podstatě souhlas.
Pro mě je mnohem snazší si sám před sebou obhájit 3 epizody po 600Kč nebo 10x200, než jednu AAA hru za 1300...
F17i58l90i32p 46T63ř66e45b33a
Co se týká "velikosti" her... Hraju teď komplet Baldur's Gate, už dobře 3 měsíce, a jsem někde na konci první čtvrtiny, možná třetiny...
Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače
Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...
Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné
Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul
Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...
Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější
Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vývojářům nešlo opravit chybu, tak z procházení zdmi udělali součást příběhu
Skoro třicet let stará střílečka The Terminator: Future Shock vstoupila do historie jako vůbec...
Po xboxech a playstationech končí s oficiální podporou Twitteru i Nintendo
Společnost Nintendo oznámila, že její konzole Switch od 10. června přestane oficiálně umožňovat...
PC verze Ghost of Tsushima se nebude prodávat ve většině zemí světa
Po čtyřech letech od vydání na konzolích míří povedená samurajská akce Ghost of Tsushima i na PC....
Trvalo to 4 roky, Cyberpunk už ale má na Steamu extrémně kladné hodnocení
Uživatelské hodnocení hry Cyberpunk 2077 v digitálním obchodě Steam se dostalo na 95 procent...