Když byl Fortnite v roce 2011 oznámen nicneříkajícím trailerem během akce Spike Video Game Awards, což byl předchůdce dnes již zavedených herních Oscarů Game Awards, poměrně rychle se na něj zapomnělo. Přeci jen na stejném místě byly poprvé oznámeny i takové značky jako BioShock Infinite, Metal Gear Rising: Revengeance nebo The Last of Us, takže syrový prototyp zombie střílečky vzniklý pouhé tři týdny od začátku vývoje vypadal poněkud banálně.
Jak jsme se tehdy mýlili! Dnes je z Fortnite bez přehánění popkulturní fenomén, který svým tvůrcům generuje tak obrovské peníze, že si mohou dovolit provozovat ztrátový obchod Epic Store a každý týden dávat hráčům hry zdarma (aktuálně tahové RPG Spelldrifter).
Klíčovým člověkem, který je za úspěch hry zodpovědný, je její kreativní ředitel Donald Mustard. Ten už se v herním průmyslu pohybuje čtvrt století, značky jako Advent Rising, Shadow Complex nebo Undretow ale nijak výrazný otisk nezanechaly. Až právě Fortnite znamenal opravdový průlom, přeorientování se na tehdy nepříliš známý žánr battle royale se rozhodně vyplatilo.
Zkušený vývojář se ale po letech intenzivní práce rozhodl skončit, věnovat více času své rodině a Fortnite si užívat už jen z pozice hráče. Fanoušci ale prý nemusí mít strach, že by se jeho odchod na hře nějak negativně podepsal, celý vlak už je prý rozjetý tím správným směrem a tak se mohou těšit na spoustu nových událostí.