I korporát má někdy srdce. Kvůli adopci dcery posunuli vydání AAA hitu

  • 6
Vývojář loňského hitu Apex Legends Jon Shiring na Twitteru zveřejnil zajímavou informaci z vývoje. Pečlivě naplánované spuštění této multiplayerové střílečky bylo o několik hodin odloženo, aby mohl v poklidu dokončit papírování nutné k adopci jeho dcery.

Nadnárodní (nejen) herní společnosti bývají často kritizovány za svůj necitlivý přístup k zaměstnancům. Mnohokrát jsme už byli svědky nečekaných vyhazovů (například u Vampires: Bloodlines), měsíců nucených přesčasů od nevidím do nevidím (naposledy u Cyberpunku) nebo diskriminujících pracovních podmínek (třebu u Ubisoftu), kolik toho bublá pod pokličkou bez vědomí veřejnosti, nechceme ani domýšlet.

Vydání Apex Legends bylo z marketingového hlediska geniální.

Tentokrát uděláme výjimku a ukážeme vám příběh, který dokazuje, že i vysoce postavení korporátní manažeři mohou ukázat lidskou stránku.

Loňský úspěch battle royale střílečky Apex Legends byl obrovský, především však nečekaný. Hra se vynořila doslova z ničeho. Jeden pátek vývojáři oznámili, že se po víkendu něco velkého chystá, v pondělí hru rovnou předhodili světu. Žádné dlouhodobé budování značky a hypu, prostě tady ji máte a hned si můžete zahrát.

Díky tomuto „guerillovému“ vydání nikdo nepoznal, že start hry byl o několik hodin odložen. Nebyla za tím žádná technická chyba, jak je v podobných případech zvykem, ale naopak velice příjemná událost. Hlavní síťový programátor hry Jon Shiring v původně plánovaný čas vydání musel nečekaně k soudnímu jednání, které mělo potvrdit jeho způsobilost k adopci dcery. 

Přestože Jon na projektu strávil nespočet času a byl pro samotný launch klíčovou postavou, bylo jasné, které z těchto událostí by asi dal přednost. Naštěstí volit nemusel, protože jeho nadřízení pro situaci projevili pochopení a pečlivě naplánovaný start posunuli o několik hodin do časů, které nejsou pro spuštění online hry úplně obvyklé.

Hry jsou fajn, ale blízcí lidé jsou přeci jen důležitější.

Z pohledu zvenčí to může vypadat jako poměrně banální operace, ovšem je nutné si uvědomit, že vývoj hry se pohyboval v milionech dolarů a podílely se na něm stovky lidí. Riziko, že nějaká informace uteče ven a zbortí pečlivě tajené překvapení, bylo obrovské, obzvláště když na spuštění hry spolupracovali i mnozí streameři (například Ninja dostal za hraní rovný milion dolarů).

Jak už dnes víme, vše dopadlo dobře a na 4. únor 2019 se bude v rodině Shiringových vzpomínat jen v tom nejlepším.